Forum Klimatyzacja
Instalacja elektryczna pod klimatyzację - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Wątek: Instalacja elektryczna pod klimatyzację (/showthread.php?tid=11828)



Instalacja elektryczna pod klimatyzację - Dako - 2020-05-14

Witam,

w tym roku robię remont mieszkania, w tym instalacji elektrycznej. Klimatyzacji nie będę teraz montować, ale chcę przygotować sobie taką możliwość na przyszłość w instalacji elektrycznej.

Klimatyzacja typu multi split o łącznej mocy chłodniczej 5 - 7 kW. Najprawdopodobniej 2 jednostki wewnętrzne. Na pewno będzie przygotowany osobny obwód elektryczny (ja nie jestem elektrykiem, mogę coś nieco przekręcić).

1) Lepiej przygotować już puszkę do podłączenia dalszej instalacji elektrycznej przez przyszłego montera klimatyzacji w pobliżu ściany zewnętrznej przy której będzie klimatyzacja ?
Czy raczej lepiej, żeby ciągnął instalację bezpośrednio od skrzynki elektrycznej ?
To dodatkowe około 10 metrów, w tym po ścianie nośnej w wielkiej płycie, więc problematyczne - nie można kuć itp.

2) Jeśli przygotować puszkę to najlepiej na jakiej wysokości , czy to nie ma większego znaczenia ? Sufit na wysokości 245 cm.
3) Czy kabel o przekroju 3x2,5 mm? będzie wystarczający ? W razie czego wolę już za gruby, niż za słaby.
4) W przypadku multi splita zasilanie podciąga się do jednostki zewnętrznej, a dopiero od niej idzie do wewnętrznych, czy tak ?

PS jeśli to wcześniej było to proszę o linka, bo ja nic sensownego nie znalazłem.


Instalacja elektryczna pod klimatyzację - DBKlima - 2020-05-15

Dla 7kW przewód 3x,2,5mm2 do rozdzielni zabezpieczenie C20/C25 w zależności jaki producent (patrz karta katalogowa)


Instalacja elektryczna pod klimatyzację - DBKlima - 2020-05-15

... przewód z zapasem (2m) do miejsca gdzie będzie montaż agregatu