Forum Klimatyzacja
Carrier Zephyr 30s problem z 220V - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo w transporcie (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: Carrier Zephyr 30s problem z 220V (/showthread.php?tid=9801)



Carrier Zephyr 30s problem z 220V - nerwos - 2016-08-03

Witam
Chłodnia z agregatem Carrier Zephyr 30s z możliwością podłączenia pod 220v.
Agregat jezdny działa prawidłowo.
Problem jest ze stacjonarnym. Silnik elektryczny był już przewijany kilkukrotnie, ostatnio działał pół roku. Teraz znów przestał działać, oddałem do sprawdzenia, silnik kolejny raz spalony.
Kondensatory 40mF i 200mF wymienione-zamienniki o tych samych parametrach.
Albo wywala bezpiecznik zewnętrzny albo na panelu pokazuje błąd A03.
Czy te silniki da się przewinąć źle że się tak grzeją i hałasują, czy mam problem w instalacji? gdzie szukać przyczyny non-stop palącego się silnika?
Gość od przewijania odpalał na stole silnik z kondensatorem 40mF-silnik chodził cicho nie grzał się.
Po podłączeniu pod instalacje w aucie-hałasował, zagrzał się i spalił.
Czy ktoś podpowie co sprawdzić lub zna kogoś kumatego z wlkp, jeśli chodzi o tego typu agregaty?
pozdro


Carrier Zephyr 30s problem z 220V - radekklimat - 2016-08-04

Kup oryginalny, używany silnik
Sprawdź czy koło pasowe sprężarki lekko się obraca
Kup nowy przekaznik rozruchowy w serwisie
Te silniki niewielu umie przewinąć żeby dobrze działały natomiast po zamontowaniu i uruchomieniu agregatu należy sprawdzić pobór prądu
Łożyska na wale powinny mieć cechę C3 czyli fabryczny luz łożyska do silników
Wymień na nowy stycznik i wylacznik silnikowy


Carrier Zephyr 30s problem z 220V - nerwos - 2016-08-04

Dzięki za szybką odpowiedź.
Sprężarka nie jest zatarta, obraca się lekko.
A czy jest możliwość ,że któryś z przekaźników nie zmienia kondensatora przy rozruchu z 200 na 40 i dlatego silnik zaczyna się grzać bo chodzi na tym większym kondensatorzę?Czy to błędny trop..
Takiego silnika nie będzie łatwo dostać..
pozdro


Carrier Zephyr 30s problem z 220V - radekklimat - 2016-08-04

Jest to możliwe ale kondensator rozruchowy jest na małe napięcie i jakby dostawał cały czas prąd to by eksplodował


Carrier Zephyr 30s problem z 220V - mg - 2016-08-04

Jakie masz napięcie na urządzeniu podczas pracy?, może masz na wyposażeniu przedłużacz 50m x1,5mm2?


Carrier Zephyr 30s problem z 220V - nerwos - 2016-08-05

Jestem umówiony z elektrykiem, ma pomierzyć pobór prądu i napięcie..
Kabel od bezpiecznika zewnętrznego do wtyczki przy aucie ma ok 15m, kabel raczej nie jest problemem-mam drugie takie samo auto z tym samym agregatem i wszystko funkcjonuje prawidłowo.
Zaproponowano mi zmiane silnika na 3fazowy tzn na siłę..czy to dobry pomysł?
pozdro


Carrier Zephyr 30s problem z 220V - maras954 - 2016-08-05

jaka wartosc ma bezpiecznik zewnetrzny na zasilaniu o ktorym mowisz? ktos musi sprawdzic ustawienie zabezpieczenie OL, bo powinno byc ustawione na 10,5A i to powinno uchronic twoj silnik przed spaleniem. sprawdz wszystkie polaczenia elektryczne poczawszy od wtyczki na aucie az po polaczenia przy silniku. korozja to spadki napiec i podwyzszone ampery jesli mozesz to podaj nr czesci tego silnika. zapytaj kolesi o pomiary rezystancji uzwojenia po naprawie.
zmiana na 3fazy to nie tylko silnik ale i pare czesci osprzetu, wiec nie bedzie tania.


Carrier Zephyr 30s problem z 220V - nerwos - 2016-09-11

Witam
Silnik został przewinięty na siłę..wszystko wróciło do normy agregat chłodzi i działa cichutko Smile
Koszt całości to 750pln, przewiniecie silnika 350pln + 400pln za montaż, przeciągniecie kabla, wtyczki, bezpiecznik oraz oczywiście podłączenie. Mam nadzieję że teraz posłuży.
Pozdrawiam