Forum Klimatyzacja
Butla R 410 - pytanie - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Wątek: Butla R 410 - pytanie (/showthread.php?tid=2035)

Butla R 410 - pytanie - robert69 - 2009-02-05

Witam.
Robert z tej strony. Klimatyzacją zajmuję się dopiero od 2 lat i właśnie mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.
Kupiłem nową butle z czynnikiem R 410. Posiada ona 2 zawory (niebieski i czerwony niskie i wysokie ciśnienie).
Nie do końca wiem czy prawidłowo rozumiem napełnianie z tej butli.
Jeśli podłącze wąż do niebieskiego zaworu to tradycyjnie odwracam butlę "do góry nogami" a jeśli podłączę do czerwonego to w normalnej pozycji czy czerwony służy do innego zastosowania?

Butla R 410 - pytanie - Toronto - 2009-02-05

Czerwony napełnianie cieczą
Niebieski gaz, jak odwrócisz do góry dnem to popłynie z niego ciecz.
Sprawdź doświadczalnie, gdzie co poleci Wink)
Możesz tą butle (gdy jest pusta napełnić czynnikiem przy opróżnianiu układu, przez stację odzysku).

Butla R 410 - pytanie - Klima-cool - 2009-02-05

słuchaj to są butle do napełniania instalacji bez potrzeby jej odwracania żeby dobić cieczą. O ile mnie pamięć nie myli to niebieski jest od gazu a czerwony od cieczy, masz opis na kurkach po angielsku no ale jest. i tak z czerwonego puszcza na baniak ciecz a z niebieskiego gaz na sprężarkę bez konieczności odwracania butli w tą i na zat POWODZENIA. ps upewnij się czy nie pomyliłem kolorów.

Dzięki za odpowiedź. Czyli reasumując - jak tylko uzupełniam to podłączam się do niebieskiego zaworu i nie odwracam. Jak napełniam od nowa (np. po zmianie miejsca klimy - z odzysku) to do czerwonego?

Butla R 410 - pytanie - Alpak - 2009-02-05

NIE ! 410 jest mieszanina i napelniasz zawsze z czerwonego !

Szybkość odpowiedzi jak na gg Wink WIELKIE DZIEKI