Forum Klimatyzacja
wysokie ciśnienie - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: wysokie ciśnienie (/showthread.php?tid=8952)



wysokie ciśnienie - lejak - 2015-07-22

Witam wszystkich.
W passacie b5 fl 1,9 tdi avb słabo działała klimatyzacja. Od 5 lat nic nie było przy niej robione, to uzupełnili mi czynnik i niby wszystko ok. Jak przyszły temperatury 30+, zauważyłem że jak samochód stoi kilka godzin na słońcu to od razu po odpaleniu załącza się drugi bieg wentylatora klimatyzacji i nie daje rady zbić cisnienia do 1 biegu. Przed nabiciem czynnika nie było tak na pewno. Czy to prawidłowy objaw? Mechanik mówi że wisko za luźno i za wolno chodzi. Zblokowałem wisko na próbę, ale nawet razem wiatraki nie dają rady zbić ciśnienia. Skraplacz umyłem wodą i wydłubałem co się dało. Wydaje mi się ze cisnienie jest za wysokie i dlatego tak się dzieje, czy sprężarka nie powinna ograniczyć ciśnienie jak juz napompuje?


wysokie ciśnienie - Grzess - 2015-07-22

Podjedz na inny warsztat niech jeszcze raz zrobią cały program, podejrzewam że układ został napełniony zbyt dużą ilością czynnika, w VW powinna być naklejka informacyjna o ilości czynnika


wysokie ciśnienie - lejak - 2015-07-22

620 g nabito (na naklejce 600), ale czy maszyna w porządku albo czy powietrza nie dostałem gratis to nie wiem. Jutro wymieniam wisko, bo rzeczywiście nie chodzi prawidłowo i pojadę sprawdzić jakie są ciśnienia, 2 bieg załącza się przy 16 barach to jakby było do 20 przy tych temperaturach to moze nie jest tak źle?


Byłem na monometrach i mechanik mówi że jest ok. Temperatura zewnetrzna 25,5 stopnia
LP 2 bar HP powoli rosło do 16 bar właczył się drugi bieg wentylatora zbił do 15,2 i tak już pozostał. Z 10 minut chodził i ciśnienie nie wzrosło ani nie spadło. Przy dodaniu gazu przez 30 sekund na 2500 obr LP bez zmian HP do 18 bar, po zejściu z obrotów na wolnych wracał do 15,5. Wiatrak chodził na 2 biegu już cały czas. Podczas jazdy drugi bieg nie chodzi to myślę że jest wszystko ok. Gdzieś czytałem że do jedynki żeby wrócił to ciśnienie musi zejść do 11 albo 13 bar, czy ktoś mógłby to potwierdzić?


wysokie ciśnienie - Marekmass - 2015-07-25

Jeśli będzie ciśnienie (HP) świrowało to sprawdzić trzeba filtr w układzie.


wysokie ciśnienie - lejak - 2015-07-26

Dysza była wymieniana, osuszacz nie.

To jest instalacja z dyszą rozprężną czyli osuszacz na niskim ciśnieniu.
1.Czy prawidłowe jest sprawdzenie osuszacza po temperaturach wejsciowych i wyjściowych?
2. Czy osuszacz mógłby być winowajcą za wysokiego ciśnienia jak jest na stronie niskiego ciśnienia?
3.Czy jeżeli w układzie jest powietrze to możliwe że wiatraki dlatego nie dają rady zbić ciśnienia do 1 biegu wentylatora? Bo jak układ osiągnie 16 bar to 2 bieg wentylatora zbija tylko do 15 i dalej nie daje rady a powinien chyba zbić do 11 bar i powoli wzrastać i tak w kółko.


wysokie ciśnienie - lejak - 2015-07-28

https://www.youtube.com/watch?v=pKNJPcELsRg

Na tym filmiku HP 15-20. Przy 20 włącza się wiatrak. U mnie przy 16. A instalacja powinna chodzić na HP 11-16.
1.Były 2 rodzaje czujników, instalacji?
2.Na filmiku b. ładnie i szybko zbija ciśnienie jak się włączy wiatrak. Pomijając brudny skraplacz i żle działające wiatraki co może być przyczyną że u mnie ciśnienie nie schodzi do 11 bar na postoju?.
3.W trasie chodzi na pierwszym biegu to jednak schodzi. Skraplacz do wymiany?


wysokie ciśnienie - Tadeusz4321 - 2015-07-28

Może tylko do umycia z syfu