![]() |
|
ciśnienia w układzie - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: ciśnienia w układzie (/showthread.php?tid=1019) |
ciśnienia w układzie - Doanlu - 2008-03-11 Witam jakie to może być uszkodzenie w układzie Układ z zaworem rozprężnym szczelny, długo wytwarzana próżnia, napełniony prawidłowo właściwą ilością czynnika wszystko działa (skraplacz czysty, wentylator działa) ale ciśnienie strony wys. ciś zbyt wysokie przewody gorące a ciś strony niskiego pow. także zbyt wysokie (ok 3bar) - chłodzenie prawie żadne ponowne stopniowe napełnianie i kontrola układu nie przynoszą efektu (na mniejszej ilości czynnika ciśnienia niższe ale nic nie chłodzi - dochodząc do fabrycznych wartości wcześniejszy efekt ciśnienia w układzie - j_a_c - 2008-03-12 na 1 rzut oka zabite chłodnice albo problem z wentylatorami ciśnienia w układzie - sedzia89 - 2008-03-17 właśnie mam taki sam problem. Wszystko gorące, płyn chłodniczy się gotuje, wentylator chodzi, ale nic nie daje. Układ strzela , zawór bezpieczeństwa się otwiera i upuszcza około 170 g. gazu. 2 przewody mam nowe a to dalej się dzieje. Pomocy mój samochód to Fiat Marea 2.0 20V klima automat. ciśnienia w układzie - AS - 2008-03-17 Czy Szanowni Koledzy są pewni ,że układ chłodniczy nie zawiera powietrza? Powietrze powoduje podwyższenie temperatury końca tłoczenia, podwyższenie ciśnienia w całym układzie, w efekcie końcowym spadek wydajności chłodniczej. Najprościej zdiagnozować to w sposób następujący: wyłączyć układ klimatyzacji i doprowadzić wszystkie jego elementy do temperatury otoczenia, czyli dobrą chwilę należy odczekać, następnie porównać wskazania manometru przeliczając na temperaturę nasycenia czynnika chłodniczego ze wskazaniem termometru mierzącego temperaturę otoczenia. Jeżeli wskazanie ciśnienia przeliczone na temperaturę nasycenia będzie wyższe niż wskazanie termometru mierzącego temperaturę otoczenia oznacza to że układ chłodniczy jest zapowietrzony. Warunek konieczny i podstawowy: wszystkie elmenty układu muszą mieć temperaturę otoczenia ciśnienia w układzie - sedzia89 - 2008-03-18 Wielkie dzięki za radę i inf. tylko że on kurde jest podłączany do tej maszyny ona tam robi próżnie i tedy wbija gaz, to skąd powietrze?? Ale może faktycznie zdarzają się takie przypadki. Niech mechanicy myślą, tylko najlepsze jest to, że nabili układ bo wystrzeliło z tego zaworu bezp. i narazie wszystko działa dobrze. Ciekawe co się będzie dziać jak się samochód nagrzeje, a na dworze będzie gorąco. Wtedy na pewno ciśnienie wzrośnie i znów będzie strzał gazu z zaworka bezp., ale wpierw jeszcze temp. płynu chłodniczego zbliży się bardzo do czerwonego pola. Pozdrawiam ciśnienia w układzie - senior - 2008-03-18 powietrze moglo być w przewodach maszyny lub odessali z innego okładu i dali Tobie ciśnienia w układzie - sedzia89 - 2008-03-18 No mi już niby problem znaleźli tylko czemu tak późno ;/. Okazało się że sprężarka się nie odłączała tylko cały czas chodziła. Było za brudzone i zardzewiałe sprzęgiełko. które za to odpowiada. Teraz podobno będzie ok. Tylko szkoda że tak późno i tyle pieniędzy poszło ;/ Pozdrawiam ale mam już inny problem, ale to juz napisze oddzielny temat. |