Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Citroen Xsara II - ciśnienia ok(?), brak chłodzenia

2 Odpowiedzi, 1835 Wyświetleń

boltzman

  2018-06-17, 22:42:41
Nowy użytkownik
#1
Problem dotyczy samochodu Citroen Xsara II 2003r. 1.6 16v. Od czasu kupna klimatyzacja praktycznie wcale nie chłodziła. W samochodzie zimą tego roku warsztat wymieniał zaworek LP i uzupełniał czynnik (podobno 600g).
Gdy zrobiło się ciepło okazało się, że "naprawa" niewiele dała - klimatyzacja nie chłodzi praktycznie wcale.
Po tej nieudanej naprawie zaopatrzyłem się w zestaw mierników ciśnienia.

Od strony parownika po włączeniu klimatyzacji słychać syczenie podobne do tego z filmu poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=fqZhVcVRdXA
Odpowiedzią wydawałoby się, że jest zbyt mała ilość czynnika. Temu wydają się chyba przeczyć pomiary odnotowane poniżej.
Zaznaczę też, że sprzęgło klimatyzatora jest cały czas włączone przy włączonej klimatyzacji (co chyba nie powinno mieć miejsca).

Poniżej podaję pomiary ciśnień i temperatur.

temp. otoczenia ~21°C
ciśnienia przed włączeniem silnika:
LP = HP = 4,6 bar

Ciśnienia po ok 10 min pracy (powoli rosną do):
LP = 2,4 bar
HP = 17 bar
temperatura w nawiewie środkowym ~25-30°C (przy nadmuchu z zewnątrz bez włączonej klimatyzacji jest niższa!), temperatura parownika ~28°C
temperatura linii LP przed zaworem rozprężnym ~35°C
temperatura zaworu rozprężnego ~55°C (z czasem trochę spadła)

Po włączeniu wentylatora chłodnicy ciśnienia spadają do:
LP = 1,8 bar
HP = 9,8 bar
i pną się do ~LP = 2,4 bar, ~HP = 17 bar (spadają dopiero przy kolejnym włączeniu wentylatora chłodnicy) Bezpośrednio po wyłączeniu się wentylatora nie słychać syczenia z okolicy parownika o jakim wspominałem wyżej.

Czy problemem może tu być niesprawny zawór rozprężny lub zatkany parownik? Czy to kwestia zbyt małej lub zbyt dużej ilości czynnika? Proszę o pomoc w diagnozie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-06-17, 22:45:57 przez boltzman.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2018-06-21, 18:28:28
Zaawansowany użytkownik
#2
Termodynamicznie nie ma takiej tragedii jaka wychodzi z pomiarów temperatury powietrza z nawiewów. Z punktu widzenia komfortu najważniejsze jest ciśnienie LP i powinno wynosic ok.1,5 do 2,5bar - przy tym ciśnieniu odparowanie jest poniżej zera stopni C co daje temp. delikatnie powyżej zera na lamelkach parownika (czyli powietrze powinno być chłodzone). Patrząc na wyniki temp. z wylotu można stwierdzić, że po prostu powietrze nie omywa lamelek parownika czyli problem jest raczej z układem klap / mieszania powietrza.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa