Forum Klimatyzacja
Octavia II - nieszczelny kompresor DCS17E - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Octavia II - nieszczelny kompresor DCS17E (/showthread.php?tid=6535)



Octavia II - nieszczelny kompresor DCS17E - gobo - 2012-08-24

Witam.
Na wstępie słowo przywitania, ponieważ jest to mój pierwszy wątek na tym forum. Zwyczajowo nie zajmuje się naprawami klimatyzacji, ponieważ nie dysponuje sprzętem, jednak technicznie nie mam problemu z posługiwaniem się narzędziami Smile .
A więc do rzeczy-sprawa dotyczy sprężarki opisanej jako 1K0 820 859 (Valeo 506041-0760). Z tego co ustaliłem jest model DCS17E. W układzie zlokalizowano miejsce ubytku czynnika (ok. 200g/mies) przy wale sprężarki. Reszta wygląda na całkowicie sprawną, brak hałasu, wydatek w normie. I teraz pytania:
- czy wymiana uszczelnienia czołowego może rozwiązać problem, czy wymagany jest kompletny remont (usunięcie wewnętrznych nieszczelności układu tłokowego, itp)
- czy ktoś dysponuje materiałami opisującymi budowę tej sprężarki - instrukcja serwisowa, itp.
- jakie czynności są niezbędne do wymiany takiego uszczelniacza (jeśli będzie to wystarczające) - czy potrzebna jest wymiana pozostałych uszczelnień korpusu?

Pozdrawiam.


Octavia II - nieszczelny kompresor DCS17E - gajdek419 - 2012-08-25

DCS17E to najbardziej nieudana konstrukcja spręzarki jaka była montowana w grupie VAG - to taka na początek. Ze wszystkich producentów ta sypie się najczęsciej nawet pomimo regularnego serwisowania.
Pytanie czy jeździłeś bez czynnika?
wymiana uszczelniacza niekoniecznie moze rozwiązac problem bo zamontujesz nowy uszczelniacz na stary wał (czop uszczelniacza może być np. skorodowany, lub mieć rowek po starym uszczelnaiczu, itp)