Forum Klimatyzacja
Remont kapitalny klimatyzacji - czy na pewno ? - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Remont kapitalny klimatyzacji - czy na pewno ? (/showthread.php?tid=9624)



Remont kapitalny klimatyzacji - czy na pewno ? - Maciej_F - 2016-06-19

Witam w moim pierwszym poście szanowne grono praktyków chłodników .

A ja mam taki problem z klimatyzacją .
Powiedzmy , że działa ale nie zawsze . Byłem za serwisie klimatyzacji . Odciągnęliśmy czynnik . Wyszło 850 gr na całkowite 950 czyli na cztery lata jak nic nie było robione to znośny wynik , uznaję , że instalacja jest szczelna .
Jest o instalacja dwuparownikowa w Alhambrze z 2012 r , czyli jeszcze znośna bryka

Problem jest , że późno się włącza , albo nie chłodzi na niskich obrotach .
Wszystko miało by wskazywać na zawór sterujący na sprężarce Sandena .
Ciśnienia na instalacji ( z manometrów stacji do napełniania ) ok 2 bar LP i 11 bar HP na pracy na luzie silnika 800rpm), temperatura otoczenia ok 20 C przy wyższych obrotach nieznacznie spadało niskie i rosło wysokie .
Generalnie to sprężarka nie zatarta (?) bo chłodzi (?). Z nadmuchów udało mi się uzyskać min 7 stC ( ustawiłem temp. na minimum i obieg zamknięty ) .
No to pierwsza akcja wymiana zaworu sterującego na sprężarce . Pierwsze oględziny . Zawór cały ciemny ( nagar z oleju ?)

Diagnoza . Wymiana sprężarki , skaraplacza z osuszaczem , i dwóch zaworów rozprężnych , płukanie czyszcenie etc
Czyli kapitalka :/

Chodzi mi o sprawdzenie mojego magika od klimy ( coby mnie nie naciągnął zbytnio) i tu ukłon do kolegów praktyków .

Jak po parametrach z maszyny można określić stan sprężarki ?
Co może naprawdę świadczyć nagar , brud na zaworze sterującym ?
Tak jak rozumuje , że przy zatartej ( zacierającej się ) spreżarce , trzeba wyczyścić idelanie układ , to zastanawiam się dlaczego musimy wymienić dwa TZR-y - robota okrutna by je wydłubać z samochodu .
Tak dla mej ciekawości w jakich granicach cenowych można wykonać taki kapitalny remont

P.S. z VCDS-a błędów w kilmatyzacji nie ma ale nie przeglądałem bloków pomiarowych , a to by wiele jeszcze powiedziało .


Remont kapitalny klimatyzacji - czy na pewno ? - radekrp90 - 2016-06-19

Z VCDS w tym aucie wiele o stanie układu raczej się nie dowiesz, bo tam chyba jest na przełącznikach, a nie czujnikach ciśnienia - ale może się mylę.
Co do samej sprężarki - zawór sterujący powinien dążyć do osiągania ciśnienia LP około 2 bar. Ciśnienie HP zależy wprost o warunków zewnętrznych (zwykle wypada w okolice 12-14 bar).
Moim zdaniem ciemny nalot to raczej efekt przegrzania kompresora (i za razem oleju) ale skoro spręża to może wystarczy wymiana zaworów, filtra i zaworu sterującego w sprężarce - ale tu niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni.

Co do konieczności wymiany dwóch zaworów rozprężnych - to jeden układ więc skoro jest konieczność płukania i wymiany jednego z nich to i drugi jest do wymiany, bo w drugim parowniku był ten sam czynnik. Pytanie tylko czy faktycznie trzeba wymieniać tą sprężarkę i płukać układ.


Remont kapitalny klimatyzacji - czy na pewno ? - Whisky - 2016-06-19

Coś mi się obiło o uszy że w w/w grupie aut w niektórych modelach za mało dolewali oleju do układu. Może faktycznie wystarczyło wymienić zawór i dolać trochę oleju ale jak wiadomo to by była taka fuszerka bo może by się udało a może i nie.


Remont kapitalny klimatyzacji - czy na pewno ? - N.O.R. - 2016-06-20

Zacząć od wymiany zaworu, można zdjąć sprężarkę i sprawdzić czystość oleju, jeżeli opiłki to płukanie, opisana przyczyna to zbyt duża ilość oleju, często niedoświadczony nabijacz klimy dolewa bez opamiętania co za tym idzie zawór od tego psuje się, także najpierw stan oleju potem zawór.