![]() |
|
climatronic w mazdzie działa jak che - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: climatronic w mazdzie działa jak che (/showthread.php?tid=4299) |
climatronic w mazdzie działa jak che - paaawel5 - 2012-11-01 witam, mam mazdę xedos 6 z 1998 roku mam ja już od kliku lat i cały czas jest jeden problem a mianowicie auto ma climatronic z ustawianiem na pokrętle co do panelu nawiewu mam tak że regulacja nie jest płynna tzn. ze nie idzie ustawić sobie właściwej temperatury tylko są 3 opcje zimna od 15 do 17 stopni na tej skali od 17-27 średnia i od 27-29 w górę gorąca. Są dni że działa to prawidłowo ale takich dni jest kilka w roku więc wychodzi na to że coś się zacina i nie wiem od czego to zależy ? drażni mnie to bo na średnim jest za zimno jak jest mróz a na gorącym za ciepło ktoś może z Was panowie przerabiał coś podobnego ?? problem występuje zarówno przy załączonej klimie jak i nie (zwykłym ogrzewaniu) ps. z tego co wiem to mało któremu użytkownikowi xedosa 6 działa to prawidłowo climatronic w mazdzie działa jak che - j_a_c - 2012-11-26 Top znaczy ze nie działa układ sterowanie temperaturą,albo czujnik temp.wewnętrznej podaje złe dane( brudny,uszkodzony, nie działa wentylatorek,brak obwodu),albo nie działa pokrętło(uszkodzony potencjometr,brak obwodu zimne luty),element wykonawczy klapa ciepłego powietrza tez może nie działać, może tez być problem sterownika climatronic w mazdzie działa jak che - paaawel5 - 2012-12-15 dziękuje za odp ![]() zrobiłem wnikliwą analizę, przeczyściłem potencjometr (w mazdzie mam na pokrętle skale) i jest tak jeśli rano przy temp. ok -5 stopni wsiadam do auta ustawiam sterownik na 16 stopni - chodzi jak powinno słuchać ze silniczek od regulacji pracuje i tak jest co stopień do magicznych 23 stopni powyżej 23 jest już cisza nic nie słychać odpalam auto - jadę po przebiegu ok 5 km gdy już silnik osiągnie właściwą temp. to działa co stopień w pełnym zakresie - tak jak powinno być (każda regulacja potencjometrem o stopień skutkuje pracą silniczka od regulacji) Jedziemy dalej - 5- 10 km czyli gdy silnik jest już dobrze gorący w aucie też klika stopni cieplej dzieje się tak: działa od 23 stopni w górę (czyli do max 29 tak jak być powinno) ale poniżej 22 już cisza - odwrotność tego co przy max zimnym I na koniec gdy zrobię ponad 10 - 15 km gdy już wsio w aucie jest rozgrzane działa od 27 do 29 stopni a poniżej 27 już cisza do 17 jednakowa temp. i nie słychać silniczka i od 17 do 15 - zimne Trochę naświetliłem teraz potrzebuje od Was porady co dalej ?? potencjometr ok wygląda na to że sprawny tylko czemu tak dziwnie to wszystko działa ?? są rzadko dni że jest ok ale to naprawdę na palcach jednej ręki można w skali roku policzyć |