Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

a4 b7 2007 hp 9 bar, lp 5-6 przy temp. 24 st.

12 Odpowiedzi, 10866 Wyświetleń

54321

  2012-05-29, 10:23:56
Nowy użytkownik
#1
Witam autko audi a4 b7 2.0 tdi 140 km
Oczywiscie klimatronik
Hp 9
Lp od 5,5 do 6
Temp. na dworze 24

Z lewego nawiewu daje jakies 17 st. z prawego i reszty 24 st.
Diagnoza komputerowa nie wykazała żadnych błędów
Ilość czynnika prawidłowa
Dysza rozpreżna (dławik) czysty
Przewód za dławikiem lekko oblodzony

Czy to wina spreżarki czy może zaworu rozpreżnego?
Z góry dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam.
  • Odpowiedz

Derek

  2012-05-29, 19:09:08
Użytkownik
#2
A jak filtr osuszacz?
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-29, 19:30:18
Top użytkownik
#3
A może sprężarka bez wydajności?
  • Odpowiedz

54321

  2012-05-30, 05:23:37
Nowy użytkownik
#4
Oczywiście filtr kabinowy wymieniony , osuszacz nie ruszany.

Dziwi mnie jedna sprawa nie wiem czy to normalne.

Przy włączonej klimie , ale bez obiegu wewnętrznego (tylko funkcja AUTO) klapy znajdujące sie zaraz za filtrem kabinowym sa ciagle zamknięte . Czyli swieze powietrze nie jest pobierane.
A przy włączonej funkcji ECON (czyli bez klimy) klapy sie odrau otwieraja.

No i ten lekko oblodzony przewód za dlawikiem.
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-30, 06:06:52
Top użytkownik
#5
Włącz nadmuch na minimum i przy zimnym silniku sprawdz przegrzanie.To znacznie zawęzi zakres możliwych usterek.
  • Odpowiedz

54321

  2012-05-30, 07:47:55
Nowy użytkownik
#6
Przepraszam przegrzanie? Mozna jaśniej
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-30, 08:34:06
Top użytkownik
#7
No cóz,z taka wiedzą to mogę jedynie zaprosić na szkolenie podstawowe w dniach 15-16 czerwca oraz szkolenie z autoklimatyzacji 23 czerwca do KCICHIK.
Osłabiłeś mnie.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2012-05-30, 10:52:50
Top użytkownik
#8
54321 bez podstaw z termodynamiki możesz wielu autkom zrobić kuku.
  • Odpowiedz

54321

  2012-05-30, 11:03:39
Nowy użytkownik
#9
Przyznam że termodynamike miałem dość dawno w szkole i nie wszystko już pamiętam. Dodam że nie korzystam z tej wiedzy na co dzień , więc proszę być wyrozumiałym.
Czy chodzi o różnicę temperatur czynnika na wyjściu z chłodnicy i w samej chłodnicy ?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2012-05-30, 11:35:04
Top użytkownik
#10
Przegrzanie par czynnika chłodniczego, który jest parametrem pomagający przy określeniu prawidłowej ilości czynnika co za tym idzie poprawnej pracy instalacji chłodniczej. Z definicji wygląda to następująco. Przegrzanie (Supertheating) to różnica między aktualną temperaturą (mierzoną czujnikiem termopary) czynnika(temperatura nasycenia). Po osiągnięciu temperatury wrzenia, czynnik wciąż podnosi swą temperaturę. Ilość stopni o jakie czynnik zwiększył swoją temperaturę nazywany jest przegrzaniem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-30, 11:35:44 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-30, 12:16:49
Top użytkownik
#11
54321 napisał(a):Przyznam że termodynamike miałem dość dawno w szkole i nie wszystko już pamiętam. Dodam że nie korzystam z tej wiedzy na co dzień , więc proszę być wyrozumiałym.
Czy chodzi o różnicę temperatur czynnika na wyjściu z chłodnicy i w samej chłodnicy ?

Nie jest to żadna złośliwość,ale na wyrozumiałość mogłeś Kolego liczyć rok temu gdy jak napisałeś rozpoczynałeś pracę w tej branży.Od tego czasu należało chociaż podstawy sobie przypomnieć.
Co do tego autka to napisz jaką temperaturę ma rurka powrotna z parownika.
Termometr to taki przyrząd,którym możesz ................... pisać dalej ???
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-30, 20:02:01
Top użytkownik
#12
Tadeusz4321 napisał(a):Przegrzanie par czynnika chłodniczego, który jest parametrem pomagający przy określeniu prawidłowej ilości czynnika co za tym idzie poprawnej pracy instalacji chłodniczej. Z definicji wygląda to następująco. Przegrzanie (Supertheating) to różnica między aktualną temperaturą (mierzoną czujnikiem termopary) czynnika(temperatura nasycenia). Po osiągnięciu temperatury wrzenia, czynnik wciąż podnosi swą temperaturę. Ilość stopni o jakie czynnik zwiększył swoją temperaturę nazywany jest przegrzaniem.
Czy masz rację Tadeusz w tej definicji?Może masz rację .Opisz to praktycznie? Smile Czy można tego pomiaru dokonać tylko dwoma czujnikami temperatury?Czy potrzebny jest jakiś pomiar ciśnienia?Coś mi tu nie pasuje?
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-30, 20:07:43 przez mentor12.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa