Forum Klimatyzacja
Golf III 1.8 dziwne objawy - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Golf III 1.8 dziwne objawy (/showthread.php?tid=2482)



Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-01

Witam.
Problem polega na tym ,że po włączeniu kliamtyzacji działa poprawnie.Natomiast po około 15 minutach sprężarka zaczyna piszczeć tak jakby się zacierała , przy czym rurki które idą pod cokpit (nie wiem jak to fachowo nazwać) robią się mokre i zimne a czasami nawet szronieją.Wentylatory od chłodnicy działają z tą samą prędkością cały czas (kiedyś było że od czasu do czasu przyśpieszały).Byłem u fachowca i auto na postoju z włączoną klimą chodziło jakiś czas aż w końcu zaworem bezpieczeństwa strzeliło coś (tak powiedział że to zawór) a stało sie to jak zmniejszył bieg wentylatora wewnętrznego na jedynkę). Diagnoze jaką postawił to sprężarka + napełnienie i tak dalej. Mam pytanie czy sprężarka powinna się chyba rozłączyć po osiągnięciu jakiegoś ciśnienia w układzie (nie mierzył nic ) no i co z tymi wentylatorami od chłodnicy powinny zmieniać obroty a one cały czas z tą samą prędkością działają. Mi wygląda to na to jakby sprężarke poprostu coś blokowało i dlatego to piszczenie.Dodam że piszczenie szybciej jest zuważalne i głośniejsze na szybszych obrotach silnika.
Czy diagnoza postawiona przez fachowca jest w waszej opini dobra tzn. chodzi o sprężarkę bo za nią chce 350 pln .Czy może to jakiś czujnik w układzie a sprężarka jest oki.


Golf III 1.8 dziwne objawy - zielak1979 - 2009-06-01

Witam.
Rurka za sprężarką na tłoczeniu powinna być gorąca (mniejszej średnicy), dopiero za skraplaczem robi się letnia. Przez ścianę grodziową wchodzą 2 rurki z czego jedna powinna być letna (mniejszej średnicy), a druga zimna (większa średnica).
Sprężarkę powinien rozłączyć presostat HP. Sprawdz filtr kabinowy bo jeśli on jest zapchany to nie ma przepływu powietrza przez parownik.
Jaka temperatura nawiewa z kratek ?


Golf III 1.8 dziwne objawy - tom17 - 2009-06-01

jakie masz ciśnienia w układzie (szczególenie jak zaczyna hałasować).


Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-01

No właśnie fachowiec od klimatyzacji nic nie mierzył . Tylko zaraz postawił na sprężarkę.Jeżeli chodzi o temperaturę z kratek to mierzył i było okokło 6 stopni i póżniej strzeliło tak jak pisałem wcześniej. Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to nie wiem czy we własnym zakresie jestem wstanie coś zrobić i żeby go ewentualnie wyczyścić. Jak tak to gdzie go mam szukać???Jeżeli chodzi o ciśnienie to tylko specjalne urządzenia wchodzą w grę czy jest "domowy" sposób?
Zajmuje się elektroniką (co prawda nie samochodwą) tak więc nie mam doświadczenia z klimatyzacją-wiem troszkę jak działa i chyba zmienie fachowca ale zanim to zrobie może sam coś poszperam.Rozumiem że bez sprzętu się chyba nie obędzie!! Czy są jakieś solicje albo schematy instalacji to może będzie mi łatwiej.Proszę tylko o odpowiedź czy mam się zabrać do tego czy poprostu odpuścić i odwiedzić inny warsztat.Dziękuje za zainteresowanie i wyrozumiałość.!!!


Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-01

Wyciągłem wentylator z auta. Presosat to jest czujnik ktróry załącza wentylatory i rozłacza sprężarkę - czy dobrze rozumuje ? Ma cztery przewody i myśle że dwa z nich są w obwodzie sprężarki a dwa z nich w obwodzie wentylatora chłodnicy - no chyba że się myle. Czy może on być przyczyną moich problemów ? Ponieważ nie załącza drugiego biegu na wentylatorch chłodnicy i powoduje to że nie rozłącza sprężarki.Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to filtr który zwany jest pyłkowym i znajduje sie na podszybiu????


Golf III 1.8 dziwne objawy - tom17 - 2009-06-01

bamboss napisał(a):Wyciągłem wentylator z auta. Presosat to jest czujnik ktróry załącza wentylatory i rozłacza sprężarkę - czy dobrze rozumuje ? Ma cztery przewody i myśle że dwa z nich są w obwodzie sprężarki a dwa z nich w obwodzie wentylatora chłodnicy - no chyba że się myle. Czy może on być przyczyną moich problemów ? Ponieważ nie załącza drugiego biegu na wentylatorch chłodnicy i powoduje to że nie rozłącza sprężarki.Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to filtr który zwany jest pyłkowym i znajduje sie na podszybiu????
tak jedna para przewodów załącza drugi bieg wentylatotra a druga rozłącza sprężarkę

sprawdź w jakim stanie jest sprzęgło w sprężarce bo jak hałasowało to mogło się uszkodzić.


Golf III 1.8 dziwne objawy - zielak1979 - 2009-06-01

Filrt kabinowy się kolego wymienia Smile
Znajduje się na podszybiu.
A tu znajdziesz instrukcję wymiany.

http://www.filtron.pl/pl/


Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-01

Jeżeli chodzi o filtr pyłkowy (kabinowy) to wymieniam go przed sezonem co roku-nie czyszcze go - poprostu nie wiedziałem czy to jest ten filtr o którym pisał kolega w postach powyżej . Do tej pory nie wymieniłem jeszcze ale zakupie i wymienie.Jeszcze wróce do presostatu-dwa styki które sterują wentylatorem i sprężarką powinny być na początku działania klimy w stanie :ten od wentylatora otwarty do momentu wrostu ciśnienia czy temperatury? a ten od sprężarki odworotnie tak?
Wiem że dla Was fachowców moje pytania to "pikuś" ale nie dla mnie.
Mam go sprawdzić podczas dziłania klimy czy zmienia się stan styków, czy jest może inny sposób. Co do sprzęgła to nie wiem jak się zabrać do sprawdzenia go ?
Trzeba rozebrać do jakiegoś momentu sprężarkę czy jest inny sposób,no bo za rozbiórkę sprężarki to się nie zabieram.


Golf III 1.8 dziwne objawy - tom17 - 2009-06-01

od sprężarki ma być zwarty od wentylatora rozłączony. styk od wentylatora powinien się załączyć ok 16bar. jeżeli nie presostat do wymiany.
sprzęgło możesz sprawdzić wizualnie czy nie jest spalone i posłuchaj czy łożysko w sprężarce nie hałasuje (tyle możesz bez rozkręcania)


Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-02

Czy w jakimś momencie styk od sprężarki powinien się rozewrzeć - bo tak na logike to sprężarkę musi coś rozłączyć, jeżeli tak to czy zależne to jest od temperatury czy ciśnienia. A jak jest z wymianą tego presostatu czy tylko servis klimatyzacji czy jest to częśc którą można wymienić bez ingerencji specjalnych urządzeń.


Golf III 1.8 dziwne objawy - tom17 - 2009-06-02

styk sprężarki wyłącza powyżej 20bar (chyba przy 25bar). jest to wyłącznik awaryjny i działa tylko przy zbyt dużym wzroście ciśnienia. sprężarka posiada zawór regulujący który steruje jej wydajnością więc w przy prawidłowym działaniu układu w normalnych warunkach pracuje ciągle.
presostatu sam nie wymienisz bo trzeba czynnik sciągnąć i potem nabić


Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-02

Odłączyłem wentylator nawiewny,znalazłem element który myslałem że jest presostatem ale wygląda to jak dwa dużej mocy oprniki (Valeo H17838752E , 701959263A) i to raczej nie jest czujnik ciśnienia tylko regulator obrotów silnika nawiewnego.Tak czy inaczej bez tego i podłączeonego wentylatora klima załącza się na pierwszym biegu nawiewów-nadal szukam presostatu.
Chyba to mnie przerośnie i pojadę do innego fachowca który nie przekreśli od razu mojej sprężarki i zrobi jakieś pomiary !!!


Golf III 1.8 dziwne objawy - tom17 - 2009-06-02

presostat znajduje sie przy osuszaczu. tak wyglada http://www.diavia.es/es/productos/recambios/presostatos_originales/z_tsp0435048.html


Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-02

Znalazłem go .Jutro zabiore się za pomiary . Wiem tylko że przewody od niego idą do czarnej puszki znajdującej się pod zbiorniczkiem wyrównawczym i z tej skrzynki sterują sprężarką i wentylatorami . Jeszcze jedno pytanie czy uszkodzony presostat może prowadzić do takich objawów jak u mnie tzn. że sprężarka diznie zaczyna piszczeć po paru minutach pracy?
Czy brak drugiego biegu wentylatorów ( tego u mnie brakuje ) powoduje właśnie takie objawy?


Golf III 1.8 dziwne objawy - tom17 - 2009-06-02

wentylator jak włączasz klimę załącza się na pierwszy bieg. na drugi załącza się jak ciśnienie na skraplaczu osiągnie odpowiednią wartość. jeżeli wentylator nie włącza się na drugi bieg następuje nadmierny wzrost ciśnienia i stąd ten hałas na sprężarce. jeżeli nie działa 2 stopień wentylatora podczas jazdy pęd powietrza powinien odebrać ciepło ze skraplacza więc nie powinien następować nadmierny wzrost ciśnienia a co za tym idzie hałas (może natomiast występować to podczas postoju - masz tak u siebie?).
drugą sprawą jest że presostat nie wyłącza sprężarki przy nadmiernym ciśnieniu (chyba że wyłączasz ją sam zanim presostat zadziała).
w presostacie pin 1i2 jest zamknięty, 3,4 otwarty


Golf III 1.8 dziwne objawy - bamboss - 2009-06-23

Witam.
No więc po małych pomiarach u kolegi który ma warsztat samochodowy (niestety klimą zajmuje sę tylko - napełnij ,wyczyść itd.) ale podłączł mi zegary i wyszło na to że ciśnienie wacha się w układzie około 15 barów - nie wrasta więcej - nie działa też wentylator na drugim biegu . Na włączonej klimatyzacji odłączyłem zasilanie wentelatorów i poczekalm aż ciśnienie wzrośnie do około 20 barów , wtedy podłączyłm zasilanie wentylatorów - załączyły się na drugim biegu i chodziły aż ciśnienie w układzie spadło do 15 barów. Po tym zabiegu kolega wyciągnął czynnik wyczyścił układ i napełnił go od nowa - tak zwany automat na tym urządzeniu od klim .Po włączeniu klimy ciśnienie rosło do 15 barów i włączył się drugi bieg wentylatorów ciśnienie spadło do około 14 barów i wyłączył - cykl się powtarzał . Niestety po około 15 minutach pracy sprężarka zaczęła znowu hałasować aż do momentu wybicia przez zawór bezpieczeństwa nadmiaru ciśnieia i zaczęła szczelać tak raz za razem .W tym momencie ciśnienie nieznacznie przekroczyło 15 barów.
te objawy wskazują że presostat działa prawidłowo .
Czy to oznacza że niestety spężarka jest padnięta ???


Golf III 1.8 dziwne objawy - mt - 2009-06-23

A mnie to wygląda na powietrze w układzie.