![]() |
|
[Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) (/showthread.php?tid=535) |
[Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - reso - 2007-06-04 Witam Mam problem z moją klimą, nie wiem już co z tym zrobić. W tym roku zrobiłem servis klimy (nabicie odgrzybienie,szczelność), temperatura na wylocie z kratek wynosiła 4.5*C(sprawdzone zaraz po nabiciu), niby wszystko ok, jednak cały czas nie mogłem schłodzić auta. Kupiłem termometr do sprawdza temp. w kratkach i pojezdziłem z nim trochę. Zaobserwowałem że podczas jazdy temperatura na wylocie wynosi ok 7,5*C, czasem potrafi spaść nawet do 5,5 ale tylko na chwilę. Jednak jesli stoję np. w korku to rośnie ona nawet do 12*C, jak juz ruszę i przejade kawałek to spada do 8*C. Po podłączeniu do maszyny, przy w miarę chłodnym silniku, ciśnienie wnosi 10Bar jednak po osiągnięciu 90*C cisnienie wnosi 15-16Bar(uruchamia się drugi bieg wentylatora i minimalnie spada,wcześniej było ok 18Bar, ale chlodnica i skraplacz zostały wymyte wodą z płynem i spłukane). Czytałem że ciśnienie powinno być mniejsze niż 15Bar. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i co mogę z tym zrobić nie mam już pomysłów P.S Przewody od klimy są lodowate więc chłodzi Czy osuszacz ma jakiś wpływ na taką prace układu?(niewiem kiedy był ostatnio wymieniany) [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - senior - 2007-06-04 klima wg mnie działa prawidłowo,możesz spróbować wymienić filter kabinowy( przeciwpyłkowy),zwiększając szybkość wentylatora zwiększysz moc chłodzenia, możesz też włączyć obieg wewnętrzny.w tym przypadku wymiana osuszacza nie jest konieczna [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - reso - 2007-06-04 Filtr kabinowy jest wmieniony na nowy. Jezdziłem ostatnio autem od brata(renault scenic) i tam podczas jazdy temp. utrzymuje się w granicach 3,5-4.5*C na wylocie(przy 28* na zewnątrz). Wymyłem również obie chłodnice, jednak nie wiele o pomogło. Zauważyłem że jeśli zapale auto i stoi sobie z włączoną klimą(wolne obroty) to maxymalna temp. uzyskana na wylocie wynosi 11*C. Jak trochę pojeżdze to spada nawet 6*, jednak po ok 20 minutach jazdy(światła korki) temperatura zaczna wzrastać do 12*C(tak jakby wentylator nie dawał rady schłodić skraplacza-ale działa normalnie, chodzą 2 biegi). Czy mogą to być objawy zużytego kompresora?? [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - senior - 2007-06-04 oczywiście mówimy o obiegu wewnętrznym??miałem taką u siebie z klimatronikiem i na wylocie też nie było niżej niż 10 stopni, ( w mercu też zawsze było ok 10 stopni, za to w cryslerze miałem nawet -1 stopień!podejżewam ,że już jest taka budowa(presostat regulacyjny)....aczkolwiek niech się wypowiedzą Ci, co siedzą już dłużej w samochodówce [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - reso - 2007-06-05 Dzisiaj pojezdziłem troche z klimą i temp. podczas jazdy wynosiła ok. 5.5-7.7*C na wylocie.Co dziwne to jak staje np. przed światłami i postoje ok 10s w miejscu to temperatura na wylocie zaczyna spadać(dziwne), podczas jazdy spada do powiedzmy 5.8-6.5 i nie chce niżej. W momencie gdy jade i zatrzymuje się(postaje 10s) temperatura spada. Sam nie wiem co mysleć o tej klimie. Takie wyniki zadowoliłyby mnie gdyby to miało miejsce przy 29*C na zewnątrz ale dzisiaj jest tylko 21 i nie świeci słońce. Tak sobie myśle czy nie dałoby się zrobić tak aby wiatrak ze skraplacza przechodził na drugi bieg szybciej niżdo tej pory. Może to pozwoliłoby uzyskiwać lepsze temperatury na wylocie?? Ktoś ma jakieś sugestie?? [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - radekklimat - 2007-06-05 ojawy sa praktycznie typowe dla uszkodzonego zaworu rozpreznego ale jak w tej klimie jest zbiornik na ciecz(moze byc w tym osuszacz) to sprawdz czy jego duł jest goracy czy zimny w razie pytan dzwon 500 236 866 [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - reso - 2007-06-14 Dzisiaj miałem trochę więcej czasu i poobserwowałem klime. Podczas pracy układu rurki od klimy sa zimne(są zroszone). Może to dziwne ale zauważyłem że temperatura spada najniżej jeżeli jadę dosyć wolno do ok 40-50km/h i w zakresie obrotów 1500-2200(wtedy potrafi spaść do 5*C) jednak jak przyspiesze i jade już nomalnie to wzrasta do ok 7. Jak stoaje w korku to temperatura najpierw delikatnie spadnie, utrzyma się przez jakieś 30sekund a potem leci w górę(w odstępach czasowych ok 30sek-1min) nawet do 14*(gdybym sał dłużej to leci jeszcze dalej). Niestety osuszacz jest tak zabudowany że musze mieć więcej czasu żeby zdemontować zbiorniczek od spryskiwaczy, żeby złapać za jego spód(góra i rurrki są zimne). Wczoraj jechałem takim samym autkiem znajomego i jego klima przy jezdzie w mieście schodzi do 4.5*C i trzyma temperature(czasem wzrośnie o 1* i nic więcej). Moja niestety nie trzyma temperatury. [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - senior - 2007-06-14 a jak by to wygłądało gdyby była uszkodzona regulacja wydajności w sprężarce??tylko czy w tym furaku takie coś jest? [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - reso - 2007-06-20 Czy można wymienić ten czujnik który jest odpowiedzialny za drugi bieg wiatraka (presostat???) tak żeby wcześniej go urchamiał. Może to pomogłoby trzymać lepszą temperturę podczas postoku w korku? Jeszcze pytanie apropos osuszacza, czy on ma być zimny gdy klima chodzi? Mój jest bardzo zimny i cały zroszony. Czy po jego wymianie może poprawić sięwydajność klimy?? [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - sputnik - 2007-06-20 może to dziwne ale może sprawdzi Pan czy czujnik temperatury prawidłowo działa ten we wnętrzu auta [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - reso - 2007-06-20 o który czujnik chodzi? O ten który jest w desce rozdzielczej i sprawdza temp w kabinie? Jest raczej dobry bo w kodach klimatronika pokazuje raczej realne wartości. Zewnętrzny też dobry bo na liczniku pokazuje dobrą temperture [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - sputnik - 2007-06-21 właśnie o ten a nie styka się z jakimiś częsciami metalowymi które mogłbyby przekłamować temperaturę [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - reso - 2007-06-25 Ten czujnik jest na 100% sprawny. Generalnie jest tak ze po włączeniu klimy na zimnym silniku(pierwsze uruchomienie) klima pięknie schładza do 5* na obiegu(czasem4.5 sie pojawi), dopiero jak auto ma juz 90* to przy postoju np w korku(ok5min) temperatura rosnie do nawet 12*. Poraz kolejny pytam o osuszacz(pytałem już chyba 3razy i nie dostałem odpowiedzi). Mój osuszacz jest zamontowany na zimnym przewodzie(przewód wychodzi z kompresora i jest zimny potem jest osuszacz i przewod który wychodzi z osuszacza jest też zimny i leci na podszybie). Moje pytnie brzmi czy ten osuszacz podczas pracującej klimy ma być ciepły czy zimny, bo mój jest bardzo zimny w całej objętości, zarówno na spodzie, pośrodku jak i na górze. CZY TEN OSUSZACZ MMA WPŁYW NA WYDAJNOŚĆ KLIMY?? [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - senior - 2007-06-25 osuszacz masz sprawny, ma on wpływ na pracę [Audi A6 C4 2.5TDI] Problem z klimą(skoki temp. i ciśnienia) - zielas55 - 2007-06-28 Ja mam sprężarkę w A6 c5 bez regulacji wydajności i na wolnych obotach gorzej chłodi, jak w twojej sprężarce są podłączone więcej niż dwa przewody to masz regulowaną wydajność, ja byb stawiał na uszkodzoną regulacje wydajności albo sterownik, najlepiej podjechać do elektromechanika sprawdzi czy rąd dochodzi do regulatora wydajności. |