Forum Klimatyzacja
Renault Trafic II - mało wydajny układ - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Renault Trafic II - mało wydajny układ (/showthread.php?tid=8042)

Strony: 1 2


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-05-29

Witam.

Chce Was prosić o pomoc w problemie z klimatyzacją w Renault Trafic 2.0 dCi 115 w wersji długiej z dwustrefową klimatyzacją.

Układ klimatyzacji jest mało wydajny, temperatura na wylocie z kratek na postoju przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni, wynosi pomiedzy 10 a 15 stopni. Podczas jazdy z predkoscia 90 km i wyzej, przy temperaturze zewnetrznej wynosi okolo 6-7 stopni. Sytuacja się zmienia, gdy temperatura otoczenia wzrasta i przy temperaturze otoczenia podczas jazdy wylot z kratek to juz okolo 12 stopni, a na postoju 15.

Układ został wypłukany, wymieniony osuszacz oraz dysza dławiąca, wymienione chlodnice wody i klimatyzacji, aby byl swobodny przelot powietrza, wentylator dziala na obu biegach.

Cisnienia w ukladzie na postoju to LP: 3 bary, HP: 10 barow. Cisnienia sie nie zmieniaja po zmianie obrotow w silniku. Przewody wysokiego cisnienia sa letnie, nie sa gorace.

Uklad jest zbudowany tak, przednia czesc ukladu jest wyposazona w dysze dlawiacą, a tylna w zawor rozprezny.

Po pierwsze: nigdzie nie potrafie znalezc informacji, o jakim przekroju powinna byc dysza dlawiaca. Probowalem od czarnej po zielona, aktualnie mam pomaranczowa i niczego to nie zmienia. Zachowuje sie uklad dokladnie tak samo.

Dodam, iz tylna czesc ukladu dziala lepiej niz przednia, roznice o 2, czasami 3 stopnie. W zwiazku z tym nie zajmuje sie zaworem rozpreznym.

Czy powodem moze byc zbyt wysokie cisnienie LP (3 bary), czy za niskie wysokie (10 barow)?
Zaobserwowalem sytuacje na malym dlawiku (chyba zielonym), ze po podniesieniu obrotow silnika, przy wyzszej temperaturze otoczenia, cisnienia LP wzroslo, a HP spadlo. Wynikiem byl wzrost temperatury z nawiewiow.

Czy macie jakies pomysly? Czy wymienic kompresor?


Renault Trafic II - mało wydajny układ - radekklimat - 2014-05-29

Moze od sprezarki i od własciwej diagnozy trzeba było zaczac a nie wymieniac wszystko na pałe


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-05-30

W momencie, gdy zostala juz tylko sprezarka, faktycznie latwo postawic diagnoze, ze od niej nalezalo zaczac.

Ponowie pytanie: czy ktos sie orientuje w jakim kolorze powinien byc w tym aucie dlawik w obiegu przednim samochodu? Inaczej - jakiej srednicy?

Dodam, iz skierowanie mnie do serwisu Renault nie da rezultatow - wpadlem na to wczesniej, dzwonilem rowniez do serwisow Opel i Nissan. W zadnym z nich nie maja takiej wiedzy.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Tadeusz4321 - 2014-05-30

Załóż taka jaka była wcześniej


Renault Trafic II - mało wydajny układ - radekklimat - 2014-05-30

Misteeron napisał(a):W momencie, gdy zostala juz tylko sprezarka, faktycznie latwo postawic diagnoze, ze od niej nalezalo zaczac.

Ponowie pytanie: czy ktos sie orientuje w jakim kolorze powinien byc w tym aucie dlawik w obiegu przednim samochodu? Inaczej - jakiej srednicy?

Dodam, iz skierowanie mnie do serwisu Renault nie da rezultatow - wpadlem na to wczesniej, dzwonilem rowniez do serwisow Opel i Nissan. W zadnym z nich nie maja takiej wiedzy.


Nie wazne co zostało, sa procedury sprawdzania układu chłodniczego a ty zaczałes od dupy strony.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-05-30

Gdybym wiedzial, jaka dysza dlawiaca byla wczesniej, to bym sie nie pytal.
Autem zajmowal sie wczesniej ktos inny i jedyne co wiem, to to ze dysza dlawiaca byla zalozona tylem do przodu, a nie zgodnie z kierunkiem - tym samym nie moge zalozyc, ze byla o prawidlowej srednicy.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Tadeusz4321 - 2014-05-30

Wg mnie pomarańczowa.Ale jezeli twierdzisz że nie ma dyszy to możliwe że ktoś przepchnął ja dalej sprawdź azotem przepływ.Miałem przypadek że dysza była ok 15 cm głębiej.Przy takiej ilosci czynnika nabardziej podchodzi pomarańczowa,a czy z jedym czy z dwoma oringami to juz musisz sprawdzic gniazdo


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-05-30

Byla zalozona dysza - czarna. Ale zakladam, ze jest to nieprawidlowa dysza. Obecnie do testow wlozylem pomaranczowa - tez mi sie wydawalo, ze to sensowne rozwiazanie. Jednak wszystko opiera sie na "chyba".

W kazdym badz razie dziekuje.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Tadeusz4321 - 2014-05-30

Rozmawiałem mz Laser-sinex i w któryms katalogu znależli że pomarańczowa.Jeżeli jeszcze będzesz miał za wysokie ssanie to daj zieloną


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-08

Witam ponownie - wracam do problemu klimatyzacji w Renault Trafic.

Wymieniony kompresor, umyty układ, dysze powymieniane, dodatkowo izolowany przewod pomiedzy parownikiem a dławikiem, uzolowana obudowa przeplywu powietrza do nawiewow...

Temperatura zewnetrzna 27 stopni - wylot powietrza z nawiewow 15 stopni podczas jazdy, na postoju 17.
Przy temperaturze zewnetrznej 19 stopni podczas jazdy nawet 0 stopni, na postoju 5-9 stopni - w zaleznosci od nagrzania silnika.

Parownik wewnatrz pojazdu czysty w srodku, czysty od zewnatrz - idealny.

Czy ktos ma jakies pomysly, co jeszcze mozna zrobic?


Renault Trafic II - mało wydajny układ - barbie - 2014-06-08

skraplacz czysty ? .


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-08

Skraplacze czyste, chlodnice wody i klimy nowe.

Dodam jeszcze, ze gdy bylo 19 stopni na zewnatrz, po jedzie okolo 15 minut autostrada wszystko zamarzlo od osuszacza do chlodniczki wewnatrz auta (lacznie z nia).

A jak jest cieplo, to nie chce chlodzic.

A przy okazji. Ile powinno byc oleju i czynnika? Moze tu lezy problem i dane, ktore posiadam sa nieprawidlowe?
Trafic II 2.0 dCi 115, wersja dluga, klimatyzacja przod i tyl.

I jeszcze jedno pytanie: Czy osuszacz powinien byc na wysokim czy niskim cisnieniu?
Dodam, iz z przodu jest dlawik, a z tylu jest dysza rozprezna.


Jeszcze jest pewna zaleznosc... im wyzsze cisnienie w ukladzie, tym slabsze chlodzenie.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - ledek - 2014-06-08

Jezeli masz uklad z dysza to masz zasobnik po stronie niskiego a jezeli zawor to osuszacz po stronie wysokiego. W twoim przypadku sa to i to wiec obstawial bym ze masz zasobnik na niskim ale tu sie moge mylic.
Najprawdopodobniej przyczyna twoi klopotow jest zawor wskazuje na to cisnienie 3 na niskim. Zawor zablokowany w polozeniu otwartym przepuszcza przez parownik nadmierna ilosc czynnika i dlatego druga czesc ukladu z dysza dziala gorzej nic innego nie przychodzi mi do glowy. Wymien zawor i napisz czy pomoglo...........


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-08

Siedze i kombinuje. Postanowilem, ze jutro zaczne od oproznienia ukladu.

Nastepnie olej 220 ml - wydaje mi sie strasznie duzo, ale tak mam w katalogu, potem gaz 1050 g.

Zastanawiam sie tylko, czy uda mi sie odessac wszystko i powinienem podac 220 ml oleju, czy mniej?

...

Jak nie pomoze, to wymienie jeszcze zawor rozprezny tylny.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - ledek - 2014-06-08

Cytat:Nastepnie olej 220 ml - wydaje mi sie strasznie duzo, ale tak mam w katalogu, potem gaz 1050 g.

To jest ilosc na pusty uklad wiec jak tak zrobisz to bedziesz mial 2 razy tyle oleju w ukladzie i klima zrobi beee wiec jest to glupi pomysl z twojej srtony.
ile dodawales oleju robiac serwis?


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-08

Wymienialem sprezarke i plukalem uklad i dalem 240 ml.
Najpierw zalalem sprezarke 90 ml a nastepnie 150 ml oleju.

Czyli po oproznieniu ukladu maszyna, ile mam teraz podac??


Renault Trafic II - mało wydajny układ - ledek - 2014-06-08

20-30g plus 10g na przewody od stacji ale serwis nic nie da


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-08

Zrobie to, aby miec pewnosc, ze jest tyle oleju, ile ma byc.
Bede rowniez pewny, ze jest odpowiednia ilosc gazu.

Jezeli to nic nie da, to wymienie zawor rozprezny w tylnej czesci ukladu.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Tadeusz4321 - 2014-06-09

Właśnie gaz ci sprawdzą.Natomiast oleju nie wyciągną wszystkiego.Więc z dodawaniem oleju ostrożnie.Ile wyciągną tyle niech tylko dodadzą.Ilośc gazu-zaczął bym od 780 g max i sprawdził efekt


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-09

W kazdym katalogu widnieje 1050 g do mojego auta... Ale moge zaczac od 780 i dodawac.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-09

Dzisiaj przez przypadek sie okazalo, ze kompresor sie rozlecial.
Kupilem regenerowany kompresor w firmie Laser Sinex w Lodzi...

Plukany uklad, wymienione zawory, osuszacz, odpowiednia ilosc oleju (wg informacji z Laser Sinex),
kilka dni i ... dzisiaj kolor oleju szary/grafitowy z opilkami.

Oczywiscie telefon do Laser Sinex i pani z dzialu handlowego powiedziala, ze nie ma mozliwosci,
ze wina lezy na pewno po mojej stronie...

Poszukalem opinii i ... juz mieli ludzie problemy z nimi i nieuznaniem reklamacji, a dzisiaj pani z tej firmy mnie przygotowala na ta ewentualnosc... Juz zalozyla, ze wina lezy po mojej stronie. Ech...

Mam jeszcze stary kompresor, ktory najprawdopodobniej jest w pelni sprawny. Olej byl czysty, jedynie niskie cisnienie bylo zbyt wysokie, co niekoniecznie musialo byc jego wina. A wymieniajac, pluczac uklad, chcialem miec wszystko nowe i dlatego kupilem kompresor regenerowany.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - gajdek419 - 2014-06-09

Jeżeli posiadasz dowód wymiany/zakupu filtra-odwadniacza(osuszacza) plus dowód zakupu dyszy oraz dodatkowo najlepiej jeszcze wydruki ze stacji do napełniania klimatyzacji to nie maja podstawy do nieuznania reklamacji.
Spokojnie możesz wtedy powołać się na niezgodność towaru z umową.

Co do oleju: czy z obu portów wypływa olej z opiłkami?

Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało jak testowane są sprężarki bez oleju przez firmy zajmujące się regeneracją....


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Misteeron - 2014-06-09

Wykrecilem zawor rozprezny z tylnej czesci ukladu. Wydaje mi sie, ze opilki wyplynely glownie z niskiego cisnienia.

Co do niezgodnosci towaru z umowa... Mam wszystkie papiery, dowody zakupu czesci itd...
Oczywiscie nawet nie biore pod uwage skorzystanie z gwarancji.


Renault Trafic II - mało wydajny układ - waldek415 - 2015-07-03

I jak sytuacja wygląda bo też mam trafica z klimą na przód i tył ale po włączeniu klimy słabo chłodzi w osobówce o 10 lat starszej po włączeniu klimy leci odrazu zimno a tu trzeba czekać aż coś zacznie lecieć i nie wiem czy wentylator jest 2 biegowy czy jedno ten od chłodnicy bo jeszcze nie sprawdzałem i czy 2 bieg powinien się załączać i sytuacja wygląda tak że przewód wysokiego ciśnienia jest gorący a niskiego takli chłody gdzie powinien być lodowaty i teraz nie wiem czy to kwestia wentylatora że nie ma 2 biegu jak kiedyś sprawdzałem błędy to były jakieś od wentylatora i trzeba było by się temu przyjrzeć ogólnie to ciśnienia są ok


Renault Trafic II - mało wydajny układ - Erni80 - 2015-07-05

To samo mam w Espace IV 2.2 dCi.Czy rozwiązałeś juz ten problem?