![]() |
|
Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji (/showthread.php?tid=10298) |
Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - RobertK - 2017-05-24 Dzień dobry, Proszę o poradę w sprawie uzupełnienia oleju sprężarkowego w sprężarce Sandem w passacie B4. W sprawnym systemie jest wg danych 115ml oleju pag46, który podczas pracy rozkłada się orientacyjnie na elementy: 57,5 ml - sprężarka 23ml - parownik 11,5 skraplacz 11,5 wąż niskiego ciśnienia 11,5 osusacz Sprężarka została zregenerowana, ale nie wiadomo ile oleju w niej wcześniej było. Nastąpi wymiana skraplacza, osusacza i zaworu rozprężnego. Czy podejście takie, że opróżniamy sprężarke a następnie wlewamy do niej świeżego oleju w ilości około 80ml jest ok (suma parownik, skraplacz, osusacz)? pozdrawiam wszystkich Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - obser - 2017-05-25 Ja wlałbym w sprężarkę 55 ml, a 20g oleju i 5 g kontrastu dodałbym przy napełnianiu po 40 min próżni i 5 min szczelności. Oczywiście najpierw zacząłbym od azotu, bo trochę tych połączeń zostało ruszonych. Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - radekrp90 - 2017-05-25 Przy założeniu, że faktycznie w kompresorze było przy demontażu ponad 50 gram oleju. Czego autor tematu nie wie i już mu to próbowałem uświadomić na innym forum ![]() Chyba, że ja jestem w błędzie i faktycznie leje się tu ile się da (choć u mnie w takiej samej sytuacji dodano w sumie 50g oleju z kontrastem). Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - RobertK - 2017-05-25 obser napisał(a):Ja wlałbym w sprężarkę 55 ml, a 20g oleju i 5 g kontrastu dodałbym przy napełnianiu po 40 min próżni i 5 min szczelności. Oczywiście najpierw zacząłbym od azotu, bo trochę tych połączeń zostało ruszonych. Dzięki o taką odpowiedź mi chodziło (czyli w sumie 80ml, tylko 25 przy napełnianiu). Możesz podać jeszcze raz mniej skrótowo czynności do wykonania przez serwisanta klimy , żebym mógł się z nim dogadać albo go zdyskwalifikować?Z góry dzięki Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - gajdek419 - 2017-05-25 A nie pewniej wypłukać układ i mieć pewnośc, że w układzie jest zero oleju? Metoda chybił-trafił to dla ślepego gwałciciela (żart oczywiscie) Większość elementów wymieniasz na nowe a chcesz nie być pewny ilosci oleju w układzie? Jeżeli układ nie był zatarty to płukanie może być krótkie aby wypłukać olej z układu Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - Whisky - 2017-05-25 Trzy przewody i parownik... płucz to bez zastanowienia się! Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - radekrp90 - 2017-05-26 Tylko teraz pytanie, bo w innym temacie blisko rok temu autor zadał już o to pytanie (ot coś mnie ruszyło zobaczyć na inne posty ): http://www.forum.klimatyzacja.pl/post/93675/#p93675Jeśli układ faktycznie był zabrudzony to niestety bez płukania się nie obędzie i cała ta obszerna dyskusja o ilości oleju tu czy tam nie ma sensu. Wtedy do wymiany jeszcze powinien być zawór rozprężny, według mnie. Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - obser - 2017-05-26 Jak masz gdzie zrobić prawidłowe płukanie układu to sprawa jest bezdyskusyjna. Ja warunków do tego nie mam, a nikt w okolicy tego nie robi, więc jakoś się ratuje. Szkoda, że nikt nie myśli o zmierzeniu oleju w wymontowanej sprężarce. Ja robię tylko serwis jako dodatkowa działalność i ewentualnie ratuję się powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju. Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - Whisky - 2017-05-26 radekrp90 napisał(a):Jeśli układ faktycznie był zabrudzony to niestety bez płukania się nie obędzie i cała ta obszerna dyskusja o ilości oleju tu czy tam nie ma sensu. Wtedy do wymiany jeszcze powinien być zawór rozprężny, według mnie. Autor tematu właśnie pisze o tym że to zrobi... Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - RobertK - 2017-05-26 obser napisał(a):Jak masz gdzie zrobić prawidłowe płukanie układu to sprawa jest bezdyskusyjna. Ja warunków do tego nie mam, a nikt w okolicy tego nie robi, więc jakoś się ratuje. Szkoda, że nikt nie myśli o zmierzeniu oleju w wymontowanej sprężarce. Ja robię tylko serwis jako dodatkowa działalność i ewentualnie ratuję się powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju. Życiowe, rozsądne myślenie! i pewnie tacy co oferują tą usługę to poniżej 2k za remont klimy nie schodzą, bo się mają za mega specjalistów (byłem u takich) a ubezpieczyciel omawiany tu samochód wycenił na 2,6k (oczywiście nie tylko na to trzeba patrzeć - klima ma działać i cel uświęca środki - ale bez przesady) Obser: 1. Możesz wyjaśnić "powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju"? 2. W sprężarce w moim przypadku nie ma sensu mierzyć ile jest oleju bo regenerujący zalał po remoncie min ilością oleju (chyba 20ml), a ile było przed remontem kompresora nie wiadomo. W sumie wczoraj rozmawiałem z nim i powiedział, że mam zalać 100ml, bo tyle wchodzi do komory korbowej a w całym systemie wg katalogu jest 135ml (nie 115). Co człowiek to zdanie. Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - radekrp90 - 2017-05-26 Whisky napisał(a):radekrp90 napisał(a):(...)Autor tematu właśnie pisze o tym że to zrobi... Racja - przeoczenie. Co do płukania mi samą usługę płukania wyceniono swego czasu na 600 PLN (jeśli by były opiłki w układzie). Jeśli chodzi o te ilości oleju - jak dla mnie ta minimalna ilość pozwala na uruchomienie układu (dodając do tego ~40 gram z czynnikiem na osuszacz i skraplacz) ale wcześniej bym ten olej i tak zlał, bo jest on higroskopijny (może to i nadgorliwość ale tak robiłem). Ale i tak jeśli nie ma się pewność co i w jakim stanie jest (ja rozbierałem kompresor sam) w układzie lepiej będzie płukać. Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - RobertK - 2017-05-26 radekrp90 napisał(a):jak dla mnie ta minimalna ilość pozwala na uruchomienie układu Konsultowałem też w punkcie regeneracji (znana firma - nie będę robił reklmamy) - minimalna ilość w kompresorze dla uniknięcia ryzyka zatarcia sprężarki przy starcie - podali 60ml radekrp90 napisał(a):Ale i tak jeśli nie ma się pewność co i w jakim stanie jest (ja rozbierałem kompresor sam) w układzie lepiej będzie płukać. Regenerator powiedział, że NIE było żadnych opiłków w sprężarce - ufam mu bo robi od x lat. Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - obser - 2017-05-26 1. Możesz wyjaśnić "powtórnym serwisem po godzinnej pracy układu sprawdzając odzysk oleju"? Już wyjaśniam-w czasie pracy po ok 30-60 minut stwarza się mieszanka czynnka z olejem krążąca w układzie i przy odzysku widzę ile odseparowano oleju od czynnika i mogę z jakimś przybliżeniem ocenić ilość, choć to metoda "na oko". Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - gajdek419 - 2017-05-26 Dzięki metodzie na oko dostaję reklamację na spreżarkę gdzie wylewam z niej 300ml oleju a zalana była np. 120ml (tyle wchodzi na cały układ). Jeżeli możecie sobie pozwolić na eksperymenty z iloscią oleju i problemy z tego wynikające, to naprawdę gratuluję. Panowie, ilość oleju w całym układzie klimatyzacji ma być taka jaką przewidział producent samochodu. @obser, a przez te 30-60 minut, to olej nie krąży po układzie klimatyzacji? Sprężarka wyrzuci olej do układu i dalej pracuje bez oleju, bo dopiero za 30-60minut olej wróci do niej z czynnikiem? Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - obser - 2017-05-26 @gajdek419, a czy ja pisałem, że odzyskuję cały olej, jak z odciągniętego 500g czynnika maszyna odseparuje 8-13 g uważam że to norma. Z jednego Mercedesa trzema cyklami odzyskałem 260g oleju z czynnika, a czwarty odzysk skończył się na 15g więc tak zostawiłem i układ zaczął prawidłowo chodzić. Powiem Ci inaczej- na szkoleniu pewna grupka wyszła na papieroska,ja też. Luźna rozmowa i wypowiedź jednego człowieka, że te serwisy to byłaby opłacalna sprawa,żeby nie był taki drogi olej. Po wypytaniu się dlaczego stwierdził, że sprawdza w tabeli ilość czynnika i ilość oleju i wbija te ilości do maszyny i wlewa nominalną ilość + maszyna z automatu dokłada przecież odzyskaną ilośc. To po trzech jego serwisach ile oleju będzie w układzie? Po kiego np. w Texie automat doda sam z siebie 15 g oleju i 5g UV? Abyś miał pracę Niestety mieszkam w dziurze, nigdzie nikt nie słyszał o płukaniu, nawet jakby słyszał, to podejrzewałby o jakieś zbędne czynności, gdzie serwisy robią za 39,90 ze 100 g czynnika, a za 59,90 do pełna. W jednym poście moim wkleiłem oferty.
Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - RobertK - 2017-05-29 jaka barwa oleju powinna być w miarę czystym układzie? bo ja niestety wylałem olej ciemnawy mimo, że wczoraj nalałem świeżego do kompresora (za sugestią regenerującego sprężarkę około 90ml - chyba za dużo?) Regenerujący nie powiedział ile wylał oleju przed regeneracją. (to był chyba jego błąd) Napełnianie sprężarki Sandem w passacie B4 po regeneracji - radekrp90 - 2017-05-30 Olej powinien być żółtawo-zielony (w zależności od ilości kontrastu). Co w ogóle było robione w tym kompresorze, bo jakoś dziwnie wygląda ta cała "regeneracja"? |