Witam,
w mojej alfie 156 sprężarka SD7V16, jeszcze w ubiegłym roku borykałem się z lekko denerwującym problemem osłabienia wydajności chłodzenia przy niskich obrotach silnika, np w korku. Silnik to V6 z obrotami biegu jałowego na poziomie 680rpm, więc sprężarka ma dość ciężkie zadanie przy 30 stopniach za oknem. Ale do rzeczy.
Podczas jazdy wszystko w porządku, wieje zimnym około 4stopni celsjusza ze środkowych nawiewów. Przy zatrzymaniu temperatura wzrasta do 12-14 stopni, co mnie nie zadowala, wyraźnie czuć też większą wilgotność powietrza. Przed sezonem wymieniłem profilaktycznie olej w sprężarce (zlany ma klarowny kolor, nie widać opiłków metalu), wymieniłem też osuszacz na nowy. Efekt ten sam, przy temperaturach ostatnio 12 stopni za oknem aż tak tego nie czuć, ale pomiary wskazują na wzrost temperatury w nawiewach na wolnych obrotach.
Pod nosem mam auto z identyczną sprężarką, tutaj podczas pracy jest wszystko OK, słychać też charakterystyczne "cykanie" co jakiś czas, czego w moim aucie nie ma.
Wnioskuję, że uszkodzony jest zawór sterujący sprężarki w mojej alfie, stąd pytanie ile roboty jest z jego wymianą i jakie narzędzia specjalistyczne mogę do tego potrzebować?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-04-08, 21:51:33 przez dcfan.)
w mojej alfie 156 sprężarka SD7V16, jeszcze w ubiegłym roku borykałem się z lekko denerwującym problemem osłabienia wydajności chłodzenia przy niskich obrotach silnika, np w korku. Silnik to V6 z obrotami biegu jałowego na poziomie 680rpm, więc sprężarka ma dość ciężkie zadanie przy 30 stopniach za oknem. Ale do rzeczy.
Podczas jazdy wszystko w porządku, wieje zimnym około 4stopni celsjusza ze środkowych nawiewów. Przy zatrzymaniu temperatura wzrasta do 12-14 stopni, co mnie nie zadowala, wyraźnie czuć też większą wilgotność powietrza. Przed sezonem wymieniłem profilaktycznie olej w sprężarce (zlany ma klarowny kolor, nie widać opiłków metalu), wymieniłem też osuszacz na nowy. Efekt ten sam, przy temperaturach ostatnio 12 stopni za oknem aż tak tego nie czuć, ale pomiary wskazują na wzrost temperatury w nawiewach na wolnych obrotach.
Pod nosem mam auto z identyczną sprężarką, tutaj podczas pracy jest wszystko OK, słychać też charakterystyczne "cykanie" co jakiś czas, czego w moim aucie nie ma.
Wnioskuję, że uszkodzony jest zawór sterujący sprężarki w mojej alfie, stąd pytanie ile roboty jest z jego wymianą i jakie narzędzia specjalistyczne mogę do tego potrzebować?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY