![]() |
|
Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło (/showthread.php?tid=8196) |
Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - imnothep - 2014-07-18 Witam, ręce opadły do samej ziemi bo spaliła się tarcza sprzęgła przy samym kliencie. Do sedna....klient przyjechał do mnie z niesprawną klimatyzacją. Po weryfikacji okazało się że spalona jest cewka sprężarki. Wymieniłem na nową , przy okazji założyłem nowe łożysko. Sprężarka HCC VS18 typowa dla Hyundaia. Sprzęgło z tarczą metalowo-gumową taką jak w Mercedesach. Po złożeniu całości chłodziło przez 20 minut. Zrobiłem kilka kółek po osiedlu i poczułem że klima padła, kiedy otworzyłem maskę okazało się że spaliło się calutkie sprzęgło. Cewka, zatarło łożysko, przeżyła tylko tarcza sprzęgła, chociaż guma która jest zalana w jej środku była już napęczniała. OK , mając podobne przygody z Chryslerem Voyagerem w zeszłym roku poszedłem na grubo. Nowy skraplacz, osuszacz, płukanie, wysłałem sprężarkę do regeneracji..... Nie wymieniłem tylko zaworu rozprężnego. Złożyłem całość do kupy , klima chłodziła jak szalona, zastanawiała mnie tylko regenerowana sprężarka. Bo ta nadtopiona tarcza sprzęgła została tylko pomalowana farbą i podobno na hamowni było OK. Aby nie było jak poprzednio jeździłem autem , testowałem gada i nic, totalnie nic złego się nie działo. Klient odebrał auto, a że dzisiaj upał to włączył sobie klimę na postoju. Po 5 minutach przychodzi i mówi że przestała chłodzić. Otwieram maskę a tam tarcza sprzęgłowa lata luźno i wystaje z niej wytopiona guma. Jak na wstępie , ręce opadły. Pytanie czy winna mogła być sama tarcza (zaznaczam nadwyrężona po poprzednim przypaleniu) czy szukać nadal przyczyny dalej. Dodam tylko że w zeszłym roku przerabiałem temat Voyagera 2003 rok w którym producent dał d..y i sterowanie sprężarką nie odcina jej powyżej 25 barów tylko mieli nadal. W momencie kiedy nawet na moment stają nam wentylatory to przeciążamy sprężarkę która spręża w ścianę. Sugeruję się tym myśląc nad Santa Fe ? Niestety ale w momencie awarii nie miałem podpiętym manometrów ani też nie widziałem czy pracują wentylatory, mógłbym stwierdzić czy na wysokiej stronie zrobił się kipisz. Macie jakieś pomysły ? zawór rozprężny może fisiować ? Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - radekklimat - 2014-07-18 A może ustaw odpowiedni luz na tarczy. Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - lolek - 2014-07-18 Raczej ten kto regrneruje sprężarkę powinien regulować luz Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - gajdek419 - 2014-07-18 Zacznijmy od cisnienia HP jakie bylo w ukladzie po zamontowaniu sprezarki. Wygląda ze przyczyna caly czas jest nieusunieta bo tarcza slizga sie po kole a to zwiastuje zbyt wysokie HP. Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - lolek - 2014-07-18 Wlasnie jak sie jezdzi klientowskim autem to nie widac jakie jest hp , a jak byla spalona cewka to tez trzeba ustalic dlaczego ... Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - plusz730 - 2014-07-19 gajdek419 napisał(a):Wygląda ze przyczyna caly czas jest nieusunieta bo tarcza slizga sie po kole .Dokładnie. imnothep można było zmierzyć temp. tarczy zabierakowej. Często cewki nie palą się bez powodu. Z reguły zabija je temperatura. W Twoim przypadku przyjrzałbym się prądowi jaki idzie na cewkę. To, że jest tam 12V nie oznacza, że jest wystarczające natężenie. Pozdrawiam Sprężarka Hyundai Santa Fe 2007 rok , zrywa sprzęgło - imnothep - 2014-07-20 gajdek419 napisał(a):Zacznijmy od cisnienia HP jakie bylo w ukladzie po zamontowaniu sprezarki. Wygląda ze przyczyna caly czas jest nieusunieta bo tarcza slizga sie po kole a to zwiastuje zbyt wysokie HP.HP było w zakresie 15 barów, wiecie co jest najlepsze że przyjeżdża do mnie koleś z uwaloną opornicą wentylatora i ten włącza się przy 20-25 barach,sprężarka to mieli jest dobrze. Ile to razy klient nawet nie wie że padły wentylatory i nadal ciśnie ile wlezie ? w tym Santa FE dwa potężne wentylatory pracowały non-stop. Gdyby producent miał odrobinę oleju i zrobił bloka na wysokie ciśnienie który odepnie sprężarkę od prądu...ale niestety ta mieli aż się zamieli. Najśmieszniejsze jest to , że nawet przez chwilkę po montażu nic nie wskazywało na błąd w układzie. Powtórzę , nowy skraplacz (w tym osuszacz) regenerowana sprężarka, płukany układy....coś spaliło poprzednią cewkę ale , jej zasilanie jest realizowane przez przekaźnik, ten sygnał otrzymuje z ECU silnika. Sami dobrze wicie że taka np. Astra G i spalona cewka to tak jak żarówka w postojowych, nikt się nie spuszcza , wymienia cewkę i klima śmiga..... Tutaj wszystko wygląda cacy a efekt jak wyżej. Wspomniałem o Voyagerze który robiłem rok temu. On również miał problem i paliło tarcze sprzęgłowe. Założyłem na wężu HP prestostat bimetaliczny rozwierny przy 20 barach , sprawa przestała istnieć. Czy zawór rozprężny (otwarty) może zapakować czynnik w postaci cieczy do sprężarki i wówczas zaczyna się kipisz ? sorki że wymyślam ale myślę jak to opanować. pozdrawiam |