Forum Klimatyzacja
Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi (/showthread.php?tid=6277)



Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - cysiu100 - 2012-06-20

Witam,
Ostatnio ojciec serwisował klimę w swoim A4 B5 1.9 TDI AFN 1999 rok. Miał Dyszę rozprężną koloru białego, w sklepie kupił HELLa numer 8UW351 233-001. Dziś ja pojechałem na serwis z zakupioną taką samą dyszą, u mnie okazało się, że jest założona żółto/biała dysza więc serwis założył mi też taką numer HELLA 8UW351 233-091. Teraz pytanie kto z nas ma dobrą dyszę - auta mamy z tym samym silnikiem, ten sam rocznik?


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - mg - 2012-06-20

W którym autku klimatyzacja działa niepoprawnie? Smile


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - cysiu100 - 2012-06-20

W obu działa klima, subiektywne odczucie działania jest takie samo. Możecie mi wytłumaczyć co będzie się działo, jesli zamiast zółtej dyszy będzie biała (chyba o wiekszej średnicy). Najlepsze, że na stronie intercarsu wpisująć numer oryginału wyskakują te dwie dysze z firmy HELLA i badź mądry co ma być, chyba że to zamienniki ale różnią się średnicą przecież?


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - mg - 2012-06-20

Przeważnie daje białą po oględzinach układu chłodniczego.


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - cysiu100 - 2012-06-20

A możesz mi wytłumaczć czy inaczej bedzie się klima zachowywała i dlaczego dajesz białą, co masz na myśli "po ogledzinach". Czy w takim razie można to stosowć jako zamienniki nie patrzac na średnicę dyszy? Nie jestem fachowcem od klim po prostu zainteresował mnie ten układ w autach Smile


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - mg - 2012-06-20

Oględziny to przegląd całego układu chłodniczego klimatyzacji w samochodzie poniżej 2000r, nie bez znaczenia jest stan skraplacza.


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - picador - 2012-06-21

Witam , a co złego może dziac się ze skraplaczem ?
Przytyka się i tp ?
Patrząc na dysze po kolorze , kolor jest dopasowany do stopnia dławienia , czyli pomarańczowa stawia największy opór dla czynnika , biała ma największą średnicę ...

1. Jaki jest powód stosowania róznych dysz ? , czy dysze zmienia się w zalezności od stopnia zużycia spręzarki ?

2. Co ile powinna być wymieniana dysza i czy się zużywa , czy jest zmieniana głównie w zależności od przebiegu - stopnia zużycia sprężarki i całego układu klimatyzacji ?

3. Co ile powinien być wymieniany osuszacz ?


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - mg - 2012-06-26

Ad 3 po każdym rozszczelnieniu, lub po sześciu latach eksploatacji.
Ad 2 powinna być kontrolowana, w przypadku zabrudzenia fachowiec powinien określić przyczynę i zaproponować odpowiednią procedurę serwisową, w zależności od obserwacji i pomiarów.
Ad 1 powodem stosowania różnych dysz jest różna moc układów.

Skraplacz zużywa się niejednokrotnie szybciej niż opony.


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - cysiu100 - 2012-06-28

Czy da się odpowiedzieć w miarę prosto czy to jakaś tajemna wiedza i odpowiadasz tak żeby nic nie powiedzieć - co się dzieje, gdy zamontowano dyszę o większej średnicy? Więcej czynnika przechodzi do parownika? Jaki to ma wpływ na pracę sprężarki? Zauważyłem, że o dziwo w aucie z większą dyszą przewody HP są bardziej gorące, a mimio to wentylator rzadziej startuje na 2 biegu.


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - awax - 2012-06-28

cysiu100 napisał(a):Czy da się odpowiedzieć w miarę prosto czy to jakaś tajemna wiedza i odpowiadasz tak żeby nic nie powiedzieć - co się dzieje, gdy zamontowano dyszę o większej średnicy? Więcej czynnika przechodzi do parownika? Jaki to ma wpływ na pracę sprężarki? Zauważyłem, że o dziwo w aucie z większą dyszą przewody HP są bardziej gorące, a mimio to wentylator rzadziej startuje na 2 biegu.

Kolego,nie da się odpowiedzieć w miarę prosto i nie dlatego,że nikt nie chce.
Po prostu temat jest dość szeroki .
Jeżeli naprawdę zależy Ci na wiedzy w tym względzie to zapraszam do swojej firmy,myślę że tydzień powinien wystarczyć abyś posiadł podstawy ,które być może pozwolą Tobie zrozumieć zasadę działania tzw kapilary i cel jej stosowania .Układ autoklimatyzacji wbrew pozorom nie jest taki prosty zwłaszcza ,że warunki pracy są zmienne i często ekstremalne.
Oczywiście zapraszam bezinteresownie,bez żadnych podtekstów i kosztów.


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - cysiu100 - 2012-06-28

Dzięki za zaproszenie, ale ja tylko z czsytej ciekawości proóbowałem pojąc pare zasad. Skoro to nie takie proste to szkoda sobie pamięci mózgowej zapychac informacjami które mi się później nie przydadzą bo pracuję w innym zawodzie. Po prostu chciałem się dowiedzieć o skutki jakich mogę się spodziewać jeśli sklep sprzedał mi do jednego auta białą dyszę i serwis ją zamontował nic nie gadając pomimo, że wyciągnął żółtą, a za drugim razem w takim samym aucie wyciągneli dysze i zobaczyli, że żółta i powiedzieli że trzeba żółtą nie białą. Pewnie auto trafiło na innego speca pomimo tego samego warsztatu. Ale dziękuję za objaśnienie tematu na tyle ile było to możliwe. Jak na razie chodzą oba układy, w białej dyszy rurki HP są mocno gorące, w żółtej HP jest ciepłe za to LP przy temp. poniżej 15 stopni lekko szroni HP za dyszą i LP. Jak przestanie działać trzeba będzie poszukać lepszego zakładu niż tylko dobijaczy z maszyną.


Dysza Audi A4 B5 1.9 TDi - mg - 2012-06-28

Powinien powstać nowy dział forum dla klientów z termometrem na stałe w środkowej kratce. Wink