![]() |
|
BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji (/showthread.php?tid=11021) |
BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Trakerr - 2018-07-31 Witam Mam problem z klimą w moim aucie, może od początku. Wymieniłem skraplacz lecz czynnik uzupełniłem dopiero po jakimś czasie, co się okazało że sprezarka (Denso) załącza się nawet jak układ jest pusty i niestety się zatarta. Sprezarka załącza się nie po wciśnięciu przycisku AC, ale odrazu po włączeniu panelu klimatronika z off na on, nawet jeśli przycisk AC jest wyłączony. Nie wiem dlaczego tak jest ale prawdopodobnie przez to zatarta się sprężarka. Sprezarka została wymieniona układ wypłukany klima zaczęła działać lecz niestety tylko jeden dzień. Planuje wymienić zawór sterujący w sprężarce, nie wiem czy to jego wina czy zawór rozprężny nawala. Czasem klima odpali i działa ok. wtedy bije nawet do 14-15 barów. Co może być przyczyną? BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - radekklimat - 2018-08-02 Sprezarka zlom BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Trakerr - 2018-08-04 Muszę sprawdzić tą sprężarke czyżby się znowu zatarła? ale dziwne jest to ze jak odpali to jest 14-15 barów, stara zatarta dawała tylko 10 bar. Na nowej sprężarce na drugi dzień po założeniu klima nie chciała zaskoczyć, podpiąlem zawór sterujący na krótko pocykałem nim kilka razy i klima zaskoczyła. Nie wiem czy moźe się zacina zawór , albo to zbieg okolicznosci. Muszę wyjąć ten zawór zobaczyć czy czuć pod palcami jakieś opiłki i ewentualnie podmienić ten zawór. BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - gajdek419 - 2018-08-08 To, że stara dawałą 10barów nie znaczy, że była uszkododzona... Jeżeli na ssaniu było 1,5-2,5bara to znaczy, że spręzarka była sprawna. Cisnienie HP to cisnienie zależne od wielu czynników...temp. zewnetrznej; "zapotrzebownaia na chłód", ilosci czynnika i/lub oleju, stanu skraplacza etc.... Czym niższe tym lepiej dla sprężarki i samochodu... BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Trakerr - 2018-08-09 Nie no stara była zatarta, w oleju pod palcami było czuć jakby mączkę ,bo rozebraniu w srodku tłoczki bez dwoch zdań przytarte. Pytanie czemu na nowej nie chce już działać? BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Whisky - 2018-08-10 Kupiłeś skraplacz,okazało się że sprężarka zatarta, płukanie układu i montaż nowej sprężarki. Wymieniłeś ponownie skraplacz czy brudną zostawiłeś? Płukałeś układ z zaworem rozprężnym? wymieniłeś na nowy? BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Trakerr - 2018-08-10 Skraplacz kupiłem bo był uszkodzony, założyłem go, ale czynnik uzupełniłem dopiero po jakimś czasie i przez to zatarła się sprężarka. Nie wiem dlaczego ale u mnie sprezarka załącza się także bez czynnika. Skraplacz zostawiłem ten sam tylko był płukany(po założeniu go jako nowego klima pracowała na nim ok 1-2 godziny) zawór rozprężny nie był wymieniany i tu może być pies pogrzebany. Teraz nie wiem czy przez to znowu się zatarła sprezarka, czy przez to ze zawór nie wymieniony nie działa klima. Będę miał chwile to wyciągnę znowu sprężarkę i zerkne na nią. BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Whisky - 2018-08-10 Skraplacza się nie płucze. Nie da się płukać układu z zaworem rozprężnym. oj oj widzę tu dużo do wymiany. BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - jack63 - 2018-08-11 Whisky napisał(a):Skraplacza się nie płucze. Nie da się płukać układu z zaworem rozprężnym. oj oj widzę tu dużo do wymiany.A dlaczego nie ? Jakieś argumenty? Whisky napisał(a):Nie da się płukać układu z zaworem rozprężnymDlaczego się nie da? W czym problem? Czyżby nie dało się TZR odłączyć i wypłukać reszty, A sam zawór sprawdzić na stole? Nie rozumiem wa samochodziarze. Macie instalacje skręcane i robicie takie problemy. A co gdyby instalacja była lutowana? BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Whisky - 2018-08-11 Przeczuwam że Pan z tematu zamontował skraplacz z osuszaczem zespolonym plus zawór rozprężny i tak płukał. Pewnie wiesz jak się płuka układ i wiesz że musi być drożny czyli nie może być blokowany zaworem? Dajesz gwarancję na płukanie skraplacza który ma ze 200 kanalików po 0,05mm? Na pewno wszystkie wypłuczesz maszyną? Bo ja płuczę ale skraplacze obowiązkowo wymieniam. Pytasz czemu się nie da a po chwili piszesz że można zdemontować zawór więc o co Ci chodzi? BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - radekklimat - 2018-08-11 Zamiast zaworu montuje sie podobny element tylko z pelnymi przelotami BMW F10 problem z uruchomieniem klimatyzacji - Trakerr - 2018-08-26 Układ był płukany z zaworem , bo fachóra który mi pożyczył sprzęt mówił ze zawsze tak płuka wiec tez tak zrobiłem. Miałem teraz chwilę wiec odciągłem znowu czynnik wyciagłem zawór sterójący ze sprężarki i załażyłem inny zawór. W sprężarce olej czyściutki był, nabiłem czynnika i klima odrazu zadziałała, chłodziła do 1° lecz po ok 20 minutach się włączyła i już nie chciała ponownie włączyć. Podpiałem maszyne i na niskim ciśnieniu pokazywało 5.5-6 bara. Czy to możliwe że zawiesza się zawór rozprężny i czynnik krąży sobie wkoło. Mam plan jeszcze wymienić zawór rozprężny. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ze raz działa raz nie? |