Forum Klimatyzacja
Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. (/showthread.php?tid=4076)



Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - kokolino - 2010-08-17

Jako że to mój pierwszy post chciałem wszystkich serdecznie powitać.

Mój problem to klima w audi80 B4 z 1994 roku klimatronic. Mianowicie mam dwa problemy. Pierwszy z nich to wyjąca sprężarka przy wysokich temperaturach zewnętrzych a drugi to brak ciśnienia gazu na zielonym czujniku tym co załącza drugi bieg elektrowentylatora.
W ostatnim czasie był świeży gaz i olej, wymieniłem łozysko na kole pasowym na nowe. Jak jest temperatura zewnętrzna do 22-25 stopni to wszysko fajnie cicho jak tylko temp zewnętrzna wzrośnie to sprężarka zaczyna głosno buczeć. Zauważyłem że buczy mniej jak mam zmostkowany drugi bieg elektrowentylatora.
Drugi problem to brak ciśnienia na czujniku. Wykręcałem go bo myslałem że jest uszkodzony załozyłem drugi i to samo. Pomyślałem więc że to może wina niodpowiedniego zaworku obejżałem go ale wszystko ok postanowiłem go nacisnąć i zero reakcji nic ciśnienia. Odpaliłem więc samochód włączyłem klime i spróbowałem wcisnąć go jeszcze raz mimo działającej klimy żadne nawet najmniejsze syknięcie nie poszło, poprostu zero ciśnienia gazu. Prosze o jakies sugesti i pomoc w rozwiązaniu problemu.
Z góry dziękuję


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - Tadeusz4321 - 2010-08-17

Czy ten układ klimatyzacji wogóle Ci chłodzi ?.Najlepiej podjechać ,gdzie sprawdzą ci ciśnienia w układzie.Bez tego nikt na forum nie podejmie zadnej decyzji co twojemu autku dolega.Czy masz dane z ostatniego pobytu na swerwisie klimy? Czy po serwisie klima chodziła dobrze? Co to znaczy w ostatnim czasie swieży gaz i olej(konkretnie ile wpuszczono czynnika i oleju do układu).Z doświadczeniami z mostkowaniem prosze troche uwazaj..Na którym czujniku brak ciśnienia ?Czy kółko na sprężarce -te zewnetrzne kręci sie razem z kołem od paska klinowego?


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - kokolino - 2010-08-17

Dziękujhe za zainteresowanie moim problemem.
Tak układ chłodzi i to bardzo dobrze. Ciśnienia które były sprawdzane po ładowaniu (wymianie) gazu były prawidłowe. Tak bynajmniej powiedział mi człowiek który to robił. Gaz był wpuszczony w ilości takiej jaką przewiduje producent tj. 650 czy 750 gram plus ok 25-40 ml oleju gdyż tyle go zleciało po odciągnięciu gazu. Gaz nie dochodzi do czujnika który załącza drugi bieg elektrowentylatora na chłodnicy (pierwszy bieg się załącza w momencie załączenia się sprzęgła na sprężarce). Jest to ponoć czujnik po stronie wysokiego ciśniea. W sumie jestem mechanikiem ale z układami klimatyzacji nigdy nie miałem doczynienia. A może poprostu jest coś zapchane i dlatego ciśnienie nie wychodzi z krućca?


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - gajdek419 - 2010-08-17

sprawa hałasu przy zwiękosznej temp. otoczenia świadczy prawdopodobnie o wewnętrznych luzach na wale sprezarki, które są bardziej odczuwalne przy zwiększonym obciązeniu (wyższa temp = wyzsze cisnienie sprezania= wieksze obciazenia sprezarki)


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - Tadeusz4321 - 2010-08-17

kokolino napisał(a):Dziękujhe za zainteresowanie moim problemem.
Tak układ chłodzi i to bardzo dobrze. Ciśnienia które były sprawdzane po ładowaniu (wymianie) gazu były prawidłowe. Tak bynajmniej powiedział mi człowiek który to robił. Gaz był wpuszczony w ilości takiej jaką przewiduje producent tj. 650 czy 750 gram plus ok 25-40 ml oleju gdyż tyle go zleciało po odciągnięciu gazu. Gaz nie dochodzi do czujnika który załącza drugi bieg elektrowentylatora na chłodnicy (pierwszy bieg się załącza w momencie załączenia się sprzęgła na sprężarce). Jest to ponoć czujnik po stronie wysokiego ciśniea. W sumie jestem mechanikiem ale z układami klimatyzacji nigdy nie miałem doczynienia. A może poprostu jest coś zapchane i dlatego ciśnienie nie wychodzi z krućca?
Rewelacja,jeżeli tyle wyciagneli oleju z układu.....Szczerze nie podoba mi sie to. 15 ml 20 to wszystko co mozna wyciągnąć podczas serwisu klimki


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - kokolino - 2010-08-18

Tadeusz4321 napisał(a):
kokolino napisał(a):Dziękujhe za zainteresowanie moim problemem.
Tak układ chłodzi i to bardzo dobrze. Ciśnienia które były sprawdzane po ładowaniu (wymianie) gazu były prawidłowe. Tak bynajmniej powiedział mi człowiek który to robił. Gaz był wpuszczony w ilości takiej jaką przewiduje producent tj. 650 czy 750 gram plus ok 25-40 ml oleju gdyż tyle go zleciało po odciągnięciu gazu. Gaz nie dochodzi do czujnika który załącza drugi bieg elektrowentylatora na chłodnicy (pierwszy bieg się załącza w momencie załączenia się sprzęgła na sprężarce). Jest to ponoć czujnik po stronie wysokiego ciśniea. W sumie jestem mechanikiem ale z układami klimatyzacji nigdy nie miałem doczynienia. A może poprostu jest coś zapchane i dlatego ciśnienie nie wychodzi z krućca?
Rewelacja,jeżeli tyle wyciagneli oleju z układu.....Szczerze nie podoba mi sie to. 15 ml 20 to wszystko co mozna wyciągnąć podczas serwisu klimki

Nie wiem może źle się wyraziłem w swoim poście. To 15-20ml to nie była jakaś wymiana oleju tylko normalnie pojechałem na sprawdzenie ciśnień i ilości gazu. Auto uzytkowałem dwa lata i dlatego pojechałem aby sobie sprawdzić. Koles co to robił to mi powiedział że oleju uzupełnia się tyle ile go się ściągnie z gazem.
A mógłby Pan bardziej rozwiąc myśl "Szczerze nie podoba mi się to."
Pozdrawiam.


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - Tadeusz4321 - 2010-08-18

Tak jak napisałem .Podczas osuszania i robienia poróżni można z układu wyciągmnąć 15-20 ml oleju a nie 40 ml.Za dużo oleju w układzie może spowodować zatkanie zaworu rozprężnego lub pogorszyć drążność skraplacza,a co za tym idzie zmiejszenie wydajności układu


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - kokolino - 2010-08-19

Rozumiem. Tylko ciągle nie wiem jaka jest przyczyna że na czujnik ciśnienia nie idzie w ogóle ciśnienie. Nawet gdyby była większa ilość oleju to powinno sie tam coś pojawić. A tam na tym wentylku nie ma zupełnie nic. Ani oleju ani gazu. A przecież tam w pobliżu jest przewód co wchodzi gaz do skraplacza. Na załączonym foto zaznaczone na czerwono miejsce w którym jest wkręcony ów czujnik. Fot. zapożyczone z internetu.


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - wally - 2010-08-19

a moze masz zator po prostu?


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - kokolino - 2012-07-03

wally napisał(a):a moze masz zator po prostu?
Witam ponownie.
Problem częściowo rozwiązany, brak ciśnienia był spowodowany tym że serwis który robił klimę wymienił skraplacz na nowy i tam poprostu nie było w ogóle otworu aby ciśnienie mogło się wytworzycz, rozwierciłem to i już jest ok.
Jak miałem rozszczelniony układ postanowiłem wymontować sprężarkę i się jej przujżeć dokładniej.
Spuściłem z niej olej i rozebrałem ją w drobny mak. Żadnych luzów nie ma a dalej wyje jak jest gorąco. Coś jakby delikatne stukanie które przeradza się w wycie na wyższych obrotach. Normalnie jakby były ze dwa tłoki luźne.
Przy czym jak juz pisałem wcześniej przy temp do 25 jest cisza jak makiem zasiał.


Audi 80B4 2.6 wyje sprężarka i brak ciśnienia gazu na czujniku w. ciś. - gajdek419 - 2012-07-03

kokolino napisał(a):Żadnych luzów nie ma a dalej wyje jak jest gorąco. Co
a czym te luzy mierzone były? i gdzie?