Forum Klimatyzacja
Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy (/showthread.php?tid=5207)



Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - HiRide - 2011-06-20

Czesc.To moj pierwszy post na tym forum.
Pojawilem sie tutaj bo niestety mam problem z klima jak wiekszosc Tongue
Zaczelo sie od tego ze moja klima dosc glosno terkotala gdy byla zalaczona.
Sprezarka Denso 6SEU14C Z tarcza zrywna auto z konca 2004 roku.
Chcialem wymienic gumki ktore byly pokruszone i stad ten tyrkot.Niestety objechal mi klucz na szesciokacie i musialem wycinac sprzegielko po uprzednimj spuszczeniu czynnika i wyciagniecia sprzezarki.Po tym zabiegu zalozylem nowe gumki i nowe sprzeglo nie orginalne.Pojechalem na nabicie klimy do zakladu gdzie sie tym zajmuja.Pol godziny tworzone proznie(?)Nastepnie nabicie czynnika.Klima chodzila okola 2 dni po czym przestala.Zerwala sie tarcza zrywna.
Odessano mi czynnik a w domu wyciagnalem kompresor odkrecilem srubke przez ktora podobno wlewa sie olej PAG i wylalem przez ten sam otwor olej aby sprawdzic jego ilosc i klarownosc.Wylalem dokladnie 25 ml oleju z zerowa zawartoscia cial obcych tj opilkow metalu co by wskazywalo na to ze sprezarka nie jest zatarta.
Teraz mam kilka pytan.Kupilem nowe tym razem orginalna tarcze zrywna wraz z gumkami.
Facet ktory mi to sprzedawal powiedzial ze absolutnie nie moge zakladac sprezarki w domu i jechac tak bez czynnika na napelnianie bo ja zatre.Ludzie ktorzy napelniali klime powiedzieli ze moge jechac spokojnie tak :mad: wiec kto ma racje?
Ten sam sprzedajacy powiedzial tez ze ten otwor z ktorego wykrecilem srube i wylalem olej nie sluzy ani do zlewania ani do wylewania oleju tylko do zablokowania kola pasowego poprzez wkrecenie w ten otwor jakiejs blokady.Ludzie od napelniania twierdza ze tym wlasnie otworem wlewa sie olej.Kto ma racje?
Sprzedajacy twierzil ze oleju PAG powinno sie wlac okolo 80 ml przez przylacze weza jesli uklad byl calkowicie pusty.
Ludzie od serwisu mnwia ze wlewaja 150ml do pustego ukladu.Jak widzicie nie wiem juz kto ma racje a kto nie bo sie na tym nie znam.Mam juz dosc jezdzenie i pytania,kupowania.
Ile powinno sie zalac oleju PAG i jakiej lepkosci do pustego ukladu?Ktoredy go wlac ?
Mozliwe ze ci ludzie do ktorych pojechalem na napelnianie to amatorzy ktorzy sami nie wiedza co robia.
Jakie powinny byc wartosci LP i HP na zegarach maszyny do napelniania.Kiedy obserwowac ta wartosc ?Kiedy klima pracuje ?Chce sam patrzec jakie sa te wartosci wtedy moze mi nie wcisna kitu ze jest ok.
Bardzo was prosze o pomoc.


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - gajdek419 - 2011-06-20

1. co do jazdy z nienapełnioną klimą to sprzedajacy ma rację.
2. co do otworu to nie ma racji, jak najbardziej słuzy do napełniania sprężarki olejem, niedopuszczalne jest wkładanie jakiejkolwiek blokady w ten otwór bo mozna uszkodzić wewnetrzne częsci sprężarki
3. czemu chcesz dolewać olej skoro nie płukałes oleju - jeżeli nie wypłukałes oleju to nie jest on napewno pusty, olej pozostał w pozostałych elementach układu. Olej tylko i wyłącznie PAG46.


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - HiRide - 2011-06-20

gajdek419 napisał(a):1. co do jazdy z nienapełnioną klimą to sprzedajacy ma rację.
2. co do otworu to nie ma racji, jak najbardziej słuzy do napełniania sprężarki olejem, niedopuszczalne jest wkładanie jakiejkolwiek blokady w ten otwór bo mozna uszkodzić wewnetrzne częsci sprężarki
3. czemu chcesz dolewać olej skoro nie płukałes oleju - jeżeli nie wypłukałes oleju to nie jest on napewno pusty, olej pozostał w pozostałych elementach układu. Olej tylko i wyłącznie PAG46.

dzieki za odpowiedz!
Wylalem 25 ml oleju ze sprezarki wiec twoim zdaniem ile powinni mi go dolac?
Gosciu powiedzial ze wleje mi 150 ml bo jak bedzie za duzo to nic sie nie stane a jak za malo to zatre kompresor.Ja amator wiem ze nie moze byc za duzo a on mi takie bzdury opowiada :|
Mozesz mi jeszcze napisac jakie mniej wiecej powinny byc wartosci HP i LP na zegrach na maszynie i kiedy na nie patrzec ?Przynajmniej wiedzialbym czy te wartosci sa w miare ok czy nie bo na razie facet moze mi kazda bajke sprzedac....


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - Tadeusz4321 - 2011-06-21

Wlej 80 ml i bedzie gicio.Reszte masz w układzie(skraplacz,parownik,filtr,rurki)


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - gajdek419 - 2011-06-21

@Tadeusz4321 po co 80ml jak wylał tylko 25ml?!?!?!?
Za duza ilośc oleju szkodzi bardziej niż minimalnie za mało (problem z zaolejonymi wymiennikami ciepła pzrez co drastycznie spadam ich efektywnosc)
LP około 2-4barów, HP powyżej 10barów ale to zalezy od temperatury na zewnatrz, czym cieplej tym HP wyższe


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - Tadeusz4321 - 2011-06-21

Gajdek.Uważasz że w układzie pozostało 155 ml oleju?.Bardzo bym w to wątpił.Trzymałbym się swojego zdania.Skraplacz-ok 30 ml Filtr-15 ml, parownik ok 30 ml ,rurki ol 10 ml Razem 85 ml .Do 155 trochę brak.Wcześniej nikt może nie dolewał


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - gajdek419 - 2011-06-21

nie wiesz ile oleju jest w parowniku i skraplaczu - te dane o których mówisz to dane przybliżone, teoretyczne - uważam, że skoro nie było wycieku to olej pozostał w układzie


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - HiRide - 2011-06-21

Wycieku nie bylo ale caly czynnik zostal odessany a sprezarka wyciagnieta.
Zaraz jade na napelnianie klimy.Jak wroce to napisze jak dziala o ile w ogole bedzie ...


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - mt - 2011-06-24

gajdek419 napisał(a):nie wiesz ile oleju jest w parowniku i skraplaczu - te dane o których mówisz to dane przybliżone, teoretyczne - uważam, że skoro nie było wycieku to olej pozostał w układzie
Jestem jak najbardziej za Gajdek, bezmyślni napełniacze zazwyczaj dodają olej (obojętnie jaki) według tabeli czy bazie zawartej w maszynie i cyklu automatycznym nie zważając na to ile wcześniej ściągną i tak po kilku napełnieniach jest dwa razy więcej oleju i słabo chłodzi.


Audi A4 b6 1.9 TDI po wymianie tarczy zrywnej-problemy - gajdek419 - 2011-06-24

albo zrywa się tarcza zrywalna kompresora bo za wysokie ciśnienie w układzie