![]() |
|
problem z klimą w GOLF IV PRZY TEMP. POW.24 stopni C. - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: problem z klimą w GOLF IV PRZY TEMP. POW.24 stopni C. (/showthread.php?tid=2267) |
problem z klimą w GOLF IV PRZY TEMP. POW.24 stopni C. - szark2 - 2009-04-24 WITAM Po długotrwałej obserwacji stwierdziłem, że problem zaczyna się dokładnie po przekroczeniu 24 stopni C na zewnatrz (wg. wskazań na klimatroniku). Na postoju bardzo często załączenie sprężarki jest tak gwałtowne,że powoduje silne szarpnięcie silnika.Być może następuje jej rozłączenie ponieważ po takim szarpnięciu klima przestaje działać na chwilę. W trakcie jazdy tego nie odczuwam, ale może ze względu na większą moc silnika. Poniżej tej temperatury jest wszystko OK. Klima działa prawidłowo na wyjściu daje 5-6 stopni, odczuwalne jest tylko normalne włączenie sprężarki. proszę o pomoc ponieważ byłem już w serwisie i nie mogą ustalic usterki. według nich wszystko jest OK, ale temperatura przy sprawdzaniu była poniżej 24 st.C. Wymieniłem spręzarkę ponieważ przez te szarpnięcia pozrywane zotały nity ze sprzęgła, ciśnienie w układzie jest OK. pozdrawiam problem z klimą w GOLF IV PRZY TEMP. POW.24 stopni C. - laser-sinex - 2009-04-24 Biorąc pod uwagę podany przez Ciebie model auta mogę przypuszczać że masz kompresor 7SEU16C lub TXE16 – są to kompresory z elektrozaworem sterowanym przez komputer, najczęstszą przyczyną uszkodzeń sprzęgła jest problem z sygnałem sterującym wysyłanym do kompresora lub niesprawny elektrozawór kompresora. To z kolei prowadzi do podania nagłego (a nie płynnego) impulsu ciśnienia sterującego co odczuwasz jako szarpnięcie. Zdarza się to przy wyższych temperaturach gdy auto klima musi wydajniej popracować. Ja osobiście odwiedził bym serwis i poddał diagnostyce klimatronik. Jeśli wymieniałeś sprężarkę razem z elektrozaworem to masz problem z sygnałem sterującym, a wykluczyć możesz elektrozawór kompresora. Poza tym , w tych kompresorach można wymienić napęd nie koniecznie wymieniając cały kompresor, problem w tym że mało która firma posiada te napędy dlatego proponują wymianę całego kompresora. problem z klimą w GOLF IV PRZY TEMP. POW.24 stopni C. - tom17 - 2009-04-24 sprawdź wentylatory. być może nie załącza się jeden z nich i sprężarkę rozłącza presostat. sprężarka ma zmienna wydajność więc przy normalnej pracy układu nie powinna się wyłaczać. |