![]() |
|
Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... (/showthread.php?tid=580) |
Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - MaciejR21 - 2007-06-13 Witam Znalazłem to forum i bardzo sie cieszę bo jak dotychczas nikt nie potrafił albo nie chciał odpowiedzieć na moje pytania. Przedmiotem pytań będzie stara jak swiat klimatyzacja do R21. Zakupiłem uzywaną i własnie montuje w swoim samochodzie. Wizualnie wygląda dobrze, uszczlnienia połaczeń też są ok, oringi miekkie bez zniekształceń lecz niektórych brakuje i tu pierwsze pytanie: Gdzie można zakupić uszczelnienia, czego szukać, o co pytać , do czynnika R12 ( zamiennika R409A) ???? Spręzarka to SANDEN SD-510 na tabliczce widnieje czynnik R12 i olej SUNISO 5GS. Po ręcznym obroceniu sprezarki kilka razy na przewodzie wylotowym wytwarza sie jakieś cisnienie więc sądze ze spręzarka będzie sprawna. Kanałem dolotowym wylał sie zółty olej. I kolejne pytanie odnośnie oleju: Wg. instrukcji serwisowej do kompresora wchodzi 135 +/- 15 cm3 oleju ELF RIMA 100 lub zamiennika. Przypuszczajac ze wyleje cały olej z kompresora , ile oleju będzie trzeba nalać do układu po złozeniu calej instalacji. Przewody i skraplacz bedą wymyte. Parownik niestety nie bo zdązyłem go już załozyć :/. Gdzie wlewa sie ten olej. W kompresorze w gornej częsci korpusu jest korek z uszczelka, czy tam wlasnie nalezy nalać te 135cm oleju ??? Czy w takim wypadku tak wlany olej rozejdzie sie po układzie ??? Bo jak dla mnie dziwne jest to zeby korpus sprezarki byl jakoś połaczony z kanalami wylotowym i wlotowym. Czynnika R12 wchodzi 950g +/- 50g , Lepiej nalac -50 czy +50 ???? Jak zdązyłem wyczytać zamiennika R409A bedzie trzeba nalać 80% tej ilości, czy tak ??? Ostatnie pytanie to zawory. Po co w układzie sa az 4. Dwa przy spręzarce i dwa na kanałach do parownika ???? DO czego słuzą poszczególne zawory?? Bym zapomniał , na kanale wylotowym ze spręzarki jest zamontowany jakiś zbiorniczek, stalowy walec wielkości mniej wiecej szklanki. Nie zauważyłem nic takiego na schematach klimatyzacji dostępnych w sieci , co to jest ??? Osuszacz oczywiście jest osobno ( ze szkiełkiem) . Przepraszam za moje byc oze naiwne i proste pytania, ale klimatyzacja to coś z czym dopiero praktycznie stykam sie pierwszy raz, na codzien zajmuje sie elektroniką i mechaniką. Oczywiście do napelnienia tego układu będe musiał zgłosić sie do zawodowca ale chciałbym jak najwiecej wiedzieć na temat tego co mam w samochodzie i nie chciałbym zeby któryś z "fachowców" robił ze mnie durnia i chciał naciągnać na klimatyzacjii ktora ma 19 lat. Pozdrawiam i prosze o pomoc. Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - senior - 2007-06-13 za dużo pisania, jak masz chwilkę to dryndnij do mnie 668346892 Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - MaciejR21 - 2007-06-14 Prawdopodobnie padł Ci telefon. Co do czynnika to wolałbym pozostać przy R12( oczywiście zamienniku R409A) , ale pomijajac czynnik to gdzie moge dostać oringi bo jak pisałem sa one w dobrym stanie ale kilku brakuje i musialbym dokupić a jezeli już bym gdzies mógl je dostać to raczej wymieniłbym wszystkie. Zwykłe olejowe raczej nie podejdą :/. Czy dostane je w hurtowni z uszczelniaczami ??? Jakie cisnienie panuje w chłodnicy ( skraplaczu) podczas pracy klimy , bo wlasnie jestem na etapie jej naprawty i chciałbym potem sprawdzić ja cisnieniowo. Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - radekklimat - 2007-06-14 ja mam tel naladowany 500 236 866 Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - Klimek - 2007-06-14 Heh... Ladne rodeo sie robi na forum. Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - MaciejR21 - 2007-06-14 A moze ktoś by napisał tutaj co i jak ; ) w końcu od tego jest chyba forum . No chyba ze to skrzynka kontaktowa to przepraszam . Poprostu sprawa wygląda tak ze robie wszystko sam i nie chce czegoś spieprzyć, nie chce też zapłacić w późniejszym czasie za napelnienie układu i na drugi dzień zdziwić sie ze jest w nim pusto . W końcu nie chce zeby ktoś zdzierał ze mnie kase , szczegolnie biorąc pod uwage fakt ze instalacja jest 19 letnia a samochod 21 letni ( choc to oczywiscie nie swiadczy o jego stanie technicznym). Nie usmiecha mi sie też wydawać kilkuset złotych za to ze ktoś mi zalozy 8 oringów po kilka złotych sztuka ( albo taniej) skoro mam cala instalacje rozebraną i i tak skladam ja od początku. Tak więc liczę na waszą fachową pomoc Panowie. Uszczelnienia i nie tylko, kilka pytań... - senior - 2007-06-14 komórka mi nie padła, lecz znowu nas zalało... ( w końcu to łódź)wychodzisz z domu rano do pracy, wracasz, a tu nie masz gdzie postawić samochodu, torami zamiast tramwaju..... rzeka, na ulicy pełno błota, nawet sprawna klimatyzacja nic nie da:-) |