Forum Klimatyzacja
Partner - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Partner (/showthread.php?tid=2637)



Partner - przetwornica - 2009-07-15

Jako nowy użytkownik, chciałbym się najpierw przywitać na forumSmile
Następnie przedstawić swój problem. Zajmuję się w pracy gastronomią (serwis) a od niedawna przy okazji chłodnictwem, ale raczej nie w stylu "dobijanie gazu" Smile.
Jeżdżę samochodem peugeot partner '06 1,4 benzyna. Ostatnio po zimie miałem problem z klimatyzacją, jednak szef nie bardzo chciał się zgodzić na typowy przegląd automatem, nie może zdobyć do maszyny zaufaniaSad Wtłoczyliśmy 0,4Kg R134a i jakiś czas chodziło, ale zaczęła się sprężarka wyłączać w korkach na upale. U mechanika, który serwisuje nam samochody dowiedziałem się że układ w tym samochodzie powinien zawierać 850-900 gramów czynnika (taka sama informacja w automacie do klimy oraz książce serwisowej). Zabrałem się do pracy, odpompowałem czynnik stacją, (niestety nie zważyłem ile odzyskałem), wypompowałem próżnię, zostawiłem ponad godzinę (na oko szczelny układ) i załadowałem 860g. I dalej to samo, sprężarka na upale włącza się na moment i wyłącza, wczoraj/dziś po powrocie wysmażony odkręciłem z auta wszystko, co zasłania skraplacz (atrapę, zderzak, pas, wentylator) i wymyłem porządnie skraplacz, nie był nawet taki zanieczyszczony. Po umyciu włączyłem silnik, sprężarkę i co się okazało. Skraplacz składa się z 29 poziomych płaskich kanałów, 13 od góry wyschło natychmiast (gorące), 16 od dołu stale mokre (zimne), czyli pracuje mniej niż połowa skraplacza, mnie to wygląda na znaczne przeładowanie układu. Czy ktoś wie może ile naprawdę powinno być w tym aucie czynnika? Ew spróbuję załadować 600 i zobaczyć co się będzie działo. Z góry dziękuję za pomoc, gdyż ten samochód spędza mi sen z powiek i to jak widać dosłownie:/ Pozdrawiam wszystkich.


Partner - radekklimat - 2009-07-15

gazu powino byc 875 gram
napisz jakie masz cisnienia,czy wentylator chodzi i przy jakim cisnieniu sie zalacza, jaka temperatura na wylocie z kratek itp


Partner - przetwornica - 2009-07-15

Witam ponownie.
Do HP jeszcze nie mamy szybko złączki na R134a (wogóle nie robimy samochodów) , ale już wiem że kupię, a na LP nie miałem sobie jak dodać gazu patrząc na zegarki (elektroniczna przepustnica i tylko z auta można) ale dziś już spieczony na 10tą stronę przewlokłem przewody pod maską położyłem na szybie zegarki i wyszło szydło z worka: na wolnych obrotach 2,0-2,1 bar, po dodaniu gazu wysysa czynnik z niskiej strony i wyłącza kompresor. Czy mógłbyś mi Radku polecić pewny sklep z częściami do auto klimy? Próbowałem poregulować zaworem rozprężnym(podejrzewałem jego zacięcie), ale niestety go uszkodziłem i teraz mam odparowanie na około 8'C, ale przynajmniej sprężarka pracuje ciągle, zawsze lepsze 15'C z nawiewów niż 50, te parę dni jakoś przeżyję. Czy osuszacz w tym samochodzie znajduje się we wnęce wraz ze zbiornikiem płynu do spryskiwania szyb? Masakra będzie go wymienić:/ Ja jestem z okolic Krakowa, ale jeśli jest jakiś porządny wysyłkowy sklep, to bardzo bym prosił o info. Nie musi być najtańszy, ale zależy mi na tym, żeby elementy przyszły do mnie w całości i osuszacz nie zawilgniętySmile I jeszcze pytanie, gdzie jest w w/w samochodzie presostat niskiego ciśnienia, szukałem ale nie znalazłem, jest w ogóle?

Wentylator chodzi, tylko że przed tym zabiegiem bardzo często nawet przy większej prędkości włączał się na pełne obroty, teraz chodzi na małych, ale muszę kupić zawór rozprężny i osuszacz, no cóż nauka kosztuje, a ja i tak wolę na "swoim" aucie niż komuś system popsućSmile
Dziękuję bardzo za pomoc.


Partner - radekklimat - 2009-07-16

w wawie euro klima, tam kupisz wszystko co chcesz jest nawet katalog na stronce
natomiast co do twoich pytan to pres lp musi byc bo wyłacza sprezarke a filter sprawdze gdzie jest bo mamy w robocie takie cudo tylko ze hdi
odpisze wieczorem
pozdrawiam


Partner - przetwornica - 2009-07-16

Dziękuję za odpowiedź, a czy rozbierałeś może kiedyś zawór rozprężny w takim samochodzie? Chodzi mi o to że jest na nim czarna plastykowa śruba na imbus 5mm, zacząłem nią pokręcać raz w jedną raz w drugą stronę, jak się zorientowałem, że coś z zaworem nie tak, i nawet wydawało mi się że jakby przy wyższych obrotach zaczęło wyłączać kompresor, jednak za bardzo ją wykręciłem i wyrzuciło mi ją wraz z o-ringiem (i czynnikiem) a po wkręceniu zauważyłem, że znacznie lżej się kręci niż wcześniej. Stąd moje stwierdzenie o uszkodzeniu zaworu, jednakże dziś przyszło mi do głowy, że może się lżej przekręcać z uwagi na fakt, że posmarowałem ją wraz z o-ringiem olejem, może to jest po prostu taki korek, zaślepka a ciśnienie około 2,5 bara na niskim przez to, że do układu załadowałem 600g R134a, a nie tak jak ma być 875 (słychać w zaworze wyraźny syk-mało gazu). Wczoraj już nie miałem siły przeładowywać na 875g a dziś zrobiłem z tym niedomaganiem 400km i skuteczność była zadowalająca, no może po Krakowie do południa jak jeździłem to było lekko cieplej w aucie. Pooglądam ten zawór czy nie ma nieszczelności i spróbuję załadować właściwą ilość gazu i zobaczę co się będzie działo, ale nie dziś bo już nie mam siłySad Nie chciałbym kupić zaworu i po rozebraniu go dowiedzieć się, że pod tą śrubą nie ma nic, co by mogło wypaść.


Partner - radekklimat - 2009-07-17

tych zaworow nigdy nie rozbierałem a nastawianie w warunkach warsztatowych tez nie przeprowadzałem wiec nie wiem co ci napisac, po mojemu ich sie nie powinno rozbierac ani regolowac


Partner - przetwornica - 2009-07-17

Ok, dzięki wielkie, w takim razie zamówię zawór i osuszacz i nie będę kombinował, filtr-osuszacz jest prawdopodobnie w takim zbiorniku po lewej stronie skraplacza, a patrząc na samochód z przodu, po naszej prawej. Jeszcze żeby mi się udało znaleźć presostat LP, to bym go ewentualnie sprawdził, czy nie jest z nim lub jego przewodami coś nie tak.


Partner - radekklimat - 2009-07-18

presa szukaj na rurce grubej-ssacej przy nadkolu z prawej strony,chyba