![]() |
|
Sprawdzanie szczelności azotem - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Sprawdzanie szczelności azotem (/showthread.php?tid=3324) |
Sprawdzanie szczelności azotem - gumiś_rzesz - 2010-04-14 Witam. Panowie mam pytanko wchodzę w azot do sprawdzania szczelności (tylko samochody i autobusy) Ktoś mi opisze procedury sprawdzania szczelności?? głównie chodzi mi o ciśnienie jakim napełniać układ co by sprężarka wytrzymała, ale będe też wdzięczny za każdą inną rade. POZDRAWIAM Sprawdzanie szczelności azotem - radekklimat - 2010-04-14 Wchodzisz w azot a do tej pory pewnie ładowales powietrze z kompresora. Max 20 bar napelniasz na stronie ssacej az do wyrownania na stronie tłocznej. Sprawdzanie szczelności azotem - elektromechanik - 2010-04-14 Dokładnie jak kol. radekklimat napisał. O sprężarkę się nie martw wytrzyma dużo wyższe ciśnienia ( pod warunkiem że jej przypadkiem nie uruchomisz ). To co może > paść < przy wyższych ciśnieniach to parownik lub skraplacz ( albo jedno i drugie ). Sprawdzanie szczelności azotem - Hłodny - 2010-04-14 Witam według starej szkoły to każdy element musi wytrzymać 25 bar roboczego .Przy 30 bar będziesz miał 100 % pewności.Jeśli coś strzeli to był w takim razie najsłabszy element.Ja osobiście testowałem skraplacz od audi i wytrzymał 60 bar.Parownik podał się przy 45 bar.W camry i starych audi były zawory bezpieczeństwa i to była super sprawa. Sprawdzanie szczelności azotem - mn27 - 2010-04-14 a ile trzeba czekać aż sie wyrównają cisnienia bo ostatnio sprawdzałem szczelnosc w volvo v 70 i znalazłem tylko ssanie i po jakis 10 min spadło 1/2 bara to raczej nieszczelnośc ? czy wyrównywały sie tyle czsu ciśnienia Sprawdzanie szczelności azotem - radekklimat - 2010-04-15 Volvo koncowke tloczna ma na skraplaczu, na pasie przednim jest zaslepka i pod nia koncowka Sprawdzanie szczelności azotem - freegass - 2010-04-15 radekklimat napisał(a):Volvo koncowke tloczna ma na skraplaczu, na pasie przednim jest zaslepka i pod nia koncowkaTak jest w V70MkII, w modelu do 2000r. jest tylko port LP. Z tym azotem to sugerowałbym więcej umiaru. Sprawdzanie całej instalacji ciśnieniem powyżej 20 bar może niemile zaskoczyć. Napełnianie tylko przez port LP w układach z zaworem rozprężnym może spowodować niejednoznaczność próby ciśnieniowej. Sprawdzanie szczelności azotem - gumiś_rzesz - 2010-04-15 Panie moderatorze powiem że nie lobię być z góry osądzany. Do tej pory szczelność sprawdzałem tylko próżnią i kontrolując auto po kilku dniach od nabicia, więc proszę bez osądów bo nie siedzę zbyt długo w klimatyzacji dopiero 2 sezon zaczynam ale pojęcie o tym co robię lubię mieć dlatego też pytam a nie ładuję od razu azotu w układ. Dziękuje wszystkim za wskazówki i proszę o więcej jak wygląda sprawa już samej szczelności i co z ew wykrywaniem nie szczelności na azocie?? Sprawdzanie szczelności azotem - elektromechanik - 2010-04-15 Azotem sprawdzisz tylko czy instalacja jest szczelna ( wskazania podłączonego manometru ). Można też próbować zlokalizować miejsce przecieku smarując wszelkie dostępne połączenia np. pianą mydlaną. Ze względu na sporą ilość miejsc trudnodostępnych w klimatyzacji wszystkich możliwych miejsc przecieku za pomocą azotu i piany nie ustalisz. Pozostaje elektroniczny wykrywacz i UV dość często zdarza się ze trzeba niedostępne z zewnątrz elementy wymontować ( np. parownik, skraplacz a czasem i sprężarkę ). Sprawdzanie szczelności azotem - radekklimat - 2010-04-15 Gumisiu Tak tylko sie wypowiedzialem luzno bo roznie sie sprawdza szczelnosc i znam takich co skraplacz po pospawaniu napełniali woda i patrzyli czy nie cieknie. Co do prozni to powinno sie trzymac układ klimy w aucie nie dłuzej niz 20 min w temperaturze 20-25 stopni poniewaz na podcisnieniu jest bardzo duze prawdopodobienstwo zassania powietrza przez dławice wiec trzymanie dwa dni jest bezcelowe i bardzo mylne. Pozdrawiam Sprawdzanie szczelności azotem - R-40 - 2010-04-15 mn27 napisał(a):a ile trzeba czekać aż sie wyrównają cisnienia bo ostatnio sprawdzałem szczelnosc w volvo v 70 i znalazłem tylko ssanie i po jakis 10 min spadło 1/2 bara to raczej nieszczelnośc ? czy wyrównywały sie tyle czsu ciśnieniaWcale niemusisz czekać aż ciśnienia się wyrownają.Wyrównanie ciśnień zależne od stanu szczelności płytek zaworowych spężarki. Jaj nowa i sprawna to czas niepozwoli ci na zarobienie pieniędzy bo ciśnienie wyrównuje się bardzo powoli.Napełnij układ jednocześnie po stronie niskiego i wysokiego.Przyłączyć się zawsze można.Sprawność sprężarki sprawdza się w ten sposób ,Ze podaje się ciśnienie do karteru spreżarki i czym szybciej ciśnienia się wyrównają tym bardziej sprężarka jest do tyłka.Takie czekanie podczas badania szczelności to nic więcej jak brak pojęcia i profesjonalizmu. Sprawdzanie szczelności azotem - mg - 2010-04-15 R-40 napisał(a):Sprawność sprężarki sprawdza się w ten sposób ,Ze podaje się ciśnienie do karteru spreżarki i czym szybciej ciśnienia się wyrównają tym bardziej sprężarka jest do tyłka.A to niewiedziałem
Sprawdzanie szczelności azotem - elektromechanik - 2010-04-15 R-40 napisał(a):To się nazywa dopiero > brak profesjonalizmu <.mn27 napisał(a):a ile trzeba czekać aż sie wyrównają cisnienia bo ostatnio sprawdzałem szczelnosc w volvo v 70 i znalazłem tylko ssanie i po jakis 10 min spadło 1/2 bara to raczej nieszczelnośc ? czy wyrównywały sie tyle czsu ciśnieniaWcale niemusisz czekać aż ciśnienia się wyrownają.Wyrównanie ciśnień zależne od stanu szczelności płytek zaworowych spężarki. Jaj nowa i sprawna to czas niepozwoli ci na zarobienie pieniędzy bo ciśnienie wyrównuje się bardzo powoli.Napełnij układ jednocześnie po stronie niskiego i wysokiego.Przyłączyć się zawsze można.Sprawność sprężarki sprawdza się w ten sposób ,Ze podaje się ciśnienie do karteru spreżarki i czym szybciej ciśnienia się wyrównają tym bardziej sprężarka jest do tyłka.Takie czekanie podczas badania szczelności to nic więcej jak brak pojęcia i profesjonalizmu. Podając ciśnienie do karteru sprężarki ( czyli po stronie ssawnej ) ciśnienie natychmiast przechodzi na stronę tłoczną. Pomyliło Ci się strony. Gaz w pracującej sprężarce chyba zawsze przpompowywany jest z sawnej na tłoczną. No chyba że ja taki nieprofesjonalista się mylę. Sprawdzanie szczelności azotem - mg - 2010-04-15 Elektromechanik, on pisał o szybkim sprawdzeniu sprawności sprężarki i powiem Ci, że ma racje. Nie na temat ale ma
Sprawdzanie szczelności azotem - elektromechanik - 2010-04-15 mg napisał(a):Elektromechanik, on pisał o szybkim sprawdzeniu sprawności sprężarki i powiem Ci, że ma racje. Nie na temat ale maNo taaak. Można pisać nie na temat a > nuż widelec < w jakąś rację się trafi. i =DI też się nie zgodzę. Płytki zaworowe przy bardzo małym nadciśnieniu już się otwierają i przepuszczają gaz na stronę tłoczną. Szczelność płytek zaworowych można sprawdzić podając ciśnienie na stronę tłoczną. Jeśli szczelne to możesz sobie dlugoooo czekać na wyrównanie ciśnień. Natomiast im mniej szczelne tym szybciej ciśnienie przejdzie na stronę ssawną. Sprawdzanie szczelności azotem - radekklimat - 2010-04-16 Tylko ile sprezarek w samochodach ma koncowki do podlaczenia manometrow. Wiekszosc jest na liniach ssanie-tłoczenie wiec co za roznica gdzie sie sprawdza Jezeli R 40 jest profesjonalista to niech opisze jak on sprawdza sprezarki w samochodach RE: Sprawdzanie szczelności azotem - rt87 - 2025-06-12 Witam, przy okazji tego wątku chciałbym się poradzić jak krok po kroku sprawdzacie szczelność klimatyzacji azotem, ale chodzi o urządzenia typu split. Można powiedzieć, że jestem amatorem, założyłem dopiero kilka klimatyzatorów. Póki co największym problemem jest u mnie sprawdzanie szczelności. Rok temu podpinałem się do jednostki zewnętrznej poprzez zawór serwisowy, manometry i nabijałem azot. Nie odłączałem ani zaworu ani manometrów. Po 24h czasami zauważyłem ubytek ciśnienia. Dokręcałem nakrętki i od nowa próba azotem. No i tutaj spotykałem się i w zasadzie spotykam z różnymi mankamentami. Raz miałem zawór serwisowy chyba słabej jakości, wypuszczał ciśnienie. Kupiłem później lepszej marki. Raz zrobiłem szczelność bez zaworu serwisowego na samych manometrach (bez ich odłączania przez 24h, ciśnienie utrzymywało się 24h więc było ok. W tym roku miałem podobny problem jak rok temu, ale ciśnienie uciekało mi przez manometr gdy go zostawiłem na 24h... Być może sama instalację klimatyzatora robię szczelną, a zawór i manometry przysparzają mi dodatkowych problemów i straty czasu? Mam pytanie do bardziej doświadczonych osób w jaki sposób sprawdzacie ciśnienie krok po kroku? bez detektora gazu? Może niepotrzebnie zostawiam na 24h podpięty zawór serwisowy i/lub manometry? Zastanawiałem się czy lepiej nie byłoby nabić ciśnienia do układu klimatyzacji np. na 25 bar, odłączyć zawór serwisowy i manometry. Kolejnego dnia podpiąć zawór serwisowy i manometry i zanim odkręcę zawór wyrównać sobie wcześniej ciśnienie jakby w samym układzie manometrów na 25 bar i dopiero wtedy odkręcić zawór serwisowy i sprawdzić czy doszło do zmiany ciśnienia w całym układzie klimatyzacji? |