Witam.
Proszę o wyjaśnienie działania wspomnianych czujników w instalacji klimy. Mam w aucie (Opel Vectra A '94) założoną klimę od starszego modelu (rocznik '90) w którym presostaty są na wyjściu ze skraplacza (czerwony - załączony ciągle, czarny - załącza się po uruchomieniu sprężarki, a wyłącza się po jakimś czasie pracy klimy przy spokojnej jeździe poza miastem). Dodatkowo w tej instalacji były jeszcze dwa podobne czujniki umieszczone w sprężarce (chyba fioletowy i czerwony) ale z uwagi na zmianę sprężarki już ich nie ma. Posiadam jeszcze komplet dwóch czujników pochodzące z instalacji z rocznika '95 (Calibra) czarny 2-stykowy i czarny 4-stykowy montowane także na wyjściu skraplacza (tam w sprężarce czujników już nie było), ale nie mam pojęcia jak miałbym je podłączyć (zamiast tych opisanych wcześniej). Cała instalacja to samoróbka, a szczególnie elektryka którą zrobiłem od podstaw. W tym momencie działa to tak że czerwony presostat zezwala na załączenie sprężarki (obecność czynnika w układzie), a czarny załącza wentylator na skraplaczu (podwyższone ciśnienie w układzie).
O czym należy jeszcze pamiętać ze względu na żywotności sprężarki, wydajność i bezpieczeństwo.
A drugie pytanie - czy szronienie się parownika to coś groźnego czy tylko efekt niepożądany z uwagi na spadek wydajności.
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
Pozdrawiam Tomek.
Proszę o wyjaśnienie działania wspomnianych czujników w instalacji klimy. Mam w aucie (Opel Vectra A '94) założoną klimę od starszego modelu (rocznik '90) w którym presostaty są na wyjściu ze skraplacza (czerwony - załączony ciągle, czarny - załącza się po uruchomieniu sprężarki, a wyłącza się po jakimś czasie pracy klimy przy spokojnej jeździe poza miastem). Dodatkowo w tej instalacji były jeszcze dwa podobne czujniki umieszczone w sprężarce (chyba fioletowy i czerwony) ale z uwagi na zmianę sprężarki już ich nie ma. Posiadam jeszcze komplet dwóch czujników pochodzące z instalacji z rocznika '95 (Calibra) czarny 2-stykowy i czarny 4-stykowy montowane także na wyjściu skraplacza (tam w sprężarce czujników już nie było), ale nie mam pojęcia jak miałbym je podłączyć (zamiast tych opisanych wcześniej). Cała instalacja to samoróbka, a szczególnie elektryka którą zrobiłem od podstaw. W tym momencie działa to tak że czerwony presostat zezwala na załączenie sprężarki (obecność czynnika w układzie), a czarny załącza wentylator na skraplaczu (podwyższone ciśnienie w układzie).
O czym należy jeszcze pamiętać ze względu na żywotności sprężarki, wydajność i bezpieczeństwo.
A drugie pytanie - czy szronienie się parownika to coś groźnego czy tylko efekt niepożądany z uwagi na spadek wydajności.
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
Pozdrawiam Tomek.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY