Trzeba zrobić tak aby ciśnienia były LP 1.7-1.8 i HP 12-16bar Kto wpadnie na pomysł jak to zrobiłem daje 10pkt.
|
Trzeba zrobić tak aby ciśnienia były LP 1.7-1.8 i HP 12-16bar Kto wpadnie na pomysł jak to zrobiłem daje 10pkt.
A tu link do fotki sharana z nawiewami w suficie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc12...54bb3.html
Dzięki mt. Teraz niedowiarki mają czarne na białym.
Odsunąłeś czujnik od parownika?...?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-14, 13:40:47 przez krisch_79.)
Jeśli to nie to to może zdradzisz mi jaki sposób zastosować u mnie.Też chciałbym mieć chłodek a nie piekarnik, bo w tym roku wybieram się do Chorwacji.Ja w swoim sharku nie mam drugiego parownika bo kiedyś rozbierałem cały tylny boczek i widziałem tylko nagrzewnicę, potwierdziły to oględziny i stwierdzenie że tylko dochodzą rurki od nagrzewnicy tylnej. Żadnych trójników również nie ma.Prosty układ 1 parownik i kompresor sanden sd7v16.Przebieg 185 tyś.Z tego co pamiętam jak było cieplej około 20stopni to rurka na wyjściu potrafiła być gorąca a dzisiaj ledwo ciepła, czyli według mnie zawór jakoś tam reguluje sprężarkę.
Jest to o wiele prostsze niż myślisz i zajeło mi 10 min.
ale myślałem nad tym miesiąc. Mała podpowiedz: Aby temperatura nawiewu była niższa musimy obniżyć ciśnienie odparowania a zawór w sprężarce zmniejszy LP jeśli zwiększy się HP. Odpowiedz jest w tym zakresie "12-16 bar " Co nam tak ładnie utrzyma to ciśnienie na tym poziomie??? Krisch_79 zajrzyj na poczte.
Bodzio nie bądz taki tajemniczy, zdradz ten sposób ale myśle że to coś z czujnikiem przy parowniku, a może delikatnie przysłoniłeś skraplacz?.Swoją drogą niejedna osoba będzie ci wdzięczna.Albo daj na maila.
Kol. bodzio już w zasadzie odpowiedział. Ja tyloko podpowiem że klima jest transporterem ciepła (nie ma pojęcia produkcji zimna, jest tylko odbiór ciepła) w środku auta parownik pobiera ciepło a na zewnątrz oddaje je przez skraplacz, im więcej odda tym więcej weźmie.
Dobra powiem. Wystarczy wyjąć przewód z czerwonej kostki klimatronika pin 4.
A tak z ciekawości, od czego jest ten przewód ?
Dzisiaj rozebrałem schowek pasażera i wyjąłem wentylator nawiewu.Przy wyjętym wentylatorze pomierzyłem temperaturę parownika - oscylowała 4-5 stopni.Parownik czyściutki.W tej sytuacji wyjście ze sprężarki bardzo lekko ciepłe żeby nie powiedzieć że w temperaturze otoczenia.Natomiast kiedy włożyłem wiatrak i dałem obroty na full czyli maksymalny przepływ powietrza przez parownik , wylot ze sprężarki momentalnie zareagował zwiększeniem temperatury, czyli ciśnienia - co by było gdyby takie ciśnienie byłoby ładowane przy minimalnych obrotach wentylatora - parownik na pewno by zamarzł.Moje wnioski są takie że zawór w sprężarce działa, sprężarka ma wydatek ciśnienia i jest sprawna oraz na pewno musi być jakiś czujnik parownika lub powietrza za parownikiem który reguluje zaworem w sprężarce.Zejście temperatury to kwestia dobrania innej rezystancji teko termistora aby parownik był był utrzymywany w temperaturze -3 do - 1 stopni.wtedy na wyjściu rurki będą oszronione i na kratce będzie góra 3-5 stopni.Poproszę o komentarze.
Krisch, odbierz maila i zrób jak napisałem. To co piszesz nie zadziała ale jesteś blisko.
Brawo!!! 10 pkt masz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-15, 20:29:08 przez bodzio.)
![]() Ale są plusy i minusy tego: Plus to to że zimno a kabinie i wentylatory nie pracują w czasie jazdy (nie zużywają energii i szczotek) minus to większe obciążenie kompresora na postoju.
to teraz ja wam dam zagadke
Ford galaxy 2,3B 16V uklad 100% sprawny, gazu tyle ile trzeba, cisnienia ksiazkowe chłodzi z 5-10 minut a potem rozłacza sprezarke na kilka minut i zalacza po tym czasie na okres znowu 5-10 min, kompresor FS10 no myslec chłopaki punktow 30 ![]() ![]()
filter nowka, parownik blyszczy sie jak psu jaja no i oczywiscie drozny
tez nie to ale ...
jutro wam napisze, bedziecie zdziwieni, choc moze niekoniecznie, ja rozkminiałem to tydzien bo mi gosc nie dawał spokoju
Fordy chyba mają inne sprężarki tak się po prostu wyłacza co jakiś czas.
czekam na pomiary ,a tutaj tabelka jakie powinny być ciśnienia,pozdrawiam
16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2 21C - HP 12-18 - LP 1,5-2 27C - HP 14-21 - LP 1,5-2 32C - HP 16-24 - LP 1,5-2 38C - HP 19-26 - LP 1,5-3 43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
A może parownik made in chaina?
I czekamy co Radekklimat napisze, tak?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
No sam jestem ciekaw.
no dobra napisze wam
za duza odległosc na sprzegle kompresora powodowała ze cewka nagrzewała sie i rosła opornosc przez co nie miała siły przyciagnac tarczy, jak była zimna to działało a jak sie rozgrzała to kicha po paru minytach jak ostygła to znow działało po zmniejszeniu odległosci na prawidłowa klima chłodzi od miesiaca bez problemu
Toż to na granicy bezczelności tej sprężarki :-) Najlepszym inżynierom nie udałoby się tak wymyśleć gdyby chcieli tak zrobić. Cuda-wianki.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
no niestety tak bywa
witam. mam galaxy 2,0 96 rok i mierzyłem temperaturę na wylocie z kratek i wacha się w od 8-10 stopni. przewód od klimatronica od ciełem tak jak pisał kolega bodzio i nie mam poprawy co można jeszcze zrobić , żeby klima była wydajniejsza?
|