Forum Klimatyzacja
Wyciek oleju z kompresora klimatyzacji - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Wyciek oleju z kompresora klimatyzacji (/showthread.php?tid=11765)



Wyciek oleju z kompresora klimatyzacji - Pepek - 2020-04-12

Pytanie z gatunku czy jest to w ogóle możliwe. Sprężarka Denso 7SBU16C. Klima ledwo dmucha, ale dmucha. Ewidentny wyciek oleju gniazdem zaworu sterującego. Zrobione dwie próby szczelności. Pierwsza azotem nie wykazuje nieszczelności. Druga hydrogenem pokazuje niewielką nieszczelność na zaworze. Maszyna wyciąga prawie pół kilo czynnika i żadnego oleju. Stacja jest sprawna. Kompresor wymontowany i faktycznie oleju brak (ściekła pomijalna resztka). Uprzedzając, przy poprzednim uzupełnianiu czynnika olej był w prawidłowej ilości. Jak to możliwe, że olej wyciekł a czynnik pozostał?


Wyciek oleju z kompresora klimatyzacji - radekklimat - 2020-04-14

A moze w ukladzie został, jaka ilosc czynnika jest prawidłowa dla tego auta?


Wyciek oleju z kompresora klimatyzacji - Pepek - 2020-04-15

775g R134A i 275ml PAG46. Ale bardziej zastanawia mnie to, że zakładając nawet pozostanie oleju w układzie i niemożność jego odciągnięcia to skąd on się wziął na zewnątrz kompresora skoro w układzie pozostało 2/3 objętości czynnika. Bo skoro strzeliły oringi na zaworze i olej zaczął wyciekać to w pierwszej kolejności powinien chyba uciec gaz.


Wyciek oleju z kompresora klimatyzacji - Shitashii - 2020-05-05

Czy to były widoczne duże krople oleju? Podejrzewam, że olej rozszedł się po układzie a czynnika uciekło (na Twoje szczęście) tylko 1/3.
1. Jaka jest pewność, że poprzednio była prawidłowa ilość oleju w układzie?
2. Kiedy klima była poprzednio napełniana?
3. Czy samochód dużo jeździ czy może więcej stał? A klima włączana dopiero teraz?
Może niewłaściwy olej?
Tak do końca to się nie dowiesz co i dlaczego. Zapytaj poprzedniego majstra jaki był stan układu.