![]() |
|
Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego (/showthread.php?tid=8161) |
Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-07-07 Witam wszystkich! Mam pytanie odnośnie zaworu sterującego do kompresora Sanden SD7V16 - czy istnieje możliwość dopasowania zaworu, bez jego wcześniejszego demontażu? Po nr seryjnych, roczniku czymkolwiek? ![]() Podobnie uszczelnienia. Znalazłem już dwa rodzaje uszczelnień (teflonowe, gumowe (?)) oraz 3 rodzaje zaworów (dwie długości, 3 rodzaje iglic sterujących. Czy ktoś może regenerował już taką sprężarkę i wie jakiego zaworu można się spodziewać? PS: przy okazji mam pytanie, tak aby nie zaśmiecać innych tematów - czy jest jakiś sprawdzony sposób na poradzenie sobie z odkręceniem przewodów osuszacza bez ich urywania. Obawiam się, że nie był on ruszany od fabryki, a nie chciałbym dodawać sobie kłopotów (i czasu) z pracami związanymi z dorabianiem przewodów. Z góry dzięki za porady
Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - gajdek419 - 2014-07-08 Do Sd7V16 jest jeden typ zaworu regulujacego wydajnosc. Inne sa do Sd6v12 i Sd7v12 Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-07-08 Czyli zawór może być np. Santech mt2304? (czy to jest dobry zamiennik?) A co z uszczelkami części zaworowej i głowicy? Taka się nada: Thermotec KTT050147 (metalowa)? Da się jakoś rozpoznać czy jest metalowa czy fibrowa bez rozbiórki. Wolałbym zamówić niż siedzieć z rozbebeszoną sprężarką
Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - gajdek419 - 2014-07-08 Dobry w sensie będzie pasował bo czy dobry trwałosciowo hmmm... Sanden SD7V16 ma dwa typy uszczelnien, dopóki nie podasz pełnego oznaczenia a tylko typ, dopóty nie wiadomo jakie uszczelki tam siedzą... http://www.elstock.dk/da/shop/product/51-0003/25468 SD7V10-1055 SD7V16-1100 SD7V16-1137 SD7V16-1162 SDV710-1055 ? Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-07-08 Moja to SD7V16-1100. Edit: A jakiej firmy zawór byłby lepszy? Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekklimat - 2014-07-08 Nie kupuj taniochy Termotec Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-07-09 A co z tą uszczelką?
Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - gajdek419 - 2014-07-09 Kup do SD7V16-1100 - w końcu ktoś kto to sprzedaje i zarabia na tym powinien wiedzieć Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-07-09 Dzwoniłem już do jednej firmy (nie będę podawał pełnej nazwy (L.-S. - skrót ) - powiedzieli mi, że nie mają oni podziału na rodzaje uszczelek. Zresztą zaworków też mają 3 rodzaje, dlatego też były moje wątpliwości poruszone w tym temacie.Więc tak, zaworek podany wyżej może być tak (nie Termotec ). Uszczelek wezmę po prostu dwa komplety jeden ewentualnie odeślę ![]() Jakby jednak ktoś miał jakieś uwagi bądź podpowiedzi proszę o wypowiedź. Gdy będzie po wszystkim postaram się wrzucić jakąś fotorelację z naprawy (bądź nie) mojej sprężarki
Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-07-10 Wiem, że nie piszę się posta pod postem ale mam szybkie pytanie: czy jest możliwość zmiany (jeśli takie będą w sprężarce) uszczelek fibrowych na metalowe/metalowo-teflonowe? Podobno te drugie są lepsze (?). Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-08-02 Witam po "krótkiej" przerwie. Sprężarka rozebrana i złożona na nowych częściach ![]() Mam jeszcze jedno pytanie - czy jeśli po spuszczeniu czynnika w kompresorze zostało około 10 ml oleju (tyle udało się zlać) to do wnętrza sprężarki wlać ilość zalecaną dla nowego kompresora (około 80-110 ml) czy też tyle ile spuszczono? Z instrukcji wynika, że te 10 ale to trochę mało moim zdaniem. Z góry dzięki za szybką odp.
Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - Tadeusz4321 - 2014-08-02 jeżeli rozebrałeś całą sprężarkę i tylko było 10 ml to wlej ok 80 ml.Ale jeżeli wyrwałeś tylko elektrozawór to byłbym ostrozny z olejem i dodał bym tylko 10 ml Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - gajdek419 - 2014-08-02 należy wlać tyle oleju ile zlano ze sprężarki. W przeciwnym razie układ klimatyzacji bedzie przepełniony olejem a to juz wiadomo co oznacza Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-08-02 Czyli jeśli po zdjęci głowicy i płyty zaworowej było około 10 ml to tyle należy wlać bez żadnego ale? Mam rozumieć, że po prostu cały olej ze sprężarki nie zleciał lub jego znaczna część krąży gdzieś w układzie? Więc spuszczać ten olej czy też nie koniecznie? Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - gajdek419 - 2014-08-02 inaczej: oleju po naprawie w sprężarce powinno być tyle ile było przed naprawą. Warto tez pamiętać, że oleje PAG są silnie higroskopijne i po kontakcie z powietrzem atmosferycznym dłuższym niż 20-30minut (tyle podają producenci olejów) nie nadaje się on już do eksploatacji ze względu na zbyt dużą ilość wchłoniętej wilgoci. Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2014-08-02 Czyli spuszczać? Passat B4 1.9 TDI '96 - Sanden SD7V16 - wymiana zaworu sterującego - radekrp90 - 2015-06-12 Odświeżę trochę mój temat. Otóż wczoraj został wymieniony skraplacz (została odnaleziona na nim nieszczelność, wypadły po zimie lamele itp - jeszcze oryginalny VW/Audi). Po napełnieniu azotem puściło uszczelnienie dekla/głowicy (prawdopodobnie słabo dokręciłem lub gwint był wyciągnięty). Mam pytanie, czy samo odkręcenie i ponowne skręcenie coś da czy raczej powinno się wymienić uszczelki na nowe. Poza tym - czy taka awaria może uniemożliwić ponowne szczelne złożenie kompresora? Skręcać dla bezpieczeństwa z klejem do gwintów czy bez? Pytanie poza konkursem - czy na terenie 3miasta jest zakład, który może na stanowisku sprawdzić używany kompresor bez jego montażu w aucie? |