Forum Klimatyzacja
Parę pytań do fachowców :) - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Parę pytań do fachowców :) (/showthread.php?tid=100)



Parę pytań do fachowców :) - Guest - 2006-03-03

Witam jestem ze Śląska i od niedawna zajmuję się klimą w związku z czym mam parę pytań do kolegów którzy zajmują się tym już długo: 1. JAKIE POWINNO BYC CIŚNIENIE PO STRONIE WYS CIŚ. JUZ PO NAPEŁNIENIU UKŁADU I WŁĄCZENIU KLIMY ?? 2. CZY TEMP OTOCZENIA MA WPŁYW NA CIŚNIENIA PODCZAS PRACY KLIMY ?? 3. JAK MASZYNA NIE ODSEPARUJE OLEJU OD CZYNNIKA TO SKĄD MAMY WIEDZIEĆ ILE DODAĆ OLEJU PRZY NAPEŁNIANIU ?? 4. JAK JEST ZA NISKIE CIŚNIENIE PO STRONIE WYS. CIŚ. (5BAR) GDZIE SZUKAC USTERKI (KLIMA NABITA PRAWIDŁOWĄ ILOŚCIĄ GAZU) ??? z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC. POZDRAWIAM


Parę pytań do fachowców :) - Guest - 2006-03-03

Dla różnych marek mogą być różne wartości
Ciś strony wys. ciś pracującego układu to ok 13-25 bar (zależy od temp otoczenia) np przy 15 stopniach otoczenia 15bar, przy 20 ok 17,5bar przy 25 ok 20bar
strona niska podobnie tj. przy 15st ok 3bar przy 25 ok 3,3bar

Dolewasz olej średni przyjmując w zależności od tego jakie elementy wymieniono - najczęściej po kolizji w autach wymienia się skraplacz więc powinieneś napełnić układ tą ilością oleju jaka była rozpstrzestrzeniona w skraplaczu + ewentualną ilość która uszła z ciśnieniem w postaci mgiełki w powietrze. cały układ zawiera około 150ml to na skraplacz przypada około 20ml
Ciśnienie strony wys ciś wysokie (a jakie strony niskiej)
może być wilgoć (zbyt krótko odsysałeś układ nie oczyszczając dostatecznie z wilgoci, może osuszacz jest zanieczyszczony (układ długo był rozszczelniony) ???


Parę pytań do fachowców :) - Guest - 2006-03-03

Doanlu
Nie wprowadzaj w błąd.Te ciśnienia pasują do kilku typów samochodów i są wyjątkowe.
Doprowadzisz w ten sposób do tragedii.
Zawór bezpieczeństwa jest normalnie na 28 bar.
5 bar na wysokim może być jeżeli jest bardzo niska temp. zewnętrzna jak teraz.
pozdrawiam


Parę pytań do fachowców :) - Guest - 2006-03-04

Dzięki za odpowiedzi... Właśnie też mi sie wydaje ze jest ok bo zrobilem cala procedure obslugowa jak trzeba.... Mam tylko jeszcze jedno pytanko: w tym autku ktore robilem przewod wys cis. byl odkrecony od sprezary i zawor nadcisnieniowy na sprezarce tez byl otwarty (nie bylo tej srebrnej zaslepki) Co nalezy zrobic w takim wypadku ?? Wymienic ten zawor ?? Przewod wys. cis. uszczelnilem o-ringiem i UV nie wykazal wyciekow.. Pozdrawiam i dzieki za odzpowiedzi Smile


Parę pytań do fachowców :) - Guest - 2006-03-04

Widzę poruszenie
to dobrze bo o to właśnie chodzi by przekazywać sobie różne informacje i je korygować
Dane które podałem dotyczą prawie wszystkich modeli Citroena (pozyskałem je z kart serwisowych z programu LASER - dostępnego tylko w otoczeniu Citroena)
Ciśnienia max ok 25bar dotyczą temperatury otoczenia 40 stC
Dane warsztatow rozpoczynają się od 15stC (najczęściej minimalnej temp w warsztacie zimą) Tak więc jeżeli ktoś uzyskał przy napełnianiu i sprawdzaniu układu ciś wys ok 5bar to chyba za niskie, chyba że robił to na dworzu
Pozdrawiam


Parę pytań do fachowców :) - skylark - 2006-03-08

Na bezpieczniku ciśnieniowym nie zawsze jest nalepka. Nie przejmuj się tym... nie wymieniaj.