![]() |
|
Interpretacja UDT dla serwisantów autoklimatyzacji - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Interpretacja UDT dla serwisantów autoklimatyzacji (/showthread.php?tid=10867) |
Interpretacja UDT dla serwisantów autoklimatyzacji - awax - 2018-05-21 Na stronie UDT ukazała się interpretacja Ustawy w odniesieniu do wymaganych uprawnień osób wykonujących odzysk z klimatyzacji w pojazdach samochodowych . Wynika z tego,Ustawa z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych nie nakłada obowiązku posiadania uprawnień do instalacji, naprawy, serwisowania i konserwacji oraz likwidacji urządzeń ruchomych, za wyjątkiem samochodów ciężarowych chłodni i przyczep chłodni. Obowiązek posiadania uprawnień w odniesieniu do urządzeń ruchomych, istnieje tylko w przypadku wykonywania czynności odzysku. Aby móc wykonywać czynność odzysku czynnika z urządzeń ruchomych, należy być w posiadaniu certyfikatu dla personelu w odpowiednim zakresie, a więc kategorii I, II lub III (wydanego przez UDT). Należy jednak zauważyć,że urządzenia ruchome to: urządzenie ruchome oznacza urządzenie, które jest zwykle przemieszczane podczas eksploatacji, z wyłączeniem urządzeń stanowiących systemy klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych, czyli samochodach dostawczych o masie własnej nieprzekraczającej 1205 kg i wszystkich samochodach osobowych. Do urządzeń ruchomych można więc zaliczyć systemy klimatyzacji w pojazdach takich, jak ciągnik rolniczy, helikopter, tramwaj, autobus, samochód ciężarowy, samochód dostawczy o masie własnej przekraczającej 1205 kg. W praktyce oznacza to,że osoby posiadające certyfikat personalny kat I aby dokonywać odzysk z samochodów osobowych oraz dostawczych do 1205 kg musza posiadać również zaświadczenie o ukończonym szkoleniu dla tych pojazdów. Interpretacja jest z pewnością kontrowersyjna,ale takie sa przepisy i póki co musimy się do nich stoaować. |