![]() |
|
BMW E36 Problemy z klimatyzacją - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: BMW E36 Problemy z klimatyzacją (/showthread.php?tid=10433) |
BMW E36 Problemy z klimatyzacją - Domage - 2017-07-23 Witam Mam trudny temat z klimatyzacją. Mój samochód jest z 91r oryginalnie na czynnik R12 Ktoś kiedyś we włoszech zmienił sprężarkę na R134, ale zostawił stare węże. Wymieniłem węże z przyłączami na R134(Używane), zawór rozrpężny (używany), kompresor klimatyzacji (używany). Dopiero po demontażu zauważyłem, że kompresor który był w samochodzie miał na tabliczce R134. Po napełnieniu układu klimatyzacja chodziła 2 tyg, gaz uciekł. Olałem system, pojeździłem tak jeszcze z pół roku, aż pewnego upalnego dnia,rozpadło się koło pasowe na kompresorze, bo strasznie brzęczało, spaliło mi pasek klinowy, i chyba wtedy się coś porobiło niedobrego ze sprężarką. Oddałem auto na warsztat, z zaleceniem przepłukania układu,wymiany kompresora i wszystkiego co konieczne. Do sprawdzenia kompresor który był oryginalnie w samochodzie. W zakładzie go sprawdzili, rozebrali wymienili olej, i założyli z powrotem do auta, wraz z płukaniem układu (podobno), i nowym osuszaczem, Zaraz po odebraniu samochodu, kompresor wyje. Szybki powrót i spec stwierdził, że się "dotrze", bo na ciasno ją spasowali, a jak nie to przyjechać. Czasu przyjechać już nie było... Znów klimatyzacja chodziła 2 tyg. Po tym czasie mimo, że nie chłodziła, to dało się załączyć kompresor Parę razy mimo braku kontrolki na nawiewie to słychać było że kompresor dalej chodzi. Czyli jakby się sama załączała? Z układu ściągnąłem 100g czynnika (wpakowane było 850). Ciśnienia w układzie niestety nie zapamiętałem. Teraz wziąłem się za wymianę skraplacza, i oto jaki olej mi wyleciał z rurki od kompresora (Załącznik) Wyłącznik ciśnieniowy, sprawdzałem na kompresorze, i zwiera mniej więcej przy 1,5 Bar. Pytanie do fachowców: Nigdy w życiu nie widziałem oleju w klimatyzacji o takim kolorze, Co może być powodem? Czy wyłącznik nie powinien zwierać przy wyższym ciśnieniu w układzie ? Czy jest ktoś w okolicy Katowic kto mógłby mi fachowo przepłukać układ, sprawdzić szczelność i powymieniać co się da? Mam nowy skraplacz, którego mi szkoda zakładać na taki syf. Pozdrawiam Krzysiek |