Forum Klimatyzacja
Klimakonwektory i pompa ciepła - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Porady (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=27)
+--- Wątek: Klimakonwektory i pompa ciepła (/showthread.php?tid=10501)



Klimakonwektory i pompa ciepła - mgoras - 2017-08-20

Witajcie,
Na wstępie jestem amatorem i może trochę hobbystą. Lubie czasami coś zrobić samemu w koło domu i w domu.
Nie zawsze wychodzi mi to w 100% tak jakbym chciał, ale tak jak wspomniałem jestem amatorem.
Chciałem zasięgnąć wachowego źródla (za jakie uważam to miejsce) odmośnie klimakonwektora / klimakonwektorów i pomp ciepła.

Chciałem chłodzić i grzać dom przy pomocy pompy ciepła. Obecnie do ogrzewania służy mi kominek z płaszczem wodnym + 1000l bufor ciepła. Ciepło jest rozprowadzane na parterze ogrzewaniem podłogowym.
Do chłodzenia nie mam jeszcze nic, ale myślę o podwieszonym pod sufit klimakonwektorze. Góra jest adaptowana na pomieszczenie "hobby" biuro do pracy i jest tam zamontowany klimakonwektor kanałowy 4-rurowy.


Klimakonwektory i pompa ciepła - Bolas - 2017-08-20

Połącz wszystko razem. Biawar ciepło z klim zrzuca pierwsze do zbiornika CWU dopiero po jego naładowaniu ciepło zostaje wyrzucane na jednostkę zewnętrzną. [Obrazek: schematinstalacji.JPG]


Klimakonwektory i pompa ciepła - mgoras - 2017-08-21

Tak też planowałem.
Z tym że bardziej mam problem z decyzją, czy zastosować pompę powietrzną, czy gruntową.
Chodzi o uzasadnienie dodatkowej inwestycji jaką będą odwiery w przypadku gruntowej, Oczywiście wiadomo, że gruntowa pompa pracuje bardziej stabilnie, nie mniej jednak wymaga dodatkowej inwestycji.
Czy ta inwestycja będzie w ogóle uzasadniona ? 14 - 18 tyś piechotą nie chodzi.

Edit. Dopiero teraz zauważyłem że mój pierwszy wpis został ucięty.