![]() |
|
zamiana R22 na R404a - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Chłodnictwo (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=12) +--- Wątek: zamiana R22 na R404a (/showthread.php?tid=2950) Strony:
1
2
|
zamiana R22 na R404a - mister - 2009-11-25 czy układy chłodnicze zawierające małe i średnie sprężarki hermetyczne można po wymianie oleju na syntetyczny napełnić czynnikiem R404a bez szkody dla sprężarki ? zamiana R22 na R404a - mister - 2009-11-25 wiem o tym,pytam o sprężarkę. zamiana R22 na R404a - wit - 2009-11-25 ponadto wskazane płukanie instalacji... albo ponowna wymiana oleju w niedługim czasie. ewentualnie jeszcze na r22 olej wymieniony na estrowy... po 2-3 dniach pracy -wymiana zaworu, filtra, oleju i czynnika na docelowy. fajnie by było gdyby można kontrolować poziom oleju w sprężarce... po wymianie czynnika olej może nieco gorzej wracać niż przy starym czynniku... przykro by było gdyby część oleju "wisiała" w chłodnicy -a sprężarka szła na sucho... zamiana R22 na R404a - elektromechanik - 2009-11-25 Ponoć 404 jest bardziej agresywny i nadgryza niektóre metale i tworzywa uszczelek. Ja już kilka sprężarek z R22 > napoiłem olejem estrowym i napełniłem R404 < i jak na razie bez problemu. Niektóre już kilka lat. Ale gwarancji na to że nic się w żadnej nie stanie to na pewno nie dam!!!! zamiana R22 na R404a - mister - 2009-11-25 dzis w miejscu gdzie się zaopatruje powiedzieli ze nie będą juz mieli r22 a zamienniki maja po ponad 80zł/kg. trochę drogo to wyniesie dlatego zastanawiam się nad przezbrajaniem układów . zamiana R22 na R404a - barbie - 2009-11-25 przerobiona sprężarka z R22 na R404 będzie miała trudniejsze warunki pracy z powodu wyższego ciśnienia ssania .silniki na R22 zwykle są słabszej mocy .jeśli układ jest szczelny lepiej go nie przerabiać. zamiana R22 na R404a - p.obelix - 2009-11-25 barbie chyba chodziło tobie o ciśnienie skraplania barbie napisał(a):przerobiona sprężarka z R22 na R404 będzie miała trudniejsze warunki pracy z powodu wyższego ciśnienia ssania .silniki na R22 zwykle są słabszej mocy .jeśli układ jest szczelny lepiej go nie przerabiać. zamiana R22 na R404a - wit - 2009-11-25 barbie napisał(a):przerobiona sprężarka z R22 na R404 będzie miała trudniejsze warunki pracy z powodu wyższego ciśnienia ssania .silniki na R22 zwykle są słabszej mocy .jeśli układ jest szczelny lepiej go nie przerabiać.o ssanie to ja bym się nie bał... troszkę wyższe ciśnienie ssania -to większa wydajność -i paradoksalnie chłodniejsze uzwojenia -lepsze chłodzenie silnika. I typowo sprężarki na r22 dają radę na 404. bałbym się o skraplanie... wyższe ciśnienie R404 samo z siebie i dodatkowo większa wydajność... skraplacz musi mieć zapas -bo nie wyrobi po przezbrojeniu. a jazda z tłoczeniem 26 czy 27 bar może już "zabić sprężarkę" -lub rozszczelnić układ... np zawory bezpieczeństwa. no i jest to niewielkie ryzyko większej agresywności chemicznej 404ki... nigdy nie wiadomo czy materiały niegdyś użyte w produkcji na R22 są odporne na nowy czynnik... acha -i zawsze należny sprawdzić czy ssanie jest prawidłowo poprowadzone. Przy R22 olej praktycznie sam wracał... przy 404 może nie mieć na to ochoty. zamiana R22 na R404a - barbie - 2009-11-25 obeliks-czy łatwiej sprężyć gaz o ciśnieniu 3 bary ? czy 4 bary ? . zamiana R22 na R404a - p.obelix - 2009-11-26 4 bary jest łatwiej sprężyć do 20 niż z 3 do 20 zamiana R22 na R404a - barbie - 2009-11-26 to dla czego sprężarki minusowe mają słabsze silniki ? . zamiana R22 na R404a - crocens - 2009-11-26 p.obelix napisał(a):4 bary jest łatwiej sprężyć do 20 niż z 3 do 20Niestety nie prawda... dla przykładu pół hermetyczna sprężarka tłokowa. Założenia: stała pojemność cylindru stałe ciśnienie po stronie przegrzanych par (zakładamy jeden cykl) I przypadek: 3 bary na "ssaniu" do cylindra wpada pewna ilość czynnika chłodniczego, tłok kończy "podróż" w doł cylindra, zaczyna się sprężanie pewnej ilości gazu (odpowiedniej dla 3 barów) i tylko tego gazu, ssanie zostaje przecież odcięte. II przypadek: 4 bary na "ssaniu" do cylindra wpada pewna WIĘKSZA ilość czynnika chłodniczego, tłok kończy "podróż" w doł cylindra, zaczyna się sprężanie pewnej WIĘKSZEJ ilości gazu (odpowiedniej dla 4 barów) i tylko tego gazu, ssanie zostaje przecież odcięte. Jak widać ciśnienie na ssaniu ma znaczenie ale tok rozumowania "4 bary łatwiej sprężyć do 20 niż z 3 do 20" jest błędnym w tym przypadku. I tak się to ma generalnie do każdego rodzaju sprężarki, bez względu na jej budowę gdyż faza sprężania jest podobna... zamiana R22 na R404a - Artic - 2009-11-26 my baaaaaaardzo często przezbrajamy układy z R22 na R 507 (R404 to prawie to samo) i hula większości ludzi nie stać na wymiane agregatów i biorą pod uwagę że może coś się spierdzielić ale jeszcze nie mieliśmy takiego wypadku by jakąś sprężarkę naglę szlak trafił bo freon został wymieniony dotyczy tak samo plusówek jak i układów miniusowych zdradzę wam ciekawostkę na układach z R502 przezbrajając na R507 nie trzeba wymieniać zaworu rozprężnego. Jeśli ktoś ma za dużo tych zaworów i ma marudnych klientów to może śmiało montować ale to tak miedzy nami kolegami
zamiana R22 na R404a - awax - 2009-11-26 Witam,widzę że bardzo skupiliście się nazaworach rozprężnych.Przeciez je mozna przeregulować ustalając przegrzanie.Czynnik w czujce przy tak bliskich parametrach możemy pominąć.Z pewnością sprężarka ma za zadanie przetłoczyć określoną objętościowo ilość czynnika,tu również nieco inne ciśnienie skraplania nie wpłynie na pracę gdyż producent zawsze uwzględnia podwyższone w tych granicach parametry.Czyli można,tak samo jak do diesla można lać olej opałowy,ja jednak nie stosuję tego. Pozdrawiam zamiana R22 na R404a - barbie - 2009-11-26 przy wymianie R22 na R404 wymiana zaworu jest konieczna.zadna regulacja nic nieda. zamiana R22 na R404a - mister - 2009-11-26 a dlaczego konieczna ? uzasadnij zamiana R22 na R404a - bodzio - 2009-11-26 barbie napisał(a):przy wymianie R22 na R404 wymiana zaworu jest konieczna.zadna regulacja nic nieda.Można taki zawór wyregulować. Dla przykładu zawory Honeywell mają taką tabliczkę na której jest podane o ile trzeba przekręcić śrubę regulacyjną dla danego czynnika Mamy do wyboru R22, R407c, R407a, R404a zamiana R22 na R404a - barbie - 2009-11-26 gdzie są takie zawory;chyba w USA. zamiana R22 na R404a - bodzio - 2009-11-26 barbie napisał(a):gdzie są takie zawory;chyba w USA.U nas w kraju wszędzie dostępne, nawet sporo ich już zamontowałem. zamiana R22 na R404a - awax - 2009-11-26 Zawór to jedynie dysza i regulacja ciśnieniem gazu na ssaniu i w czujniku. W realu większość tych prawidłowo dobranych jest żle wyregulowan i przy zmianie czynnika z 22 na np.404 to żaden problem.Podobnie jak z kapilarą przy małych układach. zamiana R22 na R404a - barbie - 2009-11-26 w kapilarze zaworu na R22 jest inna ciecz niskowrząca niż w kapilarach innych zaworów,nie da się tego dobrze przeregulować. zamiana R22 na R404a - awax - 2009-11-26 Tam jest dokładnie ten sam czynnik do którego przeznaczony jest zawór zamiana R22 na R404a - mister - 2009-11-26 a dlaczego jest inna ciecz w kapilarze skoro czujka "odczytuje" podobne temperatury dla różnych czynników (w tym przypadku r22 i r404a) ? dlaczego ten sam zawór stosowany jest w urzadzeniach pracujących na odparowaniach -40 i urządzeniach z odparowaniem +5* ?? zamiana R22 na R404a - Artic - 2009-11-26 r 12 i tu pierwszy raz się z Tobą zgodzę dobrze opisałeś problem
zamiana R22 na R404a - byniom - 2009-11-27 Masz rację chyba że sie trafi na durnego klienta tak jak ja dawno temu . Popodłączeniu klimatyzatora usiadłęm na walizce i obserwowałem jak się zachowuja parametry na manometrach a gość zadzwonił do mojego szefa i powiedział że się op......m bo siedzę i nic nie robię
|