![]() |
|
zawór bezpieczeństwa sprężarki - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: zawór bezpieczeństwa sprężarki (/showthread.php?tid=10270) |
zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-13 Zakupiłem samochód w którym układ klimatyzacji pracowal poprawnie pare miesięcy. Klima przestała chłodzić więc podpiąłem manometry i odczyt ciśnień: Lp 1,5 bara, Hp 1,5 bara. Po załączeniu klimy ciśnienie Hp nie rośnie. Załącza się elektromagnes sprężarki ale ze względu na brak czynnika ukłąd dnie pracuje. Układ został opróżniony. Padła mi waga, więc dobiłem czynnika na 5 bar na LP. HP też wskazuje też 5 bar. Uruchomiłem klimę, i po ok 30 s pracy wywala mi czynnik zaworem bezpieczeństwa sprężarki. Ciśnienie HP nie rośnie nadal jest 5 bar. Ciśnienie LP i HP powoli spada 5,4,3,2,1.. bara (spada bo czynnik ulatuje zaworem bezpieczeństwa) Co może być przyczyną? zawór bezpieczeństwa powinien się otwierać przy ok 30 barach, a nie 5. Czy możliwe aby był całkowicie zatkany filtr odwadniacz i nie ma przepływu czynnika wiec wyrzuca go zaworem bezpieczeństwa sprężarki? Czy w takiej sytuacji nie będzie widocznego skoku cisnienia na manometrze HP? Jaka może być inna przyczyna oprócz uszkodzonego zawory bezpieczeństwa spreżarki? zawór bezpieczeństwa sprężarki - Whisky - 2017-05-13 Czyli wiedząc że nie ma czynnika nie sprawdziłeś szczelności? oj nie ładnie... zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-14 Sprawdzalem szczelnosc detektorem i puszczal schrederek, wiec myslalem ze tamredy ucieka. Proby azotowej nie robilem. Jak mam zatkany osuszacz lub zawor rozprezny to proba cisnieniowa mi nic nie powie. Pytanie czy jak bedzie zatkany zr lub osuszacz to czy na manometrze hp nie bedzie widac skoku cisnuenua? zawór bezpieczeństwa sprężarki - obser - 2017-05-14 Nie rozumię tego. Co dało Ci "dobicie" czynnika na niepracującym układzie.Czego się dowiedziałeś? Temperatury układu i otoczenia. omijam głupie unijne 40g, ale napełniać niesprawdzony układ, to jest akurat to z czym się walczy, Jedź do serwisu. zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-14 Darujmy sobie unie. Czego nie roUmiesz. Uklad nabolem zeby sprawdzic czy ruszy i pracuje. Jak mam to niby sprawdzic nue napelniajac ukladu? Za porady jedz do serwisu dziekuje. Pytam jak to zdiagnozowac? zawór bezpieczeństwa sprężarki - Whisky - 2017-05-14 Z takim podejściem raczej nikt Ci nie pomoże. Nie możesz sobie tak o nabijać i sprawdzać czy działa. Jeżeli nie wiesz do czego służy azot i manometry to ja Ci nie pomogę i mam nadzieję że inni też nie. zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-14 Rozumiem ze kolega ma problem czytania ze zrozumieniem pytan ale moze jednak ktos umie poslugiwac sie manometramu i diagnozowac uklad po odczytach z manometrow ktore podalem zawór bezpieczeństwa sprężarki - Whisky - 2017-05-14 Rozumiem co piszesz. Ja Ci odpisuję że masz sprawdzić Azotem. Azotem dlatego bo raczej masz w butli z dużym ciśnieniem. Manometrami sprawdzisz czy przypadkiem zawór nie przepuszcza powyżej 5bar. Dlatego piszę o szczelności bo możliwe że jej nie masz i od tego się zaczyna. Jeśli zawór jest dobry to myślimy dalej... zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-14 Ok. Zrobie probe szczelnosci i jak zawor bezpieczenstwa otworzy sie to bede wiedziec przy hakim cisnieniu. Ale nie o to mi chodzilo. Pytam gdzie tzn w ktorym miejscu ukladu chlodniczego jest w samochodzie wpiety zawor hp. Bo jesli mialbym uszkodzony zawor bezpieczenstwa to po zalaczeniu sprezarki na manometrze hp roslo by cisnienie i nagle wywalilo czynnik zaworem bezpieczenstwa. A tu cisnienie na hp wogole nie roslo., a zawor wystrzelil. Czyli albo mam uklad 100% zatkany i czynnik nie ma gdzie krazyc po sprezeniu i wywala zaworem bezp, a manometr hp jest wpiety za zatorem i dlatego nie pokazuje przyrostu cisnienia albo cos jest ze sprezarka. Jesli zawor puszczal by przy 5 barach to puszczal by od razu po nabiciu a nie dopiera jak ruszy sprezarka. zawór bezpieczeństwa sprężarki - Tadeusz4321 - 2017-05-15 ekocert napisał(a):Ok. Zrobie probe szczelnosci i jak zawor bezpieczenstwa otworzy sie to bede wiedziec przy hakim cisnieniu. Ale nie o to mi chodzilo. Pytam gdzie tzn w ktorym miejscu ukladu chlodniczego jest w samochodzie wpiety zawor hp. Bo jesli mialbym uszkodzony zawor bezpieczenstwa to po zalaczeniu sprezarki na manometrze hp roslo by cisnienie i nagle wywalilo czynnik zaworem bezpieczenstwa. A tu cisnienie na hp wogole nie roslo., a zawor wystrzelil. Czyli albo mam uklad 100% zatkany i czynnik nie ma gdzie krazyc po sprezeniu i wywala zaworem bezp, a manometr hp jest wpiety za zatorem i dlatego nie pokazuje przyrostu cisnienia albo cos jest ze sprezarka. Jesli zawor puszczal by przy 5 barach to puszczal by od razu po nabiciu a nie dopiera jak ruszy sprezarka.Kto ci odpowie gdzien jest zawór Hp jeżeli nie podałeś marki auta.Jak sprawdziłeś HP na postoju bez podpięcia manometru.Gubisz sie w swoich opisach zawór bezpieczeństwa sprężarki - Tadeusz4321 - 2017-05-15 ekocert napisał(a):Zakupiłem samochód w którym układ klimatyzacji pracowal poprawnie pare miesięcy. Klima przestała chłodzić więc podpiąłem manometry i odczyt ciśnień: Lp 1,5 bara, Hp 1,5 bara. Po załączeniu klimy ciśnienie Hp nie rośnie. Załącza się elektromagnes sprężarki ale ze względu na brak czynnika ukłąd dnie pracuje. Układ został opróżniony. Padła mi waga, więc dobiłem czynnika na 5 bar na LP. HP też wskazuje też 5 bar. Uruchomiłem klimę, i po ok 30 s pracy wywala mi czynnik zaworem bezpieczeństwa sprężarki. Ciśnienie HP nie rośnie nadal jest 5 bar. Ciśnienie LP i HP powoli spada 5,4,3,2,1.. bara (spada bo czynnik ulatuje zaworem bezpieczeństwa)Jeżeli na pustym układzie włącza się sprzęgło to też coś nie halo z instalacją elektryczną konkretnie zn presostatem zawór bezpieczeństwa sprężarki - Whisky - 2017-05-15 Na HP jest 5 bar ale nie wiadomo grze jest port HP :lol: :lol: :lol: :lol: zawór bezpieczeństwa sprężarki - obser - 2017-05-15 ekocert napisał(a):Darujmy sobie unie. Czego nie roUmiesz. Uklad nabolem zeby sprawdzic czy ruszy i pracuje. Jak mam to niby sprawdzic nue napelniajac ukladu? Za porady jedz do serwisu dziekuje. Pytam jak to zdiagnozowac? Z Twoich opisów to nic nie rozumię. Co mogę zrozumieć, to tylko to. że pojęcia nie masz o klimatyzacji. prawdziłeś czy na czujniku miałeś błąd niskiego ciśnienia w układzie? I jakie jeszcze może błędy były? Aby pomiary manomerami i sondami teperatury były wiarygodne musimy mieć pewność, że mamy załadowaną nominalną ilość czynnika i szczelny układ. Toć to abecadło. A Ty zabierasz się od d....y strony i jeszcze warczysz na wszystkich. Jak się pytasz i zachowujesz takie dostaniesz odpowiedzi. zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-15 Ok to prosciej. Pytam czy zawor hp w samochodach jest wstawiany w ukladzie chlodniczym przed osuszaczem czy za osuszaczem patrzac od stronny tloczenia sprezarki bo to istotne ze wzgledu na brak skoku cisnienia na manometrze hp. Nie widze tego bo silnik jest wielki 4.0 i zabudowany a samo wyprowadzenie krocca zaworu nic nie mowi. Samochod to stary land rover wiec nie ma komputera i kodow bledow. Nie pytam o lokalizacje zaworu hp pod maska bo wiem gdzie on jest i sie do niego podlaczalem. zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-15 Presostat LP nie dziala, to wiem bo zalaczal elektromagnes bez czynnika zawór bezpieczeństwa sprężarki - ekocert - 2017-05-15 Czy spotkal sie ktos z tym aby osuszacz lub zawor rozprezny byl calkowicie zatkany i uniemozliwial jakikolwiek przeplyw czynnnika? zawór bezpieczeństwa sprężarki - Whisky - 2017-05-15 ekocert napisał(a):Czy spotkal sie ktos z tym aby osuszacz lub zawor rozprezny byl calkowicie zatkany i uniemozliwial jakikolwiek przeplyw czynnnika? Tak. |