![]() |
|
Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=11) +--- Wątek: Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? (/showthread.php?tid=1605) |
Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - vitty - 2008-08-18 Witam W pierwszym moim poście na tym forum dowiedziałem się że wydajność przenośnej klimatyzacji wystarczy do samochodu. http://www.klimatyzacja.pl/forum/viewtopic.php?id=2256 Mam pytanie odnośnie jej konstrukcji. Zdaje sobie sprawę że w poszczególnych modelach pewnie są różnice ale czy: - Są 2 osobne wentylatory? od wywiewu gorącego i zimnego powietrza? - Kompresor stanowi hermetyczną całość z silnikiem go napędzającym? (tak jak w klasycznej lodówce) Pytam pod kontem wymiany tych silników na 12 woltowe - co uprościło by użycie takiej klimatyzacji w aucie. Z góry dziękuję i pozdrawiam Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - senior - 2008-08-18 załóż falownik i po sprawie, i dołóż akumulator, bo jeden nie da rady Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - vitty - 2008-09-04 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy przenośną klimę może trafić szlag, gdy będzie narażona na wstrząsy w trakcie pracy. Auto do którego chce zamontować to klasyczna terenówka na resorach więc trzepie bardzo. Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - vitty - 2008-09-04 PS Planuję uzyć klimatyzatora Zibro Tectro 2,5 kW. Jakieś opinie na temat tego urządzenia? Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - radekklimat - 2008-09-05 czym zasilisz te klime bo musi byc 220V Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - vitty - 2008-09-05 radekklimat napisał(a):czym zasilisz te klime bo musi byc 220Vto akurat najmniejszy problem - z przetwornicy tu jest cały wątek na ten temat http://www.klimatyzacja.pl/forum/viewtopic.php?pid=10189#p10189 bardziej obawiam się że szlag ją trafi od wstrząsów Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - gadget - 2008-09-05 Nie byl bym taki pewien ze z przetwornicy pojdzie . W rozruchu pobiera cos kolo 1,5 kW ( pozniej juz mniej ) wiec jesli niechcesz wydac za wiele kasy to podlacz zelazko na probe, ma tylko 1kW ale gdzies widzialem nawet 1,5 kW i niech sobie to podziala z 10 minut zobaczymy co zostaniez tej przetwornicy ... Sprawa kolejna przecietny alternator w aucie ( nawet polciezarowce ) ma jakies 800W wiec skad wziac 1kW przy sprawnosci przetwornicy 85-90 % ??? I jeszcze jedno przy 1kW mocy wysciowej z 12 V musimy sobie wziac jakies 1150W wiec prad zasilania przetwornicy to okolo 100A ! Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - radekklimat - 2008-09-06 10 amper to min prad rozruchu montowałem klime na kamperze i na zasilaniu z agregatu pradotworczego byl problem z rozruchem a agregat 3,5 kW Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - Remik - 2008-09-06 silnik sprężarki przy rozruchu pobiera prąd około 5x większy od prądu znamionowego. Bezpieczniki instalacyjne wytrzymują chwilowe przeciążenia. Przetwornica na wejściu (12V) musiałaby pobrać ~~300A aby po stronie 230V popłynął prąd 16A , a gdzie jeszcze zwiększony prąd rozruchu o jakieś 5 razy Osobiście uważam, że operacja się nie powiedzie i proponuję zaniechać próby montażu. Pozdrawiam Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - bodzio - 2008-09-06 Chyba że był by to inwerter duży prąd rozruchu nie był by tu problemem Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - vitty - 2008-12-22 klimatyzator już kupiony. Zastanawiam się jak skonstruowana jest sprężarka. Czy nie ma ryzyka że od wstrząsów coś się wewnątrz oberwie? Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - mister - 2008-12-22 chłopie na 100% ci to nie ruszy z akumulatora Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - vitty - 2008-12-25 witam przetwornicę zrobiłem i działa. Zainteresowanym mogę opisać. Dzięki temu forum skontaktowałem się z osobą, która powiedziała mi że 2,5 kW mocy chłodzącej to dużo za mało na samochód... To był pierwszy problem o który tutaj zapytałem (w dziale klimatyzacja samochodowa) i wtedy wszyscy pisali że spokojnie wystarczy. Samo już więc nie wiem.... Druga sprawa - ponoć sprężarki typu scroll są odporne na wstrząsy w przeciwieństwie do tłokowych. Jak sprawdzić jaka jest w zibro tectro? Wygląda jak butelka (wysoka o stosunkowo małej średnicy) A w instrukcji napisano: "typ kompresora - obrotowy" wygląda tak http://img218.imageshack.us/my.php?image=klimaof6.jpg No i kwestia ostatnia. Ciągle wszyscy piszą "na pewno się nie uda" Nie wysuwając tak naprawdę sensownych, konkretnych argumentów. Jeśli pisały by to osoby które próbowały coś takiego zrobić i napisały by dlaczego - miałoby to sens. Trudno jest być może wyrwać się poza standardowe myślenie. Tym bardziej cieszy mnie to że jestem prekursorem. Być może (i raczej tak) będą to zmarnowane pieniądze i stracony czas, ale będę miał satysfakcje że przynajmniej spróbowałem. W aucie w którym chcę to zamontować, klasyczna klimatyzacja samochodowa odpada. pozdrawiam świątecznie Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - byniom - 2008-12-26 Słabo widać ale sprężarka na zdjęciu wygląda na rrotacyjną. Co do reszty twojego postu to życie pokaże że większość z nas się nie myliła i ten układ nie zadziała który chcesz zrobić. Pomijając moc chłodniczą układu (za mały) to sprężarka nie mam prawa wystawrtować na tej twojej przetwornicy dlatego ż eprąd rozruchu jest sporowiększy od prądu znamionowego . Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - awax - 2008-12-26 Kiedyś twierdziłem,że tylko Ojca i Matki ie da się zrobić,zmieniłem zdanie kiedy usłyszałem o klonowaniu. Co do wydajności to uważam,że nie będzie tak żle. Zastanawia mnie co innego?Dlaczego nie możesz zastosować standartowej sprężarki samochodowej (musi się znaleŻć miejsce ),skraplacz pod maskę lub na dach i skojarzyć to z dowolnym parownikiem.Nie będziesz miał takiego "klocka"w kabinie i odpadnie problem chłodzenia skraplacza. Na marginesie,nie jestes prekursorem,ja pewnie tez nie ale zaczynałem klimę samochodową od sklimatyzowania dwóch autobusów kombinowanym układem własnego projektu (działają już 7 lat) Pozdrawiam i powodzenia Jak jest skonstruowana przenośna klimatyzacja? - vitty - 2008-12-26 dzięki za życzenia powodzenia. Co do montażu klasycznej klimatyzacji - oczywiście wszystko się da, ale jest za dużo argumentów przeciw. Po pierwsze silnik jest zabudowany osłonami przeciwbłotnymi i cięzko jest zamontować tam sprężarkę. Montaż parownika pod maską odpada. Jeżdżąc w tym roku po ciepłych i bardzo górzystych krajach były chwilę że chciałem zdemontować intercooler bo zasłaniał część chłodnicy i silnik był na granicy przegrzania. Pakowanie tam skraplacza nie ma żadnego sensu. Na dach też nie chciałbym - cały tzw hard-top jest demontowalny - można założyć plandekę i nie chciałbym rezygnować z tej opcji. Do tego zamontowana klima bardzo utrudniła by serwisowanie auta - po wyjeździe musiałem np wymienić poduszki między ramą a nadwoziem. Jako że silnik przymocowany jest do ramy a parownik (i być może skraplacz) związany byłby z nadwoziem - taki zabieg wymagałby spuszczania gazu i ponownego napełniania. Ale najważniejszy jest aspekt finansowy. Klimatyzacja użyta byłaby raz do roku do wakacyjnego wyjazdu. Fakt że zwiększyła by komfort o niebo, założyłem że nie mogę wpakować w nią wielkiej kasy. Klimatyzator dostałem (po wcześniejszym zamówieniu w prezencie ) Mogę go wykorzystać w upalne dni w mieszkaniu. Zasilanie też udało mi się zrobić bezkosztowo. Koszt klasycznej klimatyzacji trudno by było zamknąć w 3 tys zł, abstrahując od możliwości jej zrealizowania.W aucie jest dość miejsca by zamontować 6 takich klimatyzatorów nie rezygnując z miejsca na spanie i bagaż. Klimatyzator ma chłodzić powietrze znajdujące się wewnątrz auta (a nie napływające z wewnątrz) Parownik będzie dostawał i wyrzucał powietrze z zewnątrz. pozdrawiam |