![]() |
|
Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. (/showthread.php?tid=3711) |
Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - barteku - 2010-06-27 Witam, Mam problem z układem klimatyzacji w swoim aucie. Rok temu po wakacjach został rozszczelniony układ. Jeździłem tak prawie rok czasu, po czym w tym roku (kilka dni temu) rozebrałem auto i widoczny był wyciek na tylnej części skraplacza. Wymieniłem skraplacz na nowy, pojechałem napełnić układ i weszło tylko 100g czynnika i nie chciało wejść więcej. Powinno wejść 680g +/- 10g (dane z naklejki przy silniku) Teraz pytanie do specjalistów, w którym kierunku jest napełniany czynnik, czy najpierw przechodzi przez skraplacz czy przez osuszacz? Mam do wyboru, albo wymienić osuszacz (ok. 150zl), bo jest jakieś prawdopodobieństwo, że na skutek rozszczelnienia układu został zapchany lub po prostu skraplacz jest niedrożny i muszę go odesłać. Kierunek napełniania czynnika powinien mi wyjaśnić, co wybrać? Pozdrawiam Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - barteku - 2010-06-27 Znalazłem w internecie taki schemat: ![]() Spojrzałem do auta i uzupełnianie czynnika przebiegało na złączu między sprężarką (Compressor), a skraplaczem (Condenser). Z tego wynika, że te 100g, które udało się uzupełnić utknęło, albo w skraplaczu, albo w osuszaczu (Receiver/drier) . Niewiele ten post wnosi, ale może kiedyś komuś się przyda taki schemat. Nadal czekam na komentarz fachowców do mojego problemu. Pozdrawiam Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - Robert81r - 2010-06-27 Napisz lepiej jak wygladalo napelnienie i czy uklad byl sprawdzany pod wzgledem szczelnosci. Niech zgadne - gosc podlaczyl magiczny sprzet na kolkach. Zrobil chwile proznie i weszlo mu tylko 100 gram i wiecej nie chcialo ?
Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - barteku - 2010-06-27 Aż tak źle to z nim nie było. Najpierw odciągnął stary olej ( żółtawo-brązowy ) do zbiorniczka po lewej stronie magicznej maszyny (Magneti Marelli). Żałuję, że nie spojrzałem ile tego oleju ściągnął, ale podejrzewam, że niewiele bo układ był nieszczelny - skraplacz miał wyciek (więc go wymieniłem). Później przez 15 minut robiła się tzw. próżnia i następnie napełnianie. Gdy koleś zobaczył, że weszło tylko 100-110g to kazał mi włączyć klimatyzację w aucie na maxa i potrzymać silnik na obrotach 1500-2000. Włączył się na moment elektrowentylator od klimatyzacji. Niestety ani więcej czynnika nie wciągnęła klima, ani nie zaczęła chłodzić. Później stwierdził, że osuszacz jest zapchany, skoro wymieniłem skraplacz na nowy. Może ktoś z Was wie jak to wygląda przy napełnianiu, w którą stronę przemieszcza się olej najpierw? Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - Robert81r - 2010-06-27 No dobra, a co na zegarach w maszynce sie dzialo ? Powiem Ci ze troche dziwne jest to ze gosc uzupelnial czynnik puszczajac go miedzy kompresor a skraplacz przy pracujacym ukladzie ... Czy to nie byl czasami Chuck Noris ?
Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - barteku - 2010-06-27 Wiesz, ja jestem tylko użytkownikiem auta, który chce mieć sprawną klimatyzację i robię wiele by tak było. Niestety nie wiem co było na zegarach. Kable od maszyny miał podpięte do dwóch zaworów przy aucie, niebieski i czerwony. Tak, czy tak. Jutro kupuje nowy osuszacz. Czy firma Kager to dobra firma jak na osuszacz czy jakaś lipa? No i oczywiście robię drugie podejście do napełnienia klimatyzacji, ale tym razem w innym zakładzie. Kierunek uzupełniania (przepływu) czynnika. - CHŁODnick - 2010-06-28 barteku napisał(a):No i oczywiście robię drugie podejście do napełnienia klimatyzacji, ale tym razem w innym zakładzie.Dobra decyzja! Odnośnie filtra to każdy jest dobry byle by był nowy. |