Forum Klimatyzacja
Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem (/showthread.php?tid=6287)



Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - Markus - 2012-06-21

Bardzo proszę o pomoc gdyż od 3 lat (w tym 2 lata gwarancji w ASO) nie ma mądrego na usterkę w mojej klimatyzacji. Nie wiele mogłem wcześniej zrobić, gdyż auto było na gwarancji, więc byłem skazany na 2 serwisy aso w małopolsce. Niestety oni potrafią tylko nabić klimatyzację i "zczytać" ew. błędy z komputera. Jak coś nietypowego to już lipa i klima jest ok a tylko mi się coś zdaje....
Usterka polega na b. słabej wydajności klimatyzacji w upalne dni. Jeśli samochód postoi na ostrym słońcu i włączymy klimatyzację np na 21 stopni w trybie automatycznym to wiadomo na początku zaczyna b. mocno pracować aby schłodzić wnętrze co jest raczej normalne. Następnie po czasie który jest niezbędny do schłodzenia rozgrzanego auta powinna ona "trzymać" zadaną temperaturę regulując sobie automatycznie strumieniem powietrza z nawiewów oraz regulując temperaturę. Niestety po czasie niezbędnym do schłodzenia wnętrza siła działania nawiewów jest b mała i w krótkim czasie w upalne dni w samochodzie robi się niemiłosiernie gorąco. Zaczyna się manualne grzebanie w regulacji nawiewów, temperatury oraz siły wentylacji. Jako tako udaje się ustawić w miarę godziwe warunki do jazdy, przy 17 stopniach na panelu kontrolnym i nawiewie ustawionym manualnie na kierowcę oraz na nogi. Jeżeli ustawię manualnie temperaturę na"LO" z lewej i prawej strony kontrolera to klima działa i chłodzi tak, że mówiąc kolokwialnie "jaja urywa z zimna". Serwis aso wymienił mi panel sterujący klimatyzacji i twierdzi, że niepotrzebnie bo nic nie wskazywało na występowanie jakichkolwiek błędów. Proszę o poradę fachowców co robić i czy jest jakieś lekarstwo na moją usterkę. Wiele punktów serwisowych do których dzwoniłem w Krakowie jak powiedziałem o co chodzi to powiedzieli, że klimatroników nie naprawiają.


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - picador - 2012-06-21

Witam , nie bardzo rozumiem w czym problem , albo coś z Toba nie tak , sorry , ale nie rozumiem Twego zachowania .
Auto było na gwarancji jak piszesz i w tym czasie ASO powinno w 100% usunąć usterkę , jak nie to wymienić auto , albo jak tu coś nie myślę , albo ASO jest tu panem i władcą ...

Jak to tak ? Normalnie szok ...

Jak dasz na LO to jaką masz temeperaturę w nawiewach ?


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - wpr - 2012-06-21

mnie to wygląda na krzaki w programie sterującym


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - Markus - 2012-06-21

wpr napisał(a):mnie to wygląda na krzaki w programie sterującym
@picador nie dziw się, czasem tak jest, że trafiasz na ścianę przeciwności i żaden sposób nie jesteś w stanie tego przezwyciężyć. Niby jestem świadomym klientem. Znam zasady gwarancji niezgodności towaru z umową itp przepisy. Dwa autoryzowane salony aso twierdzą, że wszystko jest ok. Sonda temperatury wprowadzona do nawiewów pokazywała ponoć prawidłową temperaturę. Wszystkie odczyty z komputerów są poprawne i niestety nie miałem zbyt wiele argumentów aby przekonać serwisanta, że z klimatronikiem jest coś nie tak. Wielokrotnie sprawdzali elementy klimy, sprawdzali poziom gazu w instalacji. Wymienili panel kontrolny (elektronikę sterującą) i dalej to samo. Badali klimę wg procedury serwisowej seata i nic im nie pokazało. Jestem przekonany, że KAŻDY dobry serwisant klimatyzacji znający się choć trochę na elektronice sterującej jest w stanie to ogarnąć i znaleźć przyczynę. Niestety dzwoniłem już do kilku punktów w Krakowie i jak opisywałem objawy i że to klimatronik to mnie zbywali. Po pewnym czasie zwyczajnie położyłem laskę na to i ręcznie ustawiałem klimę na 17 stopni i ręcznie nawiewy. Jako tako 2 lata obskoczyłem ale teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Jak ustawię klimę na "lo" wieje mocno b. zimnym powietrzem. ta część klimy działa ok. Panel kontrolny był zmieniany soft też ponoć wgrywali aktualny więc programowo jest podobno ok. Może czujnik nasłonecznienia? ale nie wywalał im żadnych błędów... Może jakiś restart do ustawień fabrycznych klimatyzacji by coś pomógł ale nie znam kombinacji przycisków aby to zrobić.....


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - driver1979 - 2012-06-22

Podjedź do warsztatu który ma aktualny tester diagnostyczny do grupy VW, może być VAG a najlepiej KTS. Niech połączą się ze sterownikiem klimatyzacji i w tak zwanym "livie" czy też w parametrach bieżących, niech sprawdzą temperatury ze wszystkich czujników jakie widzi sterownik i zmierzą je fizycznie. Podejrzewam że w ASO diagnoza skończyła się stwierdzeniem "żadnych błędów nie ma" :lol:


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - Shitashii - 2012-06-22

A może:
1. Program automatyczny jest źle zaprojektowany? Miałeś okazję sprawdzić jak to działa w równoległych egzemplarzach?
2. Jednak właściciel przesadza z marudzeniem? Smile Bez obrazy! Po prostu jak ustawiasz nadmuch w trybie ręcznym to ustaw np 18, 19, 20 lub 21*C, a nie od razu na 17 czy LO. Daj najpierw mocny nadmuch, a później go zmniejsz i zmień nastawę temperatury ( w górę lub dół w zależności jak Ci pasuje). Ja wiem, że POWINNO działać w automacie, ale jak na razie nie możesz tego opanować to nie przestawiaj ze skrajności w skrajność.
Poza tym zrób jak napisał driver1979.


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - krzysztof51 - 2012-06-22

A może by tak sprawdzić co mierzy temperaturę wewnątrz auta ( dla Klikatronika ) i w jakim jest stanie ? To coś potrafi być brudne i kłamać.


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - mg - 2012-06-22

Nie puszczaj powietrza w nogi. Lepiej na szybę


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - Markus - 2012-06-23

Dzięki za zainteresowanie:
@Shitashii
1. Sprawdzałem na 2 b. podobnych klimatronikach jeden w alteii drugi w takim samym jak moje toledo. Ustawienie klimatronika na 20.5 stopnia w trybie auto pozwala na komfortową jazdę wszystkich pasażerów także w bardzo upalne dni. Nie jest konieczna żadna ingerencja ręczna w nawiewy itp. Stąd właśnie moje rozdrażnienie....
2. Jeśli ustawię ręcznie nadmuch np na 21 stopni i reguluję JAKKOLWIEK nawiewami oraz wiatrakiem to w praktyce, czego bym nie robił z nastawami (dając oczywiście czas urządzeniu na zadziałanie) jest masakrycznie gorąco w aucie. Jedynie ustawienie temp na 17 stopni oraz nawiew na nogi i kierowcę daje jako takie szanse na godziwe w miarę warunki ale pytam się na grzyba mi klimatronik skoro on nic nie ustawia automatycznie. Powyższe tyczy się także przypadku gdy wyjeżdżam z garażu chłodnym autem, a jedynie przy dłuższej jeździe auto się nagrzewa. Po pewnym czasie dzieciaki z tyłu mi padają.
@mg
puszczenie powietrza inaczej niż na nogi powoduje, że jakiekolwiek klimatyzowane powietrze do tyłu nie dociera. Samo puszczenie powietrza na szybę pozwala może jechać kierowcy i pasażerowi z przodu ale z tyłu już jest cienko....
@krzysztof51
na wtorek jestem umówiony do fachowca na kontrolę klimy. Zobaczymy oby pomogło!


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - picador - 2012-06-23

Markus , nie jestem zawodowcem w tej dziedzinie , ale staram się zrozumiec wszystkie urządzenia jakie mnie otaczają - nie z pozomu tylko obsługi ...

Twoje problemy sa bardzo zbliżone go moich jakie mam w 14 letnim audi A4 ,
Jeszcze w tamtym roku nie zauważyłem bym na cokolwiek narzekał jezeli chodzi o klimę , ale ten rok mi się nie podoba .
Wczesniej miałem tak , że gdy auto stało w pełnym słońcu ( normalny upalny dzień w ceniu 30 stopni a w aucie można powiedzieć prawie 50 stopni ) to po odpaleniu auta wychodziłem sobie na 2 minuty , i po tym czasie można było już "prawie" normalnie jechać .
A od wiosny tego roku dużo się zmieniło , klima strasznie się męczy a właściwie wentylator nawiewu ... bardzo długo pracuje na 80% zanim zbije temepraturę a ustawiona na 20 - 21 stopni ...
Nie jest to wina sterowania czy silnikw krokowych i tp .

Jedną z funcji pracy klimatronika jest regulacja cyrkulacją wewnętrzną , sterownik obserwuje temperaturę jaka jest przed skraplaczem ( wentylatorem ) , czujnik nasłonecznienia , oraz oczywiście zadaną temperature wewnątrz i w zależności od tych danych steruje cyrkulacją w aucie .
Jeżeli ustwaisz 20-22 stopni przy temp zewnętrzenej około 30 stopni to będzie ciężko utrzymać temperaturę wewnątrz na poziomie zadanym i wówczas włączamy ręcznie cyrkulację.
jeżeli zejdziesz poniżej 20 ( zależy od SW sterownika ) to cyrkulacja wewn załącza się sama w ciepłe dni , dasz LO to na 100% masz obieg wewnętrzny i klima się wyrabia , ale jest nieprzyjemnie w aucie i głośno ...
Wysokie obroty dmuchawy i może "przewiać " - zero komfortu ...

Takie zachowanie się systemu wskazuje na małą wydajność skraplacza , najprościej to sprawdzić w ciepły dzień , zbadać temperaturę nawiewu , dmuchawa 30% , obieg wewnętrzny , jezeli będzie około 3-5 stopni na LO to system chłodzenia jest ok i wtedy zajmujemy się pozostałymi kilkudziesięcioma elementami klimatronika .

Jeżeli źle myślę to proszę o poprawienie mnie przez zawodowców od klimy którzy są na tym forum .

Sprawdź czy działa cyrkulacja wewnętrzna w tym celu zmiensz dumuchawe na 2 kreski i zmniejszając temperaturę np z 23 stopni obserwuj co jeden stopień co się dzieje , w okolicy 20-19 stopni powinieneś zauważyć przekierowanie powietrza i zauważalną zmianę skuteczności schładzania .


Pytanie do profesjonalistów , jak w audi i autach w których jest tylko dysza dławiąca rozwiązana jest auto regulacja stopnia przegrzania ? , W innych autach jest zawór rozprężny na HP ale regulowany z LP
W audi nie ma autoregulacji przegrzania ?


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - awax - 2012-06-23

"Pytanie do profesjonalistów , jak w audi i autach w których jest tylko dysza dławioąca rozwiązana jest auto regulacja stopnia przegrzania ? , W innych autach jest zawór rozprężny na HP ale regulowany z LP
W audi nie ma autoregulacji przegrzania ?"

Dokładnie tak samo jak w domowych chłodziarkach (lodówkach"


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - j_a_c - 2012-06-23

ciekawe czy ktoś zajrzał do filtra kabinowego ,dziwne ale w 70% takich objawów jest zatkany a klient ma fakturę na jego wymianę z przed miesiąca


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - radekklimat - 2012-06-23

awax napisał(a):"Pytanie do profesjonalistów , jak w audi i autach w których jest tylko dysza dławioąca rozwiązana jest auto regulacja stopnia przegrzania ? , W innych autach jest zawór rozprężny na HP ale regulowany z LP
W audi nie ma autoregulacji przegrzania ?"

Dokładnie tak samo jak w domowych chłodziarkach (lodówkach"



Decyduje ilosc czynnika i dlatego wazne jest aby napełniac wagowo pozatym układ jest obliczony optymalnie a wachania cisnien na ssaniu sa niewielkie a przed zalaniem komresora dany jest filter na ssaniu a zarazem jest akumulatorem ssania druga sprawa to oszczednosc dysza kosztuje 20 a zawor 100 lub wiecej złotych.


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - Seacik82 - 2020-09-01

Witam
Bardzo proszę o odpowiedź czy udało się zdiagnozować problem z klimatyzacja?
Także posiadam seat Toledo iii 2008/2009 i mam podobny problem. Auto zakupiłem jesienią 2016 r. Podczas zakupu klima normalnie chodziła ale zorientowałem się że coś jest nie tak na wiosnę przyszłego roku. Od tamtej pory walczę. Byłem u niezliczonej liczby mechaników i wszyscy rozkładają ręce a nawet mówią że to mi się wydaje. Mianowicie: posiadam climatronic. Gdy ustawie na LOW to wszystko działa i dość mocno chłodzi. Gdy ustawie na najniższą temperaturę czyli 16 stopni to na początku zaczyna chlodzić i powoli temperatura w aucie spada ale po kilkunastu minutach intensywność wiatraczka spada z 6-7 do 3 i z nawiewów tli się wręcz niewyczuwalna temperatura 8-12 stopni że wskazaniem na 12. Jak jest mocne słońce to schodzi co jakiś czas bliżej 8 stopni. Tak czy inaczej temperatura w aucie delikatnie schłodzona znów zaczyna rosnąć i gdy mamy temperaturę na zewnątrz np 28 stopni to podobnie jest wewnątrz. Nawiewy opuszczone na twarze niewiele dają a do tylu w ogóle nic nie dolatuje. Jak zwiększe intensywność wentylatora to automatycznie zaczyna mi wiać cieplejszym powietrzem i nadal kabina się nagrzewa. Mechanicy twierdzą że jest książkowo bo wieje ok 12 stopni a że temperatura sięga w kabinie 30 stopni i to nawet gdy jest zachmurzenie to odpowiadają że ten typ tak może ma. Żaden z mechaników nie sprawdzał odczytów temperatury wewnętrznej na komputerze przez dłużej niż kilka minut po włączeniu klimy. W tym roku nabijalem klimę że 4 razy. Brak wycieków. Wymieniono czujnik temp zewnętrznej i oba temp wewnętrznej. Wymieniono czujnik temp parownika. Zregenerowano sprężarke doszczelniono ją i wymieniono ślizgi. Wymieniono czujnik ciśnienia sprężarki. Wymieniono zawór rozprężny i wymieniono panel sterowania na nowy nieużywany. Zrobiono nastaw podstawowy. Stwierdzono także że zgrano mi soft z jednego panelu do drugiego by nie było błędów. Błędow po podpięciu nigdy nie wykazywał. Jedyne co to nigdy nie można było zrobić kalibracji na panelu bo przyciski w takiej konfiguracji nic nie uruchamiają. Na nowym też kalibracji zrobić nie mogę. Ciśnienia prawidłowe choć przyznam że nie wiem jakie tylko każdy mechanik przy mnie sprawdzał i mówił od razu że ok. Jakieś sugestie? Mam małe dzieci z tylu i naprawdę ciezko jest jeździć z taka klimatyzacja a kompletnie nikt nie chce mi pomoc. Aso chciało wymienić panel ale gdy pokazalem ze wlasnie mi to zrobiono gdzie indziej to rozlozyli rece.


Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem - Whisky - 2020-09-01

odpisałem u ciebie w temacie