Forum Klimatyzacja
jaki zestaw do lutowania - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Wątek: jaki zestaw do lutowania (/showthread.php?tid=2917)

Strony: 1 2

jaki zestaw do lutowania - irroda - 2009-11-03

witam , co polecacie do lutowania dla początkującego lutmistrza Smile
- zestaw Turbo Set 90 na propan-butan i tlen w butlach jednorazowych
-sam propanbutan lub mapgaz -podobno trudniej jest tym sprzetem wypalic dziure
-acetylen-tlen
-do mniejszych robot ponoć jest dobry palnik na sam acetylen
-tlen - propan

takie kombinacje spotkałem po przeszukaniu forum, czy możecie wypowiedzieć się na temat tych mieszanek, jestem początkującym w branży lutowania, dlatego chcę zacząć od dobrego sprzętu i dobrej mieszanki Smile, o azocie wiem.

i może jeszcze kilka słów o pojemności butli, lutowania będzie mało więc poręczny zestaw byłby najlepszy.

pozdrawiam

jaki zestaw do lutowania - Shitashii - 2009-11-03

Ja mam przenośny mały zestaw propan-butan (0,5kg) + tlen (2l ?) (z Popularnej bodajże). Dałem za niego jakieś 900pln. Chyba. Tlen przetłaczam sobie z duzej butli, to samo robię z propan-butan'em. Do niedużych i szybkich prac jak znalazł. A do dużych być może też się nadaje, nie ma problemeu z ustawianiem temperatury płomienia. Oczywiście trzeba troche poćwiczyć.

jaki zestaw do lutowania - Fujitsu Szczecin - 2009-11-03

Witam

Najlepiej sprawdza się zestaw Propan-Tlen. Trzeba nabrać wprawy ale tym palnikiem można pracować we wszystkich warunkach. Mam również podręczny zestaw z butlą Mapp ale głównie używam go do hydrauliki, miękkie luty. Twardy lut idzie ciężko i niepewne połączenie zostaje na grubszych rurach od 15.

[Obrazek: 015d7edb368acb11.jpg]