Forum Klimatyzacja
Nieszczelność układu VW Golf V - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Nieszczelność układu VW Golf V (/showthread.php?tid=9490)



Nieszczelność układu VW Golf V - Igoor1978 - 2016-05-15

Pacjent VW Golf V, ubytek czynnika wynosi ok 30g/ miesiąc , w czasie przeglądu Klimy dodawana była odp. ilość oleju który zawierał juz barwnik UV. Mimo tego przy użyciu lampy UV nie zdołano nigdzie znaleźć wycieku. W związku z tym mam pytanie, czy może lepiej do układu podać sam barwnik UV w ilości ok 7ml, ponieważ ten zawarty w oleju moze się osadzać na ściankach i dodany sam barwnik łatwiej będzie sie absorbował przez mikronieszczelnosci? Niektórzy twierdzą że znalezienie takiej mikronieszczelnosci stanowi problem i nawet próba azotowa moze tego nie rozwiązać, proponują podanie ok 15ml jakiegoś niebieskiego specyfiku Extreme który ma pomóc. Sam nie wiem co o tym myśleć ,myślałem samemu zapodac przez port LP strzykawką UV 7ml, pojeździć tydzień, rozebrać zderzak z przodu i szukac przy pomocy lampy uv i okularów nieszczelności - ale czy ma to sens?


Nieszczelność układu VW Golf V - Whisky - 2016-05-15

Serwisant wiedząc że wyciek jest tak duży napełnił tobie klimatyzacje i tak sobie jeździsz? Polecam odzysk, napełnić azotem i szukać bo to nie jest "mikro nieszczelność"


Nieszczelność układu VW Golf V - Igoor1978 - 2016-05-15

Wg mnie nieszczelnosc nie jest duża bo przez pierwsze dwa miesiące ucieka po 30g a w sumie przez rok 200-300g mimo tego Klima chodzi. Wyciek naprawiano bo był spod czujnika g65,- wyraźny kontrast uv. Po 2 miesiącach kontrola i zamiast 525g zostało 450g. Parownik wyeliminowano, na pewno to nie on. Chodziło mi o to czy sam barwnik UV podany do układu szybciej wskaże nieszczelność niż standardowy olej z UV? Gdzieś czytałem ze tak może być. W innym aucie miałem próbę azotem i nic nie wskazała, dopiero jakąś mieszaniną gazu wyszło, okazało sie ze kazda uszczelka przepuszcza po 7g gazu rocznie- i nie było żadnych dziur w układzie.Teraz mieszkam gdzie indziej i takich super zakładów nie ma i mysle troche moze poszukać sam z tym UV.


Nieszczelność układu VW Golf V - Whisky - 2016-05-15

Igoor1978 napisał(a):Wg mnie nieszczelnosc nie jest duża bo przez pierwsze dwa miesiące ucieka po 30g a w sumie przez rok 200-300g mimo tego Klima chodzi.

Nie wiem czy masz warsztat czy ktoś tobie to świadomie robi ale chyba wiesz że to jest łamanie prawa? przez rok 200-300g to jest bardzo dużo i nie mów mi inaczej bo co dwa lata zaczynać prawie od zera to jest typowe nabijanie tylko kieszeń. Jeżeli nie potrafisz stwierdzić przy azocie nieszczelności to przez barwnik też raczej nic nie znajdziesz a jeśli chodzi o UV to obojętne, tak czy siak powinien być widoczny. Ja np. w ogóle nie sprawdzam przez UV bo tak duży wyciek znajduje się azotem.


Nieszczelność układu VW Golf V - awax - 2016-05-15

Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile


Nieszczelność układu VW Golf V - Igoor1978 - 2016-05-16

awax napisał(a):Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile
W USA, do fachowca mam z 1000km, po drugie tu sie elementy wymienia nie naprawia, samochód kolegi w limitowanej wersji i szkoda się go pozbyć, po trzecie myślałem ze dam radę sam ale UV nic nie pokazuje. Tu sa partacze dodają jakiegoś uszczelniacza i ponoć uważają za naprawione, tu klime możesz dobijać co tydzień, nikt z tego afery nie robi, ale to nie rozwiązanie problemu. Zobaczymy co uda mi się wymyśleć.


Nieszczelność układu VW Golf V - N.O.R. - 2016-05-17

Igoor1978 napisał(a):
awax napisał(a):Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile
W USA, do fachowca mam z 1000km, po drugie tu sie elementy wymienia nie naprawia, samochód kolegi w limitowanej wersji i szkoda się go pozbyć, po trzecie myślałem ze dam radę sam ale UV nic nie pokazuje. Tu sa partacze dodają jakiegoś uszczelniacza i ponoć uważają za naprawione, tu klime możesz dobijać co tydzień, nikt z tego afery nie robi, ale to nie rozwiązanie problemu. Zobaczymy co uda mi się wymyśleć.
W takiej sytuacji kupiłbym złączkę i podpiąłbym do powietrza jak nie masz azotu, potem wymiana osuszacza oczywiście, szukasz spryskując po kolei elementy rozrobionym szamponem z wodą, będzie widać gdzie się robią bąbelki .


Nieszczelność układu VW Golf V - awax - 2016-05-17

N.O.R. napisał(a):
Igoor1978 napisał(a):
awax napisał(a):Znacznik w zbyt dużej ilości może zaszkodzić.
Proponuję ultradzwięki lub szukanie drogą eliminacji tj.podzielić obieg i azot.
Tak na marginesie to w Stanach,czy w Polsce? Smile
W USA, do fachowca mam z 1000km, po drugie tu sie elementy wymienia nie naprawia, samochód kolegi w limitowanej wersji i szkoda się go pozbyć, po trzecie myślałem ze dam radę sam ale UV nic nie pokazuje. Tu sa partacze dodają jakiegoś uszczelniacza i ponoć uważają za naprawione, tu klime możesz dobijać co tydzień, nikt z tego afery nie robi, ale to nie rozwiązanie problemu. Zobaczymy co uda mi się wymyśleć.
W takiej sytuacji kupiłbym złączkę i podpiąłbym do powietrza jak nie masz azotu, potem wymiana osuszacza oczywiście, szukasz spryskując po kolei elementy rozrobionym szamponem z wodą, będzie widać gdzie się robią bąbelki .

Jeszcze chwila i ktos zaproponuje napełnienie tlenem lub butanem i sprawdzanie świeczka.
Koledzy nie kompromitujcie się.


Nieszczelność układu VW Golf V - Igoor1978 - 2016-05-17

Co ciekawe znalazłem co robią chłodnie i nawalili mi jakimś gazem na 30 barów- i co nie schodzi, popsikali na złącza jakas pianą w puszce zero bąblowania. Tydzień temu napełniana na 525g, ściągnięto 460g. Ponownie nabili na 525g i zaraz ściągnęli tylko 460g, na drugiej maszynie to samo Rolleyes Wychodzi ze nieszczelności nie ma. Wrzucili na 2h auto do chłodni i po tym maszyna ściągnęła 505g. I co o tym myśleć? Czyli te ubytki 80g to chyba nie ubytki tylko czynnik chyba cały nie schodzi.


Nieszczelność układu VW Golf V - piros - 2016-05-18

Golf V,pewnie leci z plastikowego korka na skraplaczu w górnym rogu po prawej stronie stojąc przodem do samochodu.Oblej ten korek jakimiś mydlinami i pewnie zobaczysz ,że z niego lecą bąbelki.
Oczywiście w układzie musi być gaz ,a silnik najlepiej zimny.
To taki najprostszy test bez przyrządów, skraplacza z plastikowym korkiem.
Skraplacz jeśli cieknie - do wymiany na nowy.
Ale w Twoim aucie może być również inny skraplacz ,bez tego korka i przyczyna wycieku może być inna.


Nieszczelność układu VW Golf V - Igoor1978 - 2016-06-05

No i problem rozwiązał się sam. Ponad miesiąc temu nabito mi równe 550g. Przed przyjazdem na kontrolę po miesiącu 10 minut wczesniej wyłączyłem klimatyzacje, w czasie jazdy na vcdsie ciśnienie w układzie ustabilizowało sie na 4 bary. Po ponad miesiącu ściągnięto równiutkie 550g. Ubytek 0%. Samo sie naprawiło czy co Wink W ciagu miesiąca zrobiłem ponad 2 tys km i były upały pod 28-30 st. Tylko tym razem wybrałem warsztat który specjalizuje sie w naprawach układów klimatyzacji, chłodni. Mieli stara maszynę ale bardzo dokładna która niezależnie od temp ściągała i nabijała tyle samo czynnika.