![]() |
|
2.5 bar na ssaniu - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: 2.5 bar na ssaniu (/showthread.php?tid=1040) |
2.5 bar na ssaniu - Doanlu - 2008-03-30 Witam Chodzi o Vectrę B 2001r Klima działa (powiedział bym dość kiepsko) - jeżeli chodzi o chłodzenie wnętrza Ciśnienie po stronie wys. ciśnienia w porządku - sprawdzane przy różnych temp. zewnętrznych Oczywiście układ napełniony prawidłowo Co tu jest przyczyną takiego działania ( 2,5bar na stronie niskiego cią.) i nie schodzi do 2bar. Ktoś mówił, że to może być zawór blaszkowy sprężarki. A może zawór rozprężny źle działa? proszę o uwagi. 2.5 bar na ssaniu - senior - 2008-03-31 najczęściej uszkodzenie zaworu rozprężnego widać po ciśnieniach (ssanie bliskie zera), wg mnie blaszka czy inaczej płyta zaworowa 2.5 bar na ssaniu - awax - 2008-03-31 Jakie konkretnie masz ciśnienie na tłoczeniu? klima manualna czy klimartonic? Ssanie 2,5 może być w przypadku gdy do parownika dochodzi bardzo ciepłe powietrze,np.jeżeli jednocześnie "chodzi"nagrzewnica. Ile czynnika zostało wpuszczone?i jaka jest temperatura powietrza z nadmuchu?,czy wentylator skraplacza chodzi?i parę innych pytań. Na końcu zajmij się kompresorem i ewentualnym jego rozbieraniem. Pozdrawiam Władek 2.5 bar na ssaniu - awax - 2008-03-31 lukasz34070 napisał(a):Witam,mam opla astr 1,7td z 1996r mam problem z moją klimą ponieważ nie wiem co się dzieje, a mianowicie jak ją załączam to sprzęgiełko łapie i przez chwile trzyma a potem puści i nic dopiero po jakimś czasie ale trochę ślizga i wydobywa się z pod tego sprzęgła dym,temp jest w granicy 11-13 stopni,bo sprawdzałem term.elektronicznym który wsadziłem w kratki.Byłem w serwisie aby sprawdzić czy jest gaz i jest szczelna okazało się że jest wszystko ok.Kiedyś jadąc z zał. klimą nagle z kratek wyleciał mi jakiś gaz czu cuśTemperatura 11-13 stopni,sprzęgiełko się ślizga,z kratek jakiś gazi w serwisie stwierdzili,że wszystko OK???????????? Czy jesteś pewien,że byłeś w serwisie,czy może w jakimś garażu z szyldem i atrakcyjnymi cenami? A merytorycznie to przyczyn może być kilka lecz poza ewentualnością,że uszkodzony jest wentylator z innymi możliwymi uszkodzeniami sam raczej Sobie nie poradzisz,natomiast do serwisu,który potrzebowałby w tym wypadku porad nie polecam się udawać. Pozdrawiam 2.5 bar na ssaniu - Doanlu - 2008-04-01 ciśnienia sprawdzę jeszcze raz może nawet dzisiaj W zeszłym roku sprawdzałem klimę w różnych warunkach skraplacz jest chłodzony prawidłowo, wentylator reguluje obroty w zależności od ciś. (upału na dworze. Pod tym względem ciś na wys str było wg mnie OK (przy 25stC ok 15bar (jak pamiętam) przy niższej temp niższe - ale porównywalne z innymi autami sprawdzanymi w tym okresie. Nagrzewnica raczej działa ok - bez włączania klimy też ładnie reguluje nadmuchem (biorąc pow z zewnątrz) Porównując inne auta to ciś w Vectrze na ssaniu trzyma się na poziomie ok 2,5bar - (i tak zastanawiam się co je tam na tym poziomie utrzymuje) z nawiewu środkowego przy nadmuchu na max wydmuchuje ok 12stC (co porównując z innymi autami daje totalne dno - w innych przy tych samych warunkach zewnętrznych to ko 6stC Gdzie mogę nabyć te płytki zaworowe. Rozbierać i wymieniać czy szukać innej sprężarki. 2.5 bar na ssaniu - awax - 2008-04-01 Zaczekaj z tymi płytkami,ile jest czynnika na 100%? 2.5 bar na ssaniu - RobertS - 2008-04-01 sprężarki harrison montowane w gm mają zmienną wydajność regulowaną ciśnieniem po stronie niskiej, może regulator się rozkalibrował i zmniejsza wydatek sprężarki zbyt mocno? Nie znam się na tym zbyt dobrze, ale może to dobry trop? 2.5 bar na ssaniu - radekklimat - 2008-04-02 cieple powietrze z nagrzewnicy nie powoduje wzrostu cisnienia bo pierwszy jest parownik a potem nagrzewnica 2.5 bar na ssaniu - Doanlu - 2008-04-07 czekam na poprawę pogody by pomierzyć ciśnienia Ta regulacja wydajności sprężarki jest interesująca Może dorwę gdzieś używaną sprężarkę i przerzucę dla sprawdzenia Ponoć od czwartku ma być cieplej? dzięki za wszelkie uwagi pozdrawiam 2.5 bar na ssaniu - gajdek419 - 2008-04-08 Co do regulacji wydajności w tego typach sprężarek to wygląda to tak: Regulacja wydajności odbywa sie poprzez zmianę kąta wychylenia bieżni prowadzącej tłoki. Wychylna bieżni obraca się razem z wałem. Na bieżni osadzone są tłoki (w tym przypadku cały układ korbowo-tłokowy). W wyniku obrotu wychylonej bieżni wraz z wałem, ruch obrotowy biezni zostaje zamieniony na ruch posuwisto zwrotny tłoków a skok zależy od kąta wychylenia bieżni. Jeżeli bieżnia ustawiona jest prostopadle do wału to pomimo obrotu wału tłoki nie poruszają się (wydajność dąży do zera). Kąt wychylenia bieżni jest regulowany za pomocą wartości ciśnienia w komorze korbowo-tłokowej. W skrócie: jeżeli jest zbliżone do ciśnienia na ssaniu to płytka jest wychylona maksymalnie (równoznaczne z maksymalną wydajnością). Jeżeli ciśnienie w komorze jest zbliżone do ciśnienia na tłoczeniu to płytka ustawia się w położeniu zbliżonym do prostopadłego względem wału co powoduje, że wydajność spręzarki dązy do zera. Ciśnienia w komorze korbowo-tłokowej jest regulowane w tych sprężarkach przez zawór regulujący (w tym przypadku jest to zawór mechaniczny). Gdy temperatura parownika obniża się lub wzrasta prędkość sprężarki (z powodu zwiększenia obrotów silnika) to ciśnienie po stronie ssawnej sprężarki maleje. Spadek ten powoduje, że zawór regulujący otwiera przepływ pomiędzy wysokim ciśnieniem a komorą korbową sprężarki co powoduje wzrost ciśnienia w komorze co jest przyczyną zmniejszenia kąta wychylenie bieżni czyli zmniejszenie skoku tłoków. Z kolei gdy temperatura parownika wzrasta lub też prędkość obrotowa sprężarki maleje, to powoduje, że ciśnienie w parowniku rośnie. Wzrost tego ciśnienia powoduje zamknięcie przepływu pomiędzy wysokim ciśnieniem a komora korbową oraz otwarcie przepływu pomiędzy stroną ssawną a komorą korbową. Powoduje to zmniejszenie ciśnienia w komorze sprężarki co skutkuje zwiększeniem kąta wychylenia bieżni czyli wzrostem wydajności. Polecam krótkie video aby zobaczyć na czym polega zasada działania sprężarek ze zmienną wydajnością: http://www.sanden-europe.fr/Movie/VideoCompressorPXE-eng.htm 2.5 bar na ssaniu - galaxy2300 - 2008-04-10 a jak często wyłącz/włącza się sprężarka zastanawiałeś się może ze sprężarką jest ok w trakcie jej pracy ciśnienia są ok może presostat uszkodzony i dość często rozłącza sprężarkę co wskazuje na małą wydajność 2.5 bar na ssaniu - galaxy2300 - 2008-04-10 jakie ciśnienie na tłocznej może brudna chłodnica ,może nie działa wentylator albo jak miałem taki przypadek w warsztacie zamienili bieguny i wentylator dmuchał w przeciwną stronę co powodowało szybki wzrost ciśnienia i wyłączanie sprężarki jeszcze może być za dużo czynnika lub źle zrobiona próżnia ale jakie ciśnienie na tłoczeniu 2.5 bar na ssaniu - RobertS - 2008-04-11 piszesz jak fachowiec, więc powinieneś wiedzieć, że w oplach (i pochodnych, np. daewoo) sprężarka po włączeniu klimy chodzi non-stop, gdyż jak już napisano sprężarka ma zmienną wyporność. |