Forum Klimatyzacja
Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji (/showthread.php?tid=2034)



Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - imnothep - 2009-02-05

Pytanie do fachowców w dziedzinie. Nie sztuka kupić stację obslugi za kilka patyków, przyszlo mi do głowy wykonanie prototypu samodzielnie. Ale..... byłbym wdzięczny gdyby ktoś poratował mnie schematem układu ciśnieniowego takiej stacji. Najbardziej tego jaki typ odolejacza (separatora oleju) stosują firmy, z której strony taka stacja potrafi ściągać czynnik (gaz czy ciecz) ?
W jaki sposób odbywa się ładowanie butli w stacji czynnikiem, czy również gazem czy cieczą ?

za pomoc z góry dziękuję


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - radekklimat - 2009-02-06

zakładasz klime do tysiecy aut a nie wiesz podstawowych rzeczy o chłodnictwie


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - awax - 2009-02-06

Są szkoły,że najlepiej uczyć się pływać na głębokiej wodzie,ale bez przesady.
Chcesz skonstruować stację napełniania,a nie chciało się Tobie chociaż poczytać "elementarza" ??


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - Klimafrost - 2009-02-08

Cóż witam serdzecznie pracuje na takiej stacji od 20 lat i jest to moja własna konstrukcja i to w dodatku 4, wiec powiem tak jest to możliwe a nawet bardziej uniwersalne od orginałów Obsługuje tym urządzeniem nie tylko klime w samochodach lecz całe chłodnictwo wraz z odłamami (czego ta maszyna już nie robiła nie wspomne o odzysku, własnej butli z czynnikiem oraz mobilności ,kiedyś posiadała również wbudowaną zgrzewarke ale to przeszłość teraz palnik i gazy techniczne górą !!!) Więc jest to możliwe a nawet wygodne.POZDRAWIAM
PS.
IDZIE SEZON CZAS WZIĄĆ SIE DO ROBOTY BYLE GRZAŁO ŻYCZE SOBIE I WSZYSTKIM Z BRANŻY Smile
Pozdrawiam wszystkich niedowiarków


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - awax - 2009-02-08

Klimafrost napisał(a):Cóż witam serdzecznie pracuje na takiej stacji od 20 lat i jest to moja własna konstrukcja i to w dodatku 4, wiec powiem tak jest to możliwe a nawet bardziej uniwersalne od orginałów Obsługuje tym urządzeniem nie tylko klime w samochodach lecz całe chłodnictwo wraz z odłamami (czego ta maszyna już nie robiła nie wspomne o odzysku, własnej butli z czynnikiem oraz mobilności ,kiedyś posiadała również wbudowaną zgrzewarke ale to przeszłość teraz palnik i gazy techniczne górą !!!) Więc jest to możliwe a nawet wygodne.POZDRAWIAM
PS.
IDZIE SEZON CZAS WZIĄĆ SIE DO ROBOTY BYLE GRZAŁO ŻYCZE SOBIE I WSZYSTKIM Z BRANŻY Smile
Pozdrawiam wszystkich niedowiarków
Oczywiście,ze możliwe jest samodzielne wykonanie pomocnych urządzeń i narzędzi,ja również od tego zaczynałem.
Sądzę jednak,że aby to miało sens to trzeba znać chociaż podstawy termodynamiki
aby choć trochę "czuć" co tam w środku układu chłodniczego się dzieje.
Miłej niedzieli


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - imnothep - 2009-02-13

Do AWAX-a > są szkoły i szkółki. Zadałem proste pytanie i pomyślałem że otrzymam prostą odpowiedź. Tak się składa że jestem inzynierem po studiach związanych z klimatyzacją i wentylacją. Tak również się składa że mam w paluszku termodynamike i wykresy I-X Molliera, a na AutoCad-ie zjadłem zęby kreśląc prawdziwe projekty wentylacji nawiewno-wywiewnej. Tak również sie składa że zajmowałem się elektroniką samochodową i grupę VW i GM znam na wylot. Montowałem climatroniki w dziesiątkach aut od swojego począwszy Mógłbym zakręcić niejednego "fachowca" od klimy którego wiedza zaczyna się kończy na zakupie stacji klimatyzacji. Nie lubię się unosić ale nie znosze jak ktoś kto mnie nie zna udaje madralę i wpisuje sobie expert. Mogę jutro pójśc jak połowa roboli po 8 klasach i kupić sobie stację za 10tyś , która to nic a nic nie ułatwi mi pracy. Zapytałem tylko czy ktoś nie dysponuje schematem gotowej stacji gdyż mam juz schemat własne w głowie ale chcę zastować dobry separator oleju.
Nie moja wina że jakiś matoły rozbuchały temat serwisu klimy i tego idotycznego w niej dłubania do tego stopnia, że ludzie ganiają jak ze sraczką na wymianę czynnika co roku. Znasz się na klimatyzacji to obron tą teorię > dlaczeog nie wymieniac czynnika w Spilt-ach lub lodówkach ? jak przy 15 barach po stronie Hi do układu moze dostać się choćby odrobina wilgoci ? to szukanie jelenia aby robić kasę na czymś co przerasta połowę tych tempych głowek "fachowców" od klimy.
Logując się na forum pomyslałem że tutaj są ludzie na poziomie z którymi mozna pogadać o temacie klimy. A tu du...a jeden samozwany admin którego pewnie stawiając przy moim B5 zakręciłbym jak słoik > Załóż fachowcu climatronik w B5 lub golfie IV ale nie pakując cała nową instalację tylko wyciagając wiązkę samej klimy i wlutowując ją tam gdzie trzeba aby ECU silnika wypatrzylo czujniki i nastawniki.
Do szkoły chcesz mnie wysyłać > daj spokój człowieczku Big Grin


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - imnothep - 2009-02-13

Jeżeli się uniosłem to przepraszam , ale nienawidze jak mnie któs z góry traktuje jak amatora. Nie cierpię tego bo dobrze wiem że facet mnie nie zna a juz mysli że ma z gamoniem doczynienia.

No ale przecież Ty jesteś już super expertem więc mi powiedz czy np. opel Astra G. H , Corsa C mają presostaty analogowe czy już moze elektroniczne ?
Podonie z Golfem IV lub Passatem B5. Niestety ale wielu z tych co nawet montują klimatyzację nie wie że ogromna ilość aut ma presostat elektroniczny który potrafi wykonać do kliku fukcji związanych ze zmianą ciśnienia oraz temperatry. Zwierają potem barany kabelki do kupy aby zobaczyć efekt koncowy w postaci fachowego zwarcia układu kontroli lub nawet pełnej awarii systemu multiplex a np. Citroenie
Ale Taki expert jak AWAX powinien o tym wiedzieć Smile


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - skra - 2009-02-13

Do "imnothep" złapali cie, kółko wzajemnej adoracji. Nie jestes swój to sie nie znasz. PZDR.


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - skra - 2009-02-13

do imnothep, jeżeli szukasz dobrego separatora, to tu masz moj numer: 502654617


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - imnothep - 2009-02-13

AJAX czy jak tam Wiesz co nie łap mnie za słówka, chlopie kiedy w 99 roku kupiłem w salonie B5 był to golas jakich mało. Pierwsze co kupiłem climatronik w częsciach i zalożyłem. Wiesz co było najlepsze że instalacja była z TDI a ja mam 1.8 T benzyna. Zalozyłem przewód po przewodzie , miałem sraczkę że spalę ECU silnika. Ale wiesz co śmiga do dziś dnia. Raz azotowana, raz zalana olejem, raz napełniona. Zero brudnych rączek "fachowcow" od klimy zero serwisów. Może dlatego pracuje po dziś dzien. Zastanawiam się dlaczego własnie Ci którzy rok w rok serwisują klimatyzację pod wzgl. wymiany oleju oraz czynnika wymieniają jako pierwsi kompresory. Mówi Tobie coś ZEXEL na gwintach ? myslisz że dlaczego jego ceny dochodzą w sezonie do 1 tyś złotych ? bo padają jak grzybki po deszczu.
Odpukać jakoś mój pracuje już 10 lat Big Grin
Dlatego jestem anty na cudowanie w klimatyzacji rok po roku. Ten oszuszacz o którym piszesz mozna kupić za grosze , mozna go sobie również wymienić co roku tylko po diabła ? jak napisałem układ szczelny, oszuszony, stan oleju oraz czynnika w normie > co mi da stacja klimatyzacji poza podniesieniem własnego morale w oczach i tak ciemnego (bez urazy) klienta ?
Nie próbuj mi wmówić że oszuszacz to taki wspaniały wynalazek, bo dobrze znam kontrukcje sprężarki i wiem że wilgoć w układzie klimy najwyżej moze zapchać zawór rozprężny, nic więcej. Olej syntetyczny , klima tak na dobrą sprawę pracuje kilka miesięcy w roku, co tam ulegnie uszkodzeniu ??? Potem Maniek z Henkem szpece od klimy będą łapac za przewód gazowy który będzie lodowaty jak diabli i drapać się po czole o tutaj camman. A to Panie zawór rozprezny się zasmarkał
Dobra koncze przygodę z tym forum, bo jak na innych obsadzone są stanowiska SZPEC SŁUŻB > dobrze że ja wiem swoje, Ty wiesz swoje.
Miłego dnia


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - awax - 2009-02-13

Warto czasami sprawdzić komu się odpowiada.
Wracając do SKOMPLIKOWANEGO pytania:napełnia się butle w stacji ciekłym czynnikiem:Smile) :Smile)


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - radekklimat - 2009-02-13

ja widze z tego tekstu ze koles zadał pytanie i odpowiedział tez sobie sam w dwoch wywodach
i chcialbym zebys mnie kolego zakrecił przy klimie w autach albo chłodniach samochodowych
pozdrawiam


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - thermo - 2009-02-13

Chwalisz się, że skończyłeś to czy tamto, zakładałeś klimatyzacje w samochodach itp a piszesz, że:
imnothep napisał(a):Nie próbuj mi wmówić że oszuszacz to taki wspaniały wynalazek, bo dobrze znam kontrukcje sprężarki i wiem że wilgoć w układzie klimy najwyżej moze zapchać zawór rozprężny, nic więcej
Sądzę, że wiele ludzi przyznało Tobie rację ale ja nie. Już tłumacze dlaczego
Zadaniem osuszacza (odwadniacza, dehydratora) jest
- absorbowanie wilgoci z krążącego w układzie czynnika chłodniczego
- filtrowanie pochodzących z instalacji stałych zanieczyszczeń
- wiązanie kwasów

Jak zapewne wiesz do oceny środków smarnych w urządzeniach chłodniczych jest cały szereg parametrów fizykochemicznych. Również są opracowane specjalne procedury ich badania. Parametry, które nas interesują w tym temacie to Liczba Neutralizacji LN (wskaźnik kwasowości) jak również Liczba Zmydlenia (LZ).
Skutki obecności wilgoci w układzie wywołują stan kwasowości oleju. Skąd wilgoć choć układ osuszony? Olej jest silnie hydroskopijny i np. PAG A w ciągu godziny potrafi zaabsorbować 160 mg/kg wody (100g w otwartej zlewce, o średnicy 70 mm)
Dla uniknięcia zmian chemicznych nie powinien być również wystawiany na promienie UV. Nie będę się rozpisywał co może zrobić zakwaszony olej i jakie zniszczenia dokona.

Podsumowując nakrzyczałeś, że Ciebie potraktowano jak laika, który chce szukać jelenia aby robić kasę na czymś co przerasta jego głowę. Później przedstawiłeś fakty z Twojego życia, które powinny świadczyć, że jesteś fachowcem a wypisujesz bzdury.
Pozdrawiam serdecznie.


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - Shitashii - 2009-02-13

Bzdury - nie bzdury, ale nie każdy musi wiedzieć wszystko.
Chodzi mi o to tylko, że jednak lepiej będzie dla tego forum gdy imnothep raczy zaglądać tu od czasu do czasu i udzieli porady. Panowie, już pojechaliście delikatnie po sobie, teraz czas na wyrozumiałość i wzajemną pomoc.
Pozdrowienia.


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - radekklimat - 2009-02-14

no niech tam pomaga ale filtry od wilgoci sie niestety zapychaja i na nich robi sie wtedy szronik a kolega inzynier po studiach o kierunku chłodniczym powinien to wiedziec a to podstawa w szkole o profilu chłodniczym(zawodowka)
serd pozdro


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - p.obelix - 2009-02-14

Ile złości i nienawiści na tym poście. I poco to panowie dajcie spokój zakończmy temat nie poto jet te forum. Tylko się przechwalacie kto co i le rzeczy to zrobił w swoim życiu. BEZSENSU !


Schemat , budowa stacji serwisu klimatyzacji - elektromechanik - 2009-02-14

> filtry od wilgoci sie niestety zapychają

To prawda że się >zapychają < ale nie wilgocią tylko syfem w niezbyt czysto zrobionym układzie i wtedy mrożenie zaczyna się od filtra a nie od zaworu.
Natomiast prawdą jest że każdy odwadniacz ( w obojętnie jakiej instalacji ) ma zdolność pochłonąć ( absorbować ) jakąś określoną ilość wilgoci i jeśli jest jej w układzie więcej to wtedy zamarza w zaworze rozprężnym.