Forum Klimatyzacja
[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo w transporcie (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: [Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] (/showthread.php?tid=5220)



[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Robert81r - 2011-09-15

Witam

Jest sobie oto taki agregat CT Euro Phoenix Plus z 90r. Oczywiscie na R22.

Moze ktos mial z nim wiecej do czynienia i mi odpowie:

1) Do czego sluzy przyslona na parowniku, ktora jest sterowana cewka elektromagnetyczna ? Jaka jest logika sterowania ta cewka ? Nie przychodzi mi do glowy nic innego jak odtajanie ?

2)Potrzebuje nr Carriera przetwornika cisnienia na ssaniu sprezarki. Obecny pokazuje jakies dziwne wartosci tj jezeli by dzielic wartosc przez 100 to wychodzi jakies tam realne cisnienie w [bar] jakie moze(*) panowac na ssaniu. W opisie na panelu jest ze maja tam byc [psig]. Dla przykladu na postoju agregatu wskazanie 400-500 [x], podczas pracy wskazania np 130-140[x] ?

Skraplanie w granicach 20bar. Czynnik w ukladzie - wielka niewiadoma w ilosci niewiadomej, ale jakos chlodzi. Przy wylaczonym agregacie i ustabilizowaniu sie cisnien okolo 4-5bar (temp otoczenia 20-22stC). Temperatura sprezarki podczas pracy znosna, choc troche wysoka CDT~110stC. Na oko widac ze zbyt duze przegrzanie. Na wzierniku za filtrem cieczowym, a przed zaworem rozpreznym sama ciecz, no ale zbiornik cieczy jest konkret Smile . W uklad wchodzi 12,5 kg R22.

(*) - moze oznacza brak mozliwosci wpiecia manometru pod zdewastowany i skorodowany zawor serwisowy.

Temat ogolnie luzny ...


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Shitashii - 2011-09-16

Ad1. Chyba właśnie do odtajania. A jest tam też presostat przepływu powietrza przez parownik czy może czujnik/termostat na parowniku?

Żeby zmierzyć ssanie, to masz chyba kilka przyłączy, nawet na karterze. A nie możesz (ewentualnie) wymienić całego zaworu rotalock?

Przegrzanie (jeśli mierzysz przy sprężarce a nie przy parowniku) może się wydawać wysokie (i jest faktycznie) gdyż w układzie jest tzw ekonomizer czy inny wymiennik ciepła (rura w bańce).

Jutro może będę miał okazję przypomnieć sobie Phoenixa, ale raczej z roku 95.


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Robert81r - 2011-09-16

Cytat:Ad1. Chyba właśnie do odtajania. A jest tam też presostat przepływu powietrza przez parownik czy może czujnik/termostat na parowniku?

jest jedno i drugie. Po przesledzeniu schematu el. mam 100% pewnosc ze to wlasnie od defrostu jest.

Cytat:Żeby zmierzyć ssanie, to masz chyba kilka przyłączy, nawet na karterze. A nie możesz (ewentualnie) wymienić całego zaworu rotalock?

no trzeba by to wymienic. Na karterze mozna by na szybko wykrecic przetwornik ale nie ma pewnosci czy pod nim jest szreder.

Cytat:Przegrzanie (jeśli mierzysz przy sprężarce a nie przy parowniku) może się wydawać wysokie (i jest faktycznie) gdyż w układzie jest tzw ekonomizer czy inny wymiennik ciepła (rura w bańce).

wymiennik oczywiscie jest, ale mimo to na oko widac ze przegrzanie jest za duze - w porownaniu z innymi agragatami o podobnej budowie. Przy -10stC na zabudowie powinno byc juz dosyc "zimno" na ssaniu (przepraszam za niefachowosc). Dlatego ta sprezarka sie troche za mocno grzeje przy niezbyt wysokim skraplaniu, dosyc niskiej temp otoczenia i pustej zabudowie. Podejrzewam ze przy +30stC - bedzie juz naprawde ciezko. Oczywiscie ze przegrzania / reg zaworu rozpr. nie wykonuje sie na "oko", ale jezeli przez rece przejdzie kilka agregatow to mniej wiecej widac co na pierwszy rzut oka "kuleje".

Generalnie wlasciciel zaczyna swoja "carriere" z tym agregatem i narazie chce go przetestowac z jak najmniejszym wkladem wlasnym tzn nawet stare, spekane paski zostaly Rolleyes
Jestem ciekaw jaki bedzie tego final. Jak uslyszalem co ma tym przewozic i na jakich trasach to az przysiadlem Smile Ja bym co najwyzej tym cebule wozil.

Shitashii - jakby co to pisz w temacie o swoich przypadkach rowniez z tym modelem. Ten Twoj to moze byc juz Ultra. Zobacz czy do napedu wentylatora skraplacza jest przekladnia katowa czy tez tylko "pokrecony pasek" (nie ma przekladni katowej, a pasek pracuje na kolach w plasazczyznach przestawionych o 90st)


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Shitashii - 2011-09-16

Zobaczyłem stare zdjęcie i faktycznie to Ultra. Nie mam takiej pamięci, żeby wszystko spamiętać no i za mało tego robię. A jak robię, to często właśnie ponad dziesięcioletnie .... No ale i takie jakoś udaje się nieraz sklecić.
Jutro dam znać jakiego mam do roboty.


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Robert81r - 2011-09-16

Szkoda ze nie zrobilem foto panelu sterujacego.


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Shitashii - 2011-09-30

Phoenix Ultra, rok'96 (przynajmniej na tabliczce sprężarki) i taka oto przekładnia.


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Shitashii - 2011-09-30

A tu takie małe cudo na zdjęciu - urwana kapilara od bańki (bańka zalutowana). Bańka przy rurze tłocznej. Jedna strona tego zaworu idzie w ssanie, a druga rurka gdzieś do góry (pewnie na ciecz - nie sprawdzałem, bo nie to robiłem).
Cool


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Robert81r - 2011-09-30

to jest, a moze raczej byl zawor wtrysku cieczy dzialajacy przy dochlodzaniu sprezarki.
Uklad na R22 ?


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Shitashii - 2011-10-01

Robert81r napisał(a):to jest, a moze raczej byl zawor wtrysku cieczy dzialajacy przy dochlodzaniu sprezarki.
Uklad na R22 ?
Tak, to było dochłodzenie. Ale i tak ssanie jest dość zimne, a sprężarka nie grzeje się ponad normę. Tyle, że po części może to być też wynik niskiego stanu czynnika R22. Niemniej jednak na schładzanie towaru nie narzekał.


[Carrier][EURO-PHOENIX][Ogolnie] - Robert81r - 2011-11-08

mam jeszcze jednego Euro Phoenixa do roboty. Troszke Rolleyes stal nieuzywany: zawory ssace w silniku spalinowym zastaly sie w prowadnicach i kompresja szla w kolektor ssacy - ale to juz sie rozruszalo i silnik pali normalnie.
Poza tym uklad sie rozszczelnil przy zaworze CPR - nie wiem czy ktos widzial na oczy jak to tam jest zrobione ale ubytek jest na laczeniu zaworu z rura (uszczelka).
Teraz tak sie zastanawiam w razie uszczelnienia ukladu, gdy sie gosc zdecyduje co mu tam za czynnk zaaplikowac ?