Forum Klimatyzacja
instalacja klimy - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Wątek: instalacja klimy (/showthread.php?tid=1666)

instalacja klimy - norbert 79 - 2008-09-06

Witam.
Z zawodu jestem elektrykiem i od trzech lat powadze własną działalność .W ostatnim czasie miałem przyjemność pracować na jednej z inwestycji z monterem klimatyzacji który zachęcał mnie do spróbowania sił w tym temacie .Po pewnym czasie postanowiłem bliżej przyjrzeć się tej sprawie ponieważ w mojej mieścinie niema firmy działającej w tej branży a zapotrzebowanie na te usługi jest coraz większe.Dlatego mam pytanie dotyczące kosztów związanych z prowadzeniem tego typu działalności (szkolenia kursy potrzebny sprzęt ).

instalacja klimy - Fujitsu Szczecin - 2008-09-07

Witam

Jesteś elektrykiem czyli zakładam że masz uprawnienia i to teoretycznie najważniejsze na razie. Zrób szkolenia z montażu klimatyzatorów w jakieś firmie np. Vaillanta w poznaniu, Fujitsu w Gdańsku. A jak Tobie już spodoba się branża chłodnicza zrób sobie szkolenia i uprawnienia związane z nią. W między czasie szykuj sobie bazę sprzętową. Jeżeli chcesz wykonywać prace profesjonalnie to musisz posiadać:

1. Stacje odzysku czynnika i butla do każdego czynnika osobno z którym się pracuje. Podstawowy prosty model + butla do jednego czynnika to ok. 3000 pln
2. Manometry serwisowe + węże. Jeżeli są analogowe powinny obsługiwać czynnik przy którym pracujemy. Cena ok. 500 pln. Jeżeli manometr jest cyfrowy obsługuje dużą ilość czynników (odchodzi nam tworzenie kolekcji manometrów). Dodatkowo do kompletu możemy dokupić wakuometr (dokładny pomiar próżni) i termoparę (termometr zintegrowany z manometrem). Cena ok. 1500 pln.
3. Pompa próżniowa. Wybór zależy od wielkości instalacji jakie będziemy obsługiwać. Cena ok. 1000 pln.