Forum Klimatyzacja
klimatyzacja - diagnozowanie usterki - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: klimatyzacja - diagnozowanie usterki (/showthread.php?tid=5160)



klimatyzacja - diagnozowanie usterki - RADEKdsr - 2011-06-11

Witam. Pacjent to focus mk1.

Byłem dobić klimę bo kompresor włącza się i wyłącza na przemian. w układzie ma być 750 gram , a było 550 ... dobili mi brakujące 200 i przetestowali klimę ... kompresor jednak ciągle włącza się tylko na chwile i wyłącza. klima mało wydajna ... minimalnie spadło do 8 - 9 stopni ale potem skacze na 12. Po wyjechaniu od nich nic już nie działała. w domu potem mi też troszkę pochłodziła do tych 10 stopni ale przy wyjechaniu na jazdę próbną już wialo ciepłe.


Przy podpiętym aucie kompresor bardzo szybko dmuchał z 9 atm. do 14 - 15 po czym się wyłączał i spadało do 9 i tak w kółko. Nie zwróciłem uwagi na LP , ale powodem wyłączania sprężarki jest właśnie czujnik LP ( mostkowałem ).

Czynnik nabity , LP rozłącza sprężare , klima nie chłodzi .... ;/ co morze być przyczyną ??


P.S

rurka idąca do kabiny jest zimna , ale nie oszroniona .... w momencie włączania kompresora robi się wyczówalnie chłodniejsza i tak w kółko.


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - mn27 - 2011-06-11

z tego co mi sie przypomina raczej na 100% to własnie tak powinno być ze sprężarka pracuje cyklicznie a powodem słabego chłodzenia jest coś innego może klapy w desce sie nie domykają i zimne powietrze miesza sie z ciepłym
dotknij rurkę od lp czy jest bardzo zimna


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - mn27 - 2011-06-11

aha nie doczytałem że dotykałes rurki
czyli jak jest zimna to ok. to raczej coś z klapami


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - Shitashii - 2011-06-12

Filtr do wymiany. To na początek. Zawór przeczyścić.


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - mg - 2011-06-12

Czy wymieniłeś dyszę?, mam podobny przypadek.
http://www.forum.klimatyzacja.pl/viewtopic.php?id=6322


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - RADEKdsr - 2011-06-12

Bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem. Wątpię jednak żeby były to klapy ponieważ to czujnik niskiego ciśnienia rozłącza sprężarkę ... na wolnych obrotach powinna praktycznie chyba chodzić non stop , lub też długimi cyklami .... a u mnie 2 sekundy pracy i dłuuuugi odpoczynek.

P.S

Chodzi o filtr kabinowy ??


Aha , czy jak pojadę do serwisu na wymianę dyszy ( nie mam zaworu tylko dysze rozprężną ) to oddessą mi stary czynnik wymienią i nabiją nowy , i zapłacę za usługę wymiany dyszy czy dodatkowo też jak zwykle 150 na dzień dobry za podłączenie cudownej maszyny ??


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - Shitashii - 2011-06-12

Chodzi o filtr osuszacz.


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - RADEKdsr - 2011-06-12

osuszacz jes tciepły ... podobno jeśli jest zimny to źle a ciepły ok.

Czyli moja teoria z zaworem jest prawdopodobna ?? znaczy z dyszą ??


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - Shitashii - 2011-06-12

Jak nie osuszacz, to może być dysza. Rolleyes


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - mt - 2011-06-12

RADEKdsr napisał(a):osuszacz jes tciepły ... podobno jeśli jest zimny to źle a ciepły ok.

Czyli moja teoria z zaworem jest prawdopodobna ?? znaczy z dyszą ??
W focusie osuszacz jest na ssaniu i musi być zimny(lodowaty) szkoda że niema LP to by dużo wyjaśniło, ale na 90%dysza.


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - RADEKdsr - 2011-06-12

No LP nie pamiętam ale skoro czujnik LP rozłącza kompresor to musi spadać poniżej chyba 1.6 lub 2.0 ... nie pamiętam dokładnie od ilu czujnik łapie .... na 100% wyłącza sprężarkę czujnik LP bo po mostku chodzi sprężara cały czas.

PS

Włącza mi się z klimą tylko jeden wiatrak ,. ale raczej to nie to bo wtedy było by za duże ciśnienie na HP i raczej czujnik HP by wywalał ciśnienie prawda ??? Poza tym nawet nie zaskoczył II bieg , a pamiętam że jak w upał ciśnienie podskoczyło to hp włączył drugi bieg dmuchawy .. czyli od tej strony raczej jest wszystko ok.



układ niby nie był pusty więc myślę , że osuszacz jest ok ... a powiedzcie mi czy jeśli dysza jest zabita oznacza to jakąś awarię? Czy jest opcja że po jej wymianie wszystko będzie banglało ??


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - awax - 2011-06-13

Witam
Chyba najrozsądniej podjechać do serwisu i niech zdiagnozują,a nie zlecać konkretną naprawę typu wymiana dyszy itp.
Przyczyn może być wiele np niesprawny czujnik LP,zanieczyszczony filtr lub parownik,wspomniana dysza,wreszcie czynnik po "dobijaniu ma inny skład.
Płacąc w serwisie warto wymagać aby to oni postawili prawidłową diagnozę.
Pozdrawiam


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - RADEKdsr - 2011-06-13

Wolałbym uniknąć bezsensownej wymiany połowy instalacji ;/ Nie bardzo mnie na to stać Big Grin

Czujnik LP odpada , bo nawet po mostku kiedy klima chodzi cały czas chłodzi praktycznie wcale , filtr racze mam nadzieje też bo układ był cały czas szczelny ( po ponad roku brakowało ok 150 gram czynnika tylko ).

Parownik ... hmmmm ;/ jeśli okazałby się przyczyną to musiałbym chyba pół auta w środku rozbierać prawda ;/ ??


Myślę , że najrozsądniej będzie jeśli każe spuścić czynnik i zająć się dyszą ... jeśli będzie mega zapchana to wymiana i składanie , a jeśli stosunkowo rześka wtedy chyba będzie trzeba szukać innej przyczyny ...


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - KLIMAKOM - 2011-06-13

Teoretycznie przy wymianie dyszy czynnik zostanie ściągnięty z układu i wpuszczony do niego spowrotem, bez konieczności dopełniania i dodatkowej opłaty. Teoretycznie, w praktyce wiąże sie to z dodatkowym nakładem pracy i czasu więc koszt czynnika nie jest tu decydujący. Nie zapominaj, że prowadząc warsztat ponosi się jakieś koszty i trzeba na nie jakoś zarobić.


klimatyzacja - diagnozowanie usterki - RADEKdsr - 2011-06-13

rozumiem to doskonale Big Grin Ale chodzi o to , że gdyby brakowało mi np 600 gram czynnika to cena powinna być inna niż wtedy gdy nic mi nie brakuje a trzeba jedynie podpiąć maszynerię Smile

No nic , podjade i zlece zdiagnozowanie klimy , na początek skupiając się na dyszy .... jeśli ta będzie ok to pomyślę co dalej .....


P.S

Czy zapchanie dyszy to częsta usterka ??