Forum Klimatyzacja
Master 3.0 140dci wysokie hp - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Master 3.0 140dci wysokie hp (/showthread.php?tid=8203)



Master 3.0 140dci wysokie hp - Whisky - 2014-07-19

Witam. Wiec tak dostałem taka można powiedzieć bombę do zrobienia Wink Wymieniłem osuszacz bo dziurawy, nowo zakuty wąż plus pospawałem rurkę alu i dodatkowo nowe uszczelki w układzie. W bazie maszyny MM pokazuje mi ze ten typ powinien mieć aż 1400gr czynnika. Po chwili zastanowienia pomyślałem sobie że kurde trochę sporo więc nabiłem tyle ile mądra maszyna mi każe ale z ręką na stacyjce rozpoczynam test i okazało się że jest za dużo bo przede wszystkim ciśnienie skacze jak zwariowane a po drugie ledwo tyle weszło. Więc postanowiłem tym razem napełnić układ tylko już 900gram. Wynik taki że ciśnienie na hp to 22-25 bar na niskich obrotach a na 2tys/obr. dochodzi nawet do 30bar.Temperatura na wylocie z kratek to 8-9 stopni. Wentylator działa tylko jeden ten mały a duży nawet nie drgnie. Sam skraplacz najchętniej bym wymienił bo się rozlatuje. Sprężarka jest gorąca. Po oblaniu skraplacza wodą ciśnienie oczywiście opada.
Moje pytania:
1. Ile powinno być czynnika?
2. Czy nie powinien się włączyć jakiś drugi bieg?
3. Duży wentylator nie powinien chodzić od razu?


Master 3.0 140dci wysokie hp - Haurox91 - 2014-07-19

Pkt 2 do sprawdzenia a pkt 3 na pewno powinien startowac odrazu i to jest prawdopodobnie przyczyna wysokiego cisnienia.


Master 3.0 140dci wysokie hp - plusz730 - 2014-07-19

Whisky napisał(a):Witam. Wiec tak dostałem taka można powiedzieć bombę do zrobienia Wink Wymieniłem osuszacz bo dziurawy, nowo zakuty wąż plus pospawałem rurkę alu i dodatkowo nowe uszczelki w układzie. W bazie maszyny MM pokazuje mi ze ten typ powinien mieć aż 1400gr czynnika. Po chwili zastanowienia pomyślałem sobie że kurde trochę sporo więc nabiłem tyle ile mądra maszyna mi każe ale z ręką na stacyjce rozpoczynam test i okazało się że jest za dużo bo przede wszystkim ciśnienie skacze jak zwariowane a po drugie ledwo tyle weszło. Więc postanowiłem tym razem napełnić układ tylko już 900gram. Wynik taki że ciśnienie na hp to 22-25 bar na niskich obrotach a na 2tys/obr. dochodzi nawet do 30bar.Temperatura na wylocie z kratek to 8-9 stopni. Wentylator działa tylko jeden ten mały a duży nawet nie drgnie. Sam skraplacz najchętniej bym wymienił bo się rozlatuje. Sprężarka jest gorąca. Po oblaniu skraplacza wodą ciśnienie oczywiście opada.
Moje pytania:
1. Ile powinno być czynnika?
2. Czy nie powinien się włączyć jakiś drugi bieg?
3. Duży wentylator nie powinien chodzić od razu?
Wnioskuję po danych auta, że to 3,0 136KM silnik ZD3 202 lata 2003-2007,więc powinno być 750g.
Napełnij z butli odpowiednią ilością i sprawdź HP. Myślę,że powinno być ok. Co do skraplaczy w tych wynalazkach to można hurtowo wymieniać. To samo tyczy się parowników. Co drugi to ser szwajcarski.
Pozdrawiam


Master 3.0 140dci wysokie hp - Whisky - 2014-07-23

Dzięki za pomoc. Po naładowaniu odpowiedniej ilości czynnika i nie wiem dlaczego ale po uruchomieniu się głównego wentylatora klima chodzi świetnie Wink lp 2bary a hp 11-12 bar Wink