![]() |
|
Przewody do azotu - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Przewody do azotu (/showthread.php?tid=7933) |
Przewody do azotu - UNIT - 2014-04-18 Posiadam butlę z azotem i reduktor 30 bar, pytanie co dalej? 1. Czy niezbędny jest manometr, czy można obyć się bez niego obserwując spadek ciśnienia na reduktorze? 2. Gdzie mogę kupić 3 przewody do azotu, które wytrzymają spokojnie ciśnienie 25 bar? 3. Czy najtańszy zestaw manometr + przewody za ok. 200zł (z portalu aukcyjnego), sprawdzi się do azotu? Dokładniej chodzi mi o przewody (żółty, niebieski, czerwony) czy wytrzymają tak wysokie ciśnienie. Przewody do azotu - Shitashii - 2014-04-18 Nie wiem jak te najtańsze, ale przewody z Refco to są do 60 bar-ów. Przewody do azotu - driver1979 - 2014-04-19 1. Potrzebny 2.Aledrogo, Laser-Sinex, i mnóstwo innych nawet zbrojony do ropy z Agromy powinien wytrzymać ![]() 3.ryzyk-fizyk Przewody do azotu - mg - 2014-04-19 Czerwone wytrzymują, gorzej z żółtymi. Osobiście polecam niebieskie, wytrzymują wysokie i bardzo niskie ciśnienie. Przewody do azotu - TOMEK1 - 2014-04-19 Przewody Refco są opisane jakie ciśnienię wytrzymują. Ale nie zwrociłem uwagi czy jest różnica między kolorami , Bardziej zakres manometrów.Niebieski czerwony,Manometr na reduktorze jest mało dokładny .zresztą jak wyobrażasz sobie próbę ciśnieniową.Zostawiasz reduktor z butlą ?Sam reduktor? jeśli chodzi o próbę ciśnieniową rozróżniłbym dwa rodzaje .Na twój użytek i tą związaną z odbiorem technicznym calości instalacji(protokółz próby),W przypadku pierwszej potrzebujesz bardzo dokładnego mamometru (używm elektronicznego wskazanie do 0.01bar pokazuje ubytek zwłaszcza na małych instalacjach w (sposób oczywisty).Gorzej z większymi instalacjami, ale takiej dokładności na zegerze nie uzyskasz, W przypadku odbioru technicznego pposługuję się formularzem,badam ciśnienie iu temperaturę na początku, temp.po 24godz, obliczam jaki jest douszczalny spadek ciśnienia i porównuję go z ciśnieniem na ukladzie.Jest dobrze lub żle. Osobiście do próby ciśnieniowej wykorzysyuję końcowki chlodnicze (po zużytych przewodach Refco,ale są zakute na wężu od hydrauliki siłowej (160br) 2x12 m kosztowało mnie około 300zł brutto.Jaka wygoda .Butla w samochodzie a ty napełniasz instalację 12lub 24m dalej,nie stosuję reduktora ,ale ta czynność wykonywana jest przez dwie osoby,kontakt głos ,gesty lub krótkofalowka, Na butlę wkręcam uniwersalne przylącze z możliwością podłączenia pod wkręcaną końcowę (refco).Zajmujemy się rornież sprawdzaniem naprawą i legalizacją zaworow bezpieczeństwa,W tym przypadku ze względu na zakres pomiarowy manometru używamy butki pośredniej tzn napełniam z dużej butli butlę małą do ciśnienia mniejszego niż zakres pomiarowy manometru ,zamykam zawor na dużej butli a korzystam z malej butli.W przypadku spadku ciśnienia ponownie napełniam butlę pośrednią.Reduktor służy nam praktycznie do sprawdzenia ciśnienia w dużej buli. |