![]() |
|
Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre (/showthread.php?tid=7319) |
Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-06 Witam wszystkich klima ogólnie słabo mi działa , Układ szczelny napełniony 750g wentylatory kręcą się zaraz po włączeniu AC ciśnienie HP 10-11 max bar przy 1500-3000 obr LP 3-4 bar po włączeniu klimy w samochodzie słychać przez kilka minut syczenie przy parowniku na dole , powietrze na kratkach w samochodzie osiąga tęmperature 17 -19 stopni , gdy na zewnątrz w tym samym czasie jest 25-27 stopni zauważyłem ze jedna z rurek ta cienka dochodząca do zaworu rozprężnego jest ciepła a ta druga rurka o większej srednicy jest mocno zimna prawie mokra I co tu dalej Panowie można by w mojej sytuacji poczynić ? Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - frost-ch - 2013-07-07 tom14 napisał(a):Witam wszystkich klima ogólnie słabo mi działa , Układ szczelny napełniony 750g wentylatory kręcą się zaraz po włączeniu ACMoże być brudny parownik , sprawdź termometrem temperaturę na grubej rurce wychodzącej z parownika. Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-07 Dodam że w warsztacie serwisowym którym byłem panowie zajmują sie wyłącznie serwisem i naprawą klimatyzacji samochodowej i przemysłowej ? Po podpieciu maszyny zegarów do układu ciśnienia pokazały HP 10-11 bar max 1500-3000 obr LP 3-4 bary Panowie stwierdzili że już Compresor sprężarka jest słaba i jesli chce naprawic klime to zeby kupić najlepiej nowom spręzarke i osuszacz bo ta juz daje za małe cisnienie ? czy mam zamówic kompresor i osuszacz ? I teraz własnie nie wiem pytanie do znawców tematu czy cisnienie HP 10-11 bar jest nie wystarczające do prawidłowej pracy układu ? Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - gajdek419 - 2013-07-07 Kolego, żeby był efekt chlodzenia to w zasadzie nie interesuje cię HP ale LP - od tego ciśnienia zależy temp. parowania czynnika a co z a tym idzie i temperatura powietrza wychodzącego z parownika... Panowie z warsztatu mogą mieć rację - z tymże, do wymiany moze być tylko zawór regulujący wydajność sprężąrki. Ale tego nie stwierdzi się online - trzeba mieć niestety dedykowany sprzęt do sprawdzenia samego zaworu i całej sprężarki. Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - barbie - 2013-07-07 jaki rocznik , jaki przebieg ? . Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-07 Rok prod 1998 , przebieg 300 tys spręzarka jakaś Harisson V5 ... Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-07 A czemu to cisnienie Lp jest tak wazne żeby utrzymywało sie na poziomie 1.5-2,5 bar zawsze tak sobie myślałem że cisnienie HP spreżające czynnik jest ważniejsze że lepiej w zaworze rozprężnym rozdmucha tą ciecz w parowniku i bedzie wtedy chłodniej ? widocznie jeszcze słabo znam podstawowe zasady działania klimatyzacji ? Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-08 Dzisiaj wymieniłem na nowy sam osuszacz oczywiscie wcześniej odesanie czynnika pózniej wymiana osuszacza dalej azot sprawdzenie szczelności pózniej próznia olej i na koncu czynnki 750g Po uruchomieniu klimy w samochodzie cisnienia pokazały Hp 6-7 bar a LP 2-2,5 na wylocie w kabinie niby troszke chłodniej niz wczesniej ale szału nie ma , juz zamówiłem nowom sprężarke Harisson V5 Także zobaczymy jak bedzie na nowej jakie będą temperatury i ciśnienia ??? Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - gajdek419 - 2013-07-08 Po LP widać, że sprężarka jest ok a to , że HP niskie - należy tylko się cieszyć, że sprężarka nie musi sprężać do wyższego (nie jest przeciążana, mniejsze spalanie). Jak wygląda filtr pyłkowy? Klapy od mieszania powietrza (zimne/ciepłe) Sprężarka tania więc za dużo nie stracisz bo moim zdaniem ona jest ok Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-08 Już zamówiłem spreżarke najwyżej bede 1000 zł w plecy ale dzisiaj rano jak było chłodniej byłem u chłopaków od klimy to ciśnienia były takie jak wczesniej pisałem HP 6-7 barów i LP 2-2,5 bara a pózniej jak byłem po południu u chłopaków od klimy i było upalnie to HP było 10-11 a LP 3-4 bary i klime w samochodzie było bardzo słabo czuć na wylocie powietrza jakies 18-20 C stopni Wiec cos musze miec uszkodzone tylko sam nie wiem oni mówią że kompresor mam do wymiany ????? bo jak jest LP 3-4 bary to mówili że prawie nie ma ssania sprężarka ???? Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-08 Filtr pyłkowy nie dawno wymieniałem ale zaiże do niego dla swietego spokuju niby wydmuch powietrza jest dobry A co do klapek to ciepłe zimne powietrze wydaje sie że wszystko chodzi ? ale głowy nie dam chyba musiał bym sciągac deske i wtedy sterowac MODE nawiewem i sprawdzać czy nie puszcza ciepłego do zimnego ? Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - klimatolog - 2013-07-08 W podanym przypadku różnica pomiędzy ciśnieniem skraplania i parowania jest zbyt mała i taki układ nie ma prawa działać prawidłowo.Kolego gajdek419 Gdyby Twoja teoria miała by rację to niestosowano by w układach chłodniczych regulacji ciśnienia skraplania.Aby układ był wydajny nie schodząc poniżej temperatury zaprojektowanej.Wysoka temperatura parowania może świadczyć o zbyt wysokiej temperaturze i ciśnieniu skraplania lub o przeludnieniu w samochodzie.Ale to by owocowało wzrostem temperatury i ciśnienia skraplania.W opisywanym przypadku moim zdaniem pary czynnika dostają się na stronę niskiego ciśnienia. Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - tom14 - 2013-07-10 Wczoraj wymieniłem kompresor i napełniłem układ i teraz cisnienie jest Hp 12 bar a LP 1,5-2 bary na wolnych obrotach przy temperaturze na zewnątrz +25 stopni , a na kratkach w wśrodku jest 4-5 stopni także chyba powinno być dobrze ???? Leganza 2.0 cisnienia HP/ LP czy dobre - gajdek419 - 2013-07-10 takie LP to chłód masz murowany @klimatolog - nie napisałem, że HP nie jest ważne ale aby uzyskać efekt chłodzenia musisz mieć odpowiednie LP. HP w klimie samochodowej jest efektem ustabilizowania się warunków wymiany ciepła a regulacja sprowadza się do sterowania wentylatorem/ami... |