Forum Klimatyzacja
Poprawne parametry klimatyzacji - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Wątek: Poprawne parametry klimatyzacji (/showthread.php?tid=11088)



Poprawne parametry klimatyzacji - s@chemek - 2018-08-26

Witam sznownych użytkowników tego forum. Jestem tu świerzy i wobec tego proszę szanowne grono o odrobinę wyrozumiałości.

Panie i panowie chcę zapytać kogoś, kto jest dobrym znawcą tematu wymiany ciepła - tu konkretnie klimatyzacji i jest w stanie podsunąć jakieś rozwiązanie mojego problemu. Jestem z zawodu mechanikiem, jednakże temat chłodnictwa jest mi obcy. To znaczy miałem zajęcia z chłodnictwa i klimatyzacji jednak nie zajmowałem się tym tematem przez dłuższy czas o co nieco z głowy wyparowało. Proszę mnie od razu nie rugać.

Mam pod swoim nadzorem system klimatu oraz system chłodni cięzkich. Jestem serwisantem tych urządzeń - w sensie prostych przeglądów jak wymiana filtra oleju, zmiana pasków napędowych, wymiana oleju lub naprawa sprężarek (wymiana pierścieni, tulei, systemu łożyskowania itd). Wydawało mi się, że wiem sporo w tej dziedzinie. Właśnie wydawało mi się. Sprawy czysto mechaniczne są mi doskonale znane. Interesują mnie natomiast same parametry pracy takich urządzeń. Tu do sedna - mój zmiennik pozmieniał parametry (nastawy) w sterowniku bez informacji zwrotnej co zostało zmienione. Kłopot w tym, że teraz przydało by się powrócić do tych nastaw. Opiszę czym dysponuję i co chcę uzyskać.