Forum Klimatyzacja
Peugeot 407,zawór rozprężny? - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Peugeot 407,zawór rozprężny? (/showthread.php?tid=8097)



Peugeot 407,zawór rozprężny? - paulo77 - 2014-06-15

Witam wszystkich.Problem jaki u mnie występuje ww aucie to niepoprawne działanie które wygląda następująco.Sprężarka przy załączeniu schładza chwilowo poprawnie czynnik lecz po chwili(nadal załączona)nie uzyskuje niskiej temperatury.Właściwa ilość czynnika,osuszacz jak i skraplacz nowy.Ciśnienie wysokie jak i niskie w normie.Wentylator działa poprawnie,dodam w tym modelu sprężarka nie uruchamia sie przy uszkodzeniu wentylatora.Układ oczywiście szczelny,czujnik ciśnienia sprawny.Sterowanie klimatronika poprawne(klapy nawiewu,czujnik temperatury).Prosze o sugestie,pozdrawiam


Peugeot 407,zawór rozprężny? - Tadeusz4321 - 2014-06-15

Poiprawne ciśnienia to jakie i przy jakiej temperaturze zewnętrznej?


Peugeot 407,zawór rozprężny? - paulo77 - 2014-06-15

Temperatura zewnętrzna 25 stopni,Wysokie ciśnienie 15,niskie ca 2 Bar.Dla porównania miałem drugie identyczne auto,ilość czynnika identyczna.Manometry wskazują identyczne ciśnienie,jednak w tym przypadku czynnik nie jest schładzany,letnia po kilku sekundach,jak ww napisałem,przez ca 5 sekund w momencie uruchomienia czynnik jest poprawnie schladzany,tzn sprężarka działa poprawnie po czym ciśnienie sie nie zmienia,jednak przewód z spręzarki jest jedynie letni.Przy zmniejszeniu czynnika w układzie np o 1/3 ciśnienie wysokie jest na poziomie 10 Bar,niskie nadal ca 2.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - Tadeusz4321 - 2014-06-15

Zrób jeszcze raz tak.Opróżnij układ.Zrób próżni 0,5 h i napełnij układ jeszcze raz.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - Haurox91 - 2014-06-15

Nie świruj pawiana, ze drugie auto też ma 15 bar na wysokim przy temp zew 25 stopni chyba że tak samo jakiś magik "nabił" klimę. Zrób jak mówi Tadeusz i powinno być dobrze.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - paulo77 - 2014-06-16

Haurox91 napisał(a):Nie świruj pawiana, ze drugie auto też ma 15 bar na wysokim przy temp zew 25 stopni chyba że tak samo jakiś magik "nabił" klimę. Zrób jak mówi Tadeusz i powinno być dobrze.

Nie rozumiem tej sugesti...Może jeśli się juz wypowiadasz to podaj właściwe ciśnienia przy odpowiednich temperaturach dla tego modelu.


Próżnia 0,5h już zrobiona,nadal nic sie nie zmieniło,objawy,sposób działania układu klimatyzacji identyczny.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - Haurox91 - 2014-06-16

10-12 bar? jaka temp rury za zaworem rozprężnym? Jest on w twoim modelu na przegrodzie silnika ? Jeśli go widzisz to czy jest zaszroniony, zalodzony? Zmierz tez temp rury przed skraplaczem i za. Różnica powinna wynosić ok 10-15C. Moim zdaniem skraplacz niewydajny lub brak 2 biegu wentylatora i na zawór rozprężny nie idzie w 100% ciecz. Mozesz to też sprawdzic lejąc wodę na skraplacz z węża ogrodowego jesli wtedy bedzie dobrze chłodzić to problem rozwiązany. Jak z olejem? był dolewany? jak tak to ile? moze byc tak ze jest w nadmiarze i zalega w skraplaczu przez co utrudnia wymianę ciepła.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - agrobim - 2014-06-16

Skąd wiesz że klapki w porządku? Ten model słynie z zacierających/urywających się klapek ciepło, zimno. Można to ładnie ocenić, wykręcając schowek. I tam widać szarek kółeczko w nagrzewnicy (odlany krzyżyk w środku). Silniczek jest po drugiej stronie tego kółeczka (od nóg kierowcy).

Reguluj od minimalnej temperatury nawiewu do maksymalnej temperatury i to kółeczko ma się kręcić w te i "nazat" o 90 stopni. Jak się nie kręci to masz przyczynę. Jeśli klapka urwana to mam mało kosztowne rozwiązanie tymczasowe.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - paulo77 - 2014-06-22

agrobim napisał(a):Skąd wiesz że klapki w porządku? Ten model słynie z zacierających/urywających się klapek ciepło, zimno. Można to ładnie ocenić, wykręcając schowek. I tam widać szarek kółeczko w nagrzewnicy (odlany krzyżyk w środku). Silniczek jest po drugiej stronie tego kółeczka (od nóg kierowcy).

Reguluj od minimalnej temperatury nawiewu do maksymalnej temperatury i to kółeczko ma się kręcić w te i "nazat" o 90 stopni. Jak się nie kręci to masz przyczynę. Jeśli klapka urwana to mam mało kosztowne rozwiązanie tymczasowe.

W tym modelu uszkadzają sie klapy mieszalnika,a nie klapy ciepło zimno,one nie ulegają uszkodzeniu,wielokrotnie wymieniałem ww klapy mieszalnika.Zamówiłem nowy zawór rozprężny,po wymianie napisze na temat.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - paulo77 - 2014-07-12

Problem rozwiązany,usterka polega na nie drożnej chłodniczce.


Peugeot 407,zawór rozprężny? - kamilenski - 2014-08-07

paulo77 napisał(a):Problem rozwiązany,usterka polega na nie drożnej chłodniczce.

A jak to stwierdzono? I NA CZYM POLEGALA NAPRAWA?