Forum Klimatyzacja
Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec (/showthread.php?tid=3603)



Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - cleanpark - 2010-06-11

Stadardowy serwis po 2 latach. Zapinamy manometry Cisnienie na wysokim 13 na niskim ok 2,5 temp zewn 28st C z kratek 15 stopni obroty silinika jałowe. Przebijamy, odzyskane 200gr próżnia 25 minut nabite 750. Z kratek 6 stopni cisnienia HP 15-15,5 LP ok 2. Klient odjeżdża szczęśliwy. Wraca na drugi dzień że nie chłodzi, sprężarka działa, zimna brak. Wyciek z chłodnicy. Odzysk 350 gr wymiana chłodnicy, próżnia, nabicie i kibel.

Na jałowym 18 stopni z kratek Hp 10 LP 5,5 i zagadka
Na 1500 obrotów HP 15 LP 2,5 i z kratek 13 stopni???

Macie jakiś pomysł????? Temat pilny klient wisi mi na głowie i ma ciśnienie


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - WW30 - 2010-06-11

Może i nie zam sie za wiele, ale mi sie wydaje że zawór rozpreżny uszkodzony choć mogę sie mylić. Pozdrawiam


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - max - 2010-06-11

A układ nie jest przepełniony olejem.
Ile dawkowałeś czego?
A może warto było wymienić osuszacz razem z skraplaczem...


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - radekklimat - 2010-06-12

I przeczyscic dysze rozprezna bo tam nie ma zaworu.


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - Shitashii - 2010-06-12

Co to jest chłodnica w klimatyzacji????????????????????? :mad:
Pieprzą banialuki nie wiedząc jak co się nazywa. Może zrób próbę szczelności, co? Jeśli ściągasz 350g z nabitych 700, to chyba wyraźnie jest nieszczelność.

A druga moja uwaga, to podejrzewam, że w tych butlach z freonem w automatach to połowę objętoci zajmuje powietrze.


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - cleanpark - 2010-06-12

Dziękuję wszystkim za dobre rady. Po 20 minutach pracy układ się ustabilizował i moje pytanie dlaczego?????? Nieszczelnośc nie była duża, o czym świadczy obecność gazu w układzie przed pierwszym nabiciem. Oleju za pierwszą obsługą 10 ml, za drugim razem po wymianie skraplacza (mój purystyczny Shitashii SmileSmileSmile) 25ml. Chętnie bym wymienił osuszkę, ale jak zawsze klient płakał że brak kasy i było robione na jego odpowiedzialność bez wymiany osuszki o czym oczywiście później nie pamiętał....... Kolejny raz nauczka albo wszystko albo nic i pogonić klienta....


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - Shitashii - 2010-06-12

Rolleyes Hm... Może się uniosłem, ale przynajmniej widać, że trafiło na fachowca, a nie jakiegoś... Tongue


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - cleanpark - 2010-06-12

ja tez się troszkę uniosłem, ale jak się równocześnie robi mechanike i rozmawia z setkami klientów to zostają głupie przyzwyczajenia. Jak im powiem że mają skraplacz do wymiany to mam tydzień tłumaczenia co to a jak powiem chłodnica klimy to odrazu łąpią SmileSmileSmile a wracając do mojego pytania masz pomysł dlaczego tak się stało??????


Pomocy Fokus 1999 1,6 zetec - Shitashii - 2010-06-12

Ja zauważyłem, że nieraz wystarczy wymienić czynnik chłodniczy na nowy. Ale nowy to oznacza zupełnie nowy, a nie z butli do której się ściąga. Na chłodniach też to pomagało. Podejrzewam więc, że wilgoć miesza w układzie.
Wczoraj robiłem Zafirę i też na początku miał wysoką temp. nawiewu - nawet 20*C, a parametry to Lp 2 bary, HP 12-15bar. To wszystko ze względu na niemiłośierne nagrzanie się samochodu na słońcu. Później temperatura nawiewu spadła do ok 12*C i schodziła niżej. Tak bywa, bo jeśli schładza 45*C do 20 to i tak jest nieźle, a później jak masz w aucie np 28*C i wychłodzone kanały to nawiew udaje się zejść niżej. Tak to tłumaczę Big Grin